Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:09

Mensen worden gewoon gierig. Vliegen met alleen handbagage is gewoon bedoeld zodat mensen die niet heel veel nodig hebben dat in een rugzakje kunnen proppen en gewoon kunnen gaan, maar de halve wereld propt ondertussen zn halve huisraad in zo'n handbagagekoffertje en ja, dan houdt het op een gegeven moment een keer op.


Anoniem

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:38

Ze doen moeilijk over die paar cm extra omdat anders iedereen een paar cm extra meeneemt en daardoor mensen die later in de rij staan hun handbagage in het ruim moeten laten. Ik vind het juist mega gierig om elke keer te willen smokkelen met die paar cm terwijl het gewoon beleid is van de maatschappij om kleine tassen mee te nemen. Als je meer wil kan je dat bijboeken, of je vliegt met een luxere maatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:46

harriehoef schreef:
Emmaa_ schreef:
Ze doen moeilijk over die paar cm extra omdat anders iedereen een paar cm extra meeneemt en daardoor mensen die later in de rij staan hun handbagage in het ruim moeten laten. Ik vind het juist mega gierig om elke keer te willen smokkelen met die paar cm terwijl het gewoon beleid is van de maatschappij om kleine tassen mee te nemen. Als je meer wil kan je dat bijboeken, of je vliegt met een luxere maatschappij.


Het gaat mij niet om smokkelen. Het is puur de tas die je onder de stoel voor je plaatst dus heeft niks te maken met handbagage in die vakken boven de stoelen. Dus wat dat betreft lijkt mij niet dat dat uitmaakt voor mensen die wel een grotere koffer in het vliegtuig meenemen. :)
Het ging mij er meer om dat ik een tas heb liggen in die maten en mij afvroeg of dat wel of niet zou kunnen. :)

Het was ook niet specifiek aan jou gericht hoor, maar iemand boven me vroeg waarom ze moeilijk doen over die paar cm. Ik snap dat het vervelend is als je veel spullen in een kleine tas kwijt moet, maar dat is nou eenmaal het risico van met een budgetmaatschappij vliegen.

Anoniem

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:05

Ik heb bij budgetmaatschappijen wel regelmatig gezien dat mensen bij het boarden hun koffer/tas alsnog in een rek moesten doen en dat ze moesten bijbetalen als hij te groot was. Maar ze laten je hem er alleen in zetten als ze vermoeden dat hij echt te groot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:35

mvdende schreef:
Vroeger kon je gewoon "gratis" een koffer in het ruim kwijt. Daarnaast mocht je een stuk handbagage meenemen. Omdat de koffer nog "gratis" in het ruim mocht, was er in de cabine geen ruimte gebrek, immers bijna iedereen checkte hun koffer in. De ruime handbagage regel was er voornamelijk voor de zakenreiziger.

Toen kwam het punt dat je voor je ruim baggage moest gaan betalen: et voila, iedereen die het voor elkaar kreeg om al hun spullen in de handbagage te proppen, nam maximaal handbagage mee. Daar zijn vliegtuigen niet op gebouwd en er is dus te weinig plek voor 189 koffertjes....

Nu dus nog kleinere handbagage (die je ook nog eens verplicht tussen je voeten moet houden?) Mensen gaan vanzelf wel weer de grenzen op zoeken van wat mogelijk is. Veel lagen kleding aan bijvoorbeeld, of zakken vol proppen en dat eenmaal in het vliegtuig er weer uit gooien.....

Als ze nou gewoon bijvoorbeeld 1 handbagage koffertje gratis in het ruim + één klein tasje in de cabine toestaan, ben je van een hele hoop gezeik af. Voldoende ruimte in de overhead bins, dus sneller boarden. Het ruim is toch voldoende groot om al die koffertjes kwijt te kunnen.

Dit verhaal heeft wel een beetje twee kanten hoor. Steeds meer mensen zijn ook gewoon met alleen handbagage gaan reizen omdat de regels eromtrent vrij vaag waren ('een tas' en geen gewichtsspecificaties) en eerlijk is eerlijk, het is ook gewoon chiller om met handbagage te reizen. Ik check nu meestal alles wel in, maar als ik wat meer mee mocht nemen zou ik mijn rugtas ook lekker vol laden en over mijn schouder slingeren als ik het vliegtuig uitloop. Nooit meer anderhalf uur wachten op mijn bagage lijkt me echt heerlijk.

Anoniem

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:53

Pff geluk hoor. Ik sta op Schiphol vooral altijd echt heel erg lang te wachten en op Kaapstad was de wachttijd ook niet mals toen ik daar om half 12 aankwam. Ik vind ruimbagage idd door vloeistoffen chiller maar kan me wel voorstellen dat mensen liever met handbagage reizen.

Anoniem

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:25

Mwah, ik heb ook wel eens in een keer door kunnen lopen op Schiphol en ik vind het echt heel fijn dat bijna alles geautomatiseerd is tegenwoordig. Als ik net van een 12 uur lange vlucht af kom wil ik liever niet met iemand praten. Alleen wachten op bagage is een crime. Niet zo gek ook want het is een gigantische luchthaven, maar het ergert me wel altijd enorm.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Groetje en 8 bezoekers