Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ryanair en handbagage, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:02

Hoezo zou je dan in de kosten lopen? Ik vlieg regelmatig met die maatschappij, voor 10/15 euro extra stap je in met prioriteit én je mag 2 stuks handbagage meenemen. Standaard reiskoffer en een rugzak. Ze hebben inderdaad de naam streng te zijn, ik krijg echt nooit een controle en zie ze die ook niet uitvoeren.

Voor die paar euro zou ik het er dus niet op gokken. Overigens is zo'n koffertje voldoende, ik kon er 3 weken uit leven :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:43

harriehoef schreef:
Ailill schreef:
Hoezo zou je dan in de kosten lopen? Ik vlieg regelmatig met die maatschappij, voor 10/15 euro extra stap je in met prioriteit én je mag 2 stuks handbagage meenemen. Standaard reiskoffer en een rugzak. Ze hebben inderdaad de naam streng te zijn, ik krijg echt nooit een controle en zie ze die ook niet uitvoeren.

Voor die paar euro zou ik het er dus niet op gokken. Overigens is zo'n koffertje voldoende, ik kon er 3 weken uit leven :')


Op het moment dat de tickets zijn geboekt heb en we hier zeker naar gekeken. Dit was echter wel een stuk duurder toen. Nu zitten we dus we te denken om 1 koffertje bij te boeken, daar gaan we het sowieso wel mee redden. Hoeven ook niet veel mee zoals je zegt.
Neem aan dat 1 koffer bijboeken ook mogelijk is? Heb nog nooit met deze maatschappij gevlogen, vandaar. :+
Wanneer zijn die tickets dan geboekt? Ben je al in gecheckt? Zo niet, dan kun je die prio alsnog via de app toevoegen, prio kost 10/12 euro ui m'n hoofd.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:44

Emmaa_ schreef:
Ze doen moeilijk over die paar cm extra omdat anders iedereen een paar cm extra meeneemt en daardoor mensen die later in de rij staan hun handbagage in het ruim moeten laten. Ik vind het juist mega gierig om elke keer te willen smokkelen met die paar cm terwijl het gewoon beleid is van de maatschappij om kleine tassen mee te nemen. Als je meer wil kan je dat bijboeken, of je vliegt met een luxere maatschappij.
Eens :j

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:48

harriehoef schreef:
Emmaa_ schreef:
Ze doen moeilijk over die paar cm extra omdat anders iedereen een paar cm extra meeneemt en daardoor mensen die later in de rij staan hun handbagage in het ruim moeten laten. Ik vind het juist mega gierig om elke keer te willen smokkelen met die paar cm terwijl het gewoon beleid is van de maatschappij om kleine tassen mee te nemen. Als je meer wil kan je dat bijboeken, of je vliegt met een luxere maatschappij.


Het gaat mij niet om smokkelen. Het is puur de tas die je onder de stoel voor je plaatst dus heeft niks te maken met handbagage in die vakken boven de stoelen. Dus wat dat betreft lijkt mij niet dat dat uitmaakt voor mensen die wel een grotere koffer in het vliegtuig meenemen. :)
Het ging mij er meer om dat ik een tas heb liggen in die maten en mij afvroeg of dat wel of niet zou kunnen. :)
Oooh die, die checken ze sowieso nooit en die kun je desnoods op schoot houden, mits het natuurlijk geen bizar grote rugtas is.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:04

Celiien schreef:
Ooo zeker dat ze die wel checken, tenminste bij ons toen wel. Op de cm af. Mensen moesten toch echt hun oversized tas of minder vol weten te krijgen, of inchecken := zodra ze t idee hebben dat hij iets te groot is doen ze dat.
Echt?

Ik vlieg toch vrijwel maandelijks (I know, niet goed voor het milieu maar voor de rest een links ei en geen kinderen) en heb het nog nooit meegemaakt. Ook niet bij andere maatschappijen. Vrijwel nooit vertraging en nog nooit verloren bagage, geluksvogel denk ik.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:05

truus1957 schreef:
Ailill schreef:
Voor die paar euro zou ik het er dus niet op gokken. Overigens is zo'n koffertje voldoende, ik kon er 3 weken uit leven :')


Ja hallo, jij bent een man!!! De mannen die ik ken hebbben genoeg aan een schone onderbroek en een tandenborstel, daar redt de gemiddelde vrouw het niet mee. ;) ;)
Valt mee hoor, 3 spijkerbroeken, 6 shirts, 4 truien, ondergoed/sokken voor 7 dagen, 1 zakelijke set en 3 paar schoenen. Plus toilettas en nog een setje sportkleding. Daarnaast rugtas met laptop, elektronica, paar boeken, persoonlijke spullen/documenten, fototoestel en dan ben je er wel :P

En ik kon daar wassen :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:22

janderegelaa schreef:
Ailill schreef:
Hoezo zou je dan in de kosten lopen? Ik vlieg regelmatig met die maatschappij, voor 10/15 euro extra stap je in met prioriteit én je mag 2 stuks handbagage meenemen. Standaard reiskoffer en een rugzak. Ze hebben inderdaad de naam streng te zijn, ik krijg echt nooit een controle en zie ze die ook niet uitvoeren.

Voor die paar euro zou ik het er dus niet op gokken. Overigens is zo'n koffertje voldoende, ik kon er 3 weken uit leven :')

Juist, doe ik ook, en dan mag je ook een koffer meenemen van 55 x 40 x 20.
Daar moest ik dan wederom 10/15 per vlucht extra voor betalen, maar die prio is wel echt makkelijk en voordelig.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Redford en 65 bezoekers