USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 06:18

De laatste keer kocht ik een AT&T simcard, die had beduidend beter bereik in afgelegen gebieden dan hetgeen ik eerder wel ns had.
Gewoon in een AT&T shop gekocht.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:50

x_spekkie_x schreef:
We wisten niet dat ie zo groot zou zijn, zat meer te denken in de richting van Nissan Qashqai, dus gewoon een iets hogere en grotere auto. Het is wel fijn om een hogere auto te hebben verwachten wij, omdat we ook de parken inrijden (zeker in Monument Valley moeten we een dirtroad af naar ons overnachtingsadres).

Mocht je niet zelf kiezen? Zelf boek ik altijd midsize SUV en dan krijg je dingen mee als Hyundai Santa Fé, Ford Escape, Jeep Compass e.d.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:44

Nimber schreef:
Nadir schreef:
Waar twijfel je over?


Ik heb twee dagen, Disney en universal of beide universal parken. Of toch epcot? Dat soort twijfels

Ik heb Disney World één dag gedaan en Universal 2 parken op 1 dag (die je moet combineren om alles van Harry Potter te kunnen doen) Was er wel in oktober dus lekker rustig.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:20

Die special effects werken idd op je evenwichtsorgaan. Neem uit voorzorg gewoon een reispilletje aan 't begin van de dag. Het is zeker de moeite waard!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:02

x_spekkie_x schreef:
Ik dacht, ik wil best even langs universal voor de fun, maar daar ga ik echt geen 140 dollar voor betalen :wow: 8)7

De prijzen zijn idd absurd als je alleen de Efteling gewend bent. Maar...ik vond 't 't waard. Was er wel in een rustig seizoen (oktober) dus dan heb je ook waar voor je geld omdat je niet lang in de rij hoeft te staan en de leukere attracties met gemak meerdere keren kan doen. Ben zeker 3 keer in de Superman attractie geweest. Niet dat ik superman leuk vind als film, maar die attractie is gewoon gaaf. 8-)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:03

Het lijkt me niet fijn met 'n camper te rijden en het is volgens mij zeker niet goedkoper dan een SUV en motels. Plus je hebt veel meer vrijheid met 'n auto, want flexibeler.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:25

Ceetje_bokt schreef:
elnienjo schreef:
Het lijkt me niet fijn met 'n camper te rijden en het is volgens mij zeker niet goedkoper dan een SUV en motels. Plus je hebt veel meer vrijheid met 'n auto, want flexibeler.

De ervaring van kamperen in de parken mis je dan, en dat is een geweldige ervaring <3

In parken kun je ook eenvoudige cabins huren. Ben verder ook geen kampeerder, alleen een keer op Afrika safari gedaan, maar de primitiviteit ervan is niet mijn ding.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:08

Zoveel geduld heb ik niet voor een attractie. Heeft die geen singleriders lane of had die ook zo'n lange wachttijd.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:59

Grit schreef:
OMG, zo lang in de wachtrij, ik zou zo'n acute plasnood krijgen :')

Daar had ik nog niet eens over nagedacht! Hoe dóen die mensen dat in hemelsnaam als ze 6-8 uur in de rij staan?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:37

Birgit__ schreef:
Hoi!

Hebben mensen hier ook ervaring om vanuit Canada (en met name Calgary) naar Yellowstone af te reizen? En nog belangrijke plekken/plekken die de moeite waard zijn om aan te doen in die route?
Ik zou iig graag Glaciers NP willen bezoeken.

Ik wil het liefst 4-5 dagen in Yellowstone doorbengen, ook dan hoor ik graag adviezen hoe we het rondje (vanuit het noorden denk ik) het beste kunnen aanpakken :)

Edit: Ik zou ook graag naar Cody willen. Dus misschien eerst vanuit Glacier naar Cody en dan Yellowstone in..

Ik heb dit gedaan! Vanuit Banff ben ik naar Montana gereden. Heb mijn route via de Going to the Sun road in Glacier gedaan. Eerlijk gezegd was ik niet heel erg onder de indruk. In Montana ben ik 4 dagen in Wolf Creek geweest op de Rocking Z ranch (aanrader!!!) we zijn toen ook naar een echte rodeo gegaan die daar in de zomer elke zondag gehouden wordt.

Vanuit Wolf Creek ben ik naar West Yellowstone gereden en de dag erna ben ik het park in gegaan. De eerste 2 nachten had ik 'n cabin bij Old Faithful (super gaaf met de OF geyser in m'n achtertuin!) Daarna ben ik naar de Tetons gereden en daar overnacht en toen weer terug Yellowstone in en 2 nachten bij Canyon. Daarna ben ik via Cody het park uitgegaan. Ik was te laat voor de Cody rodeo (die stopt begin september) maar er is wel een tof western dorpje 'Old Trail Town' wat een must see is. En kwam er achter dat er op 45 min rijden in 'n dorp rodeo was dus daar was ik ook nog naartoe gegaan. Daarna ben ik in één ruk naar Calgary gereden; heerlijk leeg landschap, genieten van de roadtrip!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:40

Fitzroy schreef:
* Meldt zich *

Wij hebben inderdaad een rondje Banff - Jasper - Yoho - Yellowstone - Grand Teton - Mount Rushmore - Glacier gedaan en dat waren heeeeel erg veel kilometers en heel veel watervallen en bossen.
Yellowstone was echt het hoogtepunt van die reis, het is een fantastisch park en je kunt daar zeker 4-5 dagen doorbrengen. Verder vond ik met name het Canadese deel veel van hetzelfde.
We hadden echt té veel gepland en gezien die vakantie en zijn uiteindelijk een halve week eerder naar huis gegaan dan de bedoeling was omdat we er echt helemaal klaar mee waren.
Dus mijn advies: prop niet teveel in je vakantie en niet teveel kilometers.

Wow, daar kan ik mij nu helemaal niets bij voorstellen. Mijn rondje begon in Vancouver, toen Vancouver Island, daarna Whistler, 100 Mile House, Jasper, Banff en toen pas die route naar Montana/Wyoming van mijn post hierboven. In totaal was ik 31 dagen onderweg en baalde als 'n stekker dat de reis erop zat. Ik had nog wéken door kunnen gaan (maar mijn bankrekening laat zoiets niet toe, haha :D )

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:42

Oh en ergens tussen de Amerikaanse grens en Calgary ligt de Heartland ranch, waar ze die serie opnemen. Ik zag de serie helaas voor 't eerst toen ik weer terug thuis was, maar ik zag op google maps dat ik er maar een paar km uit de buurt voorbij ben gereden.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:07

_Tamara schreef:
Onze reis naar Alaska komt steeds dichterbij en we hebben nu bijna alles geregeld. *\o/* Misschien zijn er nog mensen die tips hebben voor leuke dingen? We hebben nu de onderstaande dingen gepland:

- Ketchikan (2 dagen): Boottocht naar Misty Fjords NP, verder nog niets gepland..
- Juneau (2 dagen): Naar de Mendenhall Glacier en whale watching
- Skagway (2 dagen): Met de White Pass & Yukon Railway en over de Klondike Highway naar de White Pass Summit
- Whittier (1 dag): Boottocht naar Prince William Sound NP
Verder zijn we met het schip nog twee dagen in Glacier Bay NP, en gaan we naar de Hubbard Glacier + College Fjord.

Ik heb ook zitten kijken naar een 'berenexcursie' en dat leek me ook wel heel gaaf. Alleen kon ik zo niets vinden wat zonder helicoptervlucht gaat (zien we niet zo zitten :+) en waarbij je niet naar een private reserve gaat. Misschien hebben hier mensen nog ideeën?


[ img ] :D

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:09

knabbelgirl schreef:
Fitzroy schreef:
Yosemite erg weinig tijd, Sequoia veel te weinig. Ik mis Death Valley. Grand Canyon een dag teveel. Monument Valley mis ik en Las Vegas is weer best lang.
Maar goed ieder maakt zijn eigen keuzes ;)
Het zou mijn reis niet zijn in deze opzet in ieder geval.

Ah kijk daar snap ik meer van zo.
Yosemite is een extra dag te weinig dus? Wat maakt dat je daar meer tijd nodig zou hebben dan bij de Grand Canyon (gezien je daar zegt een dag minder te doen).
Sequoia doet ons niet genoeg om een dag te besteden, leuk om de bomen even te zien maar om nu een hele dag alleen bomen te bekijken, lijkt me niet bepaald leuk heel eerlijk.
Death Valley zullen we op een van de Las Vegas dagen bezoeken net als Hoover Dam.
Monument Valley heb ik inderdaad weg gelaten, je moet toch ergens keuzes maken en we gaan dan liever naar Horseshoe Bend en hopelijk hebben we die dag nog tijd om Antelope Canyon nog te bezoeken maar daar gaan we niet vanuit.

Grandcanyon heb je in 1 dag wel gezien. Horsehoe Bend daar kun je gewoon een fotostop maken als je er voorbij komt. Hoover Dam zou ik zeker niet speciaal voor in de auto stappen. Maar Monument Valley vond ik écht een hoogtepunt van de reis. En dan kun je ook een rit te paard maken om het compleet te maken.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:43

L_iek schreef:
Ik meld mijzelf hier ook! Wij willen volgend jaar graag die kant op. Vriend wil voornamelijk pretparken bezoeken. Ik vind alleen zoveel op internet dat ik geen idee heb waar te beginnen. Als er tips zijn hoor ik het graag!

Wat wil jij bezoeken? Kijk of je een goede mix kunt vinden als jij bijv natuurparken wil en je vriend pretparken. Dan kun je 't afwisselen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:52

L_iek schreef:
In ieder geval Disney en de Everglades. Ik kom voornamelijk geplande rondreizen tegen. Dat willen we juist niet. Zag bij TUI en dergelijke wel pakketreizen met vlucht, transfer en hotel alleen dan ben je natuurlijk aan dat hotel gebonden. Het is in ieder geval duidelijk dat wij richting Orlando willen met een huurauto er bij.

Ik zou gewoon een vliegticket en een huurauto boeken, dan kun je alle kanten uit. Van de budgetmotels zijn econolodge, super8, daysinn etc gewoon prima. In Orlando kreeg ik bij het welcomecenter zo'n goeie aanbieding van een resort (slechts 50 dollar per nacht) dat ik mijn bestwestern geannuleerd heb.

Als je van natuur houdt zou ik ook naar Crystal River gaan om met manatees te snorkelen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:52

Nabster schreef:
Deze motels hebben wel weinig sfeer. Ik zou echt zoeken naar een wat unieker ervaring. Super8 is deprimerend clean en 13 in een dozijn. Days Inn beviel ons wel goed. Ik heb alles geboekt die booking. Alles overzichtelijk op een rijtje.

Tis maar voor te slapen en kan met mijn budget niet elke nacht zo duur zijn als 'n gave cabin in een NP of een sfeervolle B&B. Vind de motels van de ketens prima in orde, vaak ook usb stopcontacten naast het bed.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 08:29

Danique07 schreef:
Ik kom opnieuw even binnenvallen voor een vraag!
Morgen gaan we paardrijden in Monument Valley.
Wordt het gewaardeerd als ik ook iets meeneem voor de paarden? (Wortels? Appels?) In Egypte nemen we altijd iets mee en dat wordt zeer gewaardeerd maar ik weet niet of dat hier ook het geval is. Iemand een idee?

Ik zou 't niet weten, daar heb ik nog nooit aan gedacht. En heb 't eerlijk gezegd ook nooit iemand anders zien doen als ik ergens in het buitenland ging rijden. Wellicht een pepermuntje, daar zijn de meeste paarden gek op en is makkelijker in je zak te stoppen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:15

Ik zou juist in Orlando lekker met de gratis hotel shuttle naar de parken gaan. Anders betaal je dik 25 dollar per dag aan parkeergeld.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:07

Michelleex schreef:
Huisje met zwembad heeft in mijn ogen geen meerwaarde als je vooral de parken gaat bezoeken.

Je betaald flink geld om de parken te bezoeken, zonde om naar je huisje te gaan en daar dan in je zwembad te gaan liggen.

Ook dit.
Ik was na 'n dag in zo'n pretpark afgebrand en enige bad wat ik heb gezien was dat op mijn hotelkamer.
Terwijl het resort iets van 6 zwembaden had!

Pretparken zijn hard werken, voor het relaxonderdeel van je Floridareis zou ik iets aan 't strand kiezen en/of gewoon lekker gaan roadtrippen om de hele staat te zien.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:13

Na 2 dagen pretpark ben ik weer doorgereisd.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:26

L_iek schreef:
Voor de bokkers die naar Orlando gaan/ al zijn geweest. Wat zijn aanraders qua verblijf om de verschillende pretparken te bezoeken.

Ik had eerst een BW geboekt, maar heb me bij een Welcome Center over laten halen tot een resort van maar 50 dollar per nacht met gratis shuttle naar Disney en Universal. De jaccuzi in mijn kamer was welkom na een dag vermoeiend geslenter door de parken.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:57

Ik was er in oktober dus na het orkaanseizoen en alles mooi in Halloweensfeer!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:22

SpikkelFire schreef:
Mag ik mij melden? In oktober gaan mn vriend en ik 2.5 week naar Florida en tussendoor een 8 daagse cruise door de Caribean :D

Ik heb flink wat gereisd maar nu toch echt de 1e keer USA voor mij :)

We willen een daagje naar Universal Studios Isle of Adventure, vriend is al eens in die andere geweest. Iemand ervaring met het park?

Universal heb ik die 2 parken (Studio's en Islands of Adventure) gecombineerd, anders mag je niet met het Harry Potter treintje. Ik vond het erg gaaf. Zeker in oktober, alles opgeleukt in Halloweenstijl!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:24

Ceetje_bokt schreef:
Ja met beide parken, maar wij gingen eigenlijk voor het Harry Potter gedeelte. Als dat ook jullie hoofddoel is, raad ik aan een ticket voor beide parken te kopen. Heel ‘slim’ gedaan, want in beide parken staat een deel en het is verbonden met een treinreis.
Verder vond ik aan het park weinig aan, maar ik ben geen goede graadmeter: kan nl. Niet tegen achtbanen. Vond Universal studio’s wel leuker dan adventure.

Ik ben ook te laf voor de achtbanen, maar er zijn veel leuke 5DX attracties met gave special effects.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 201 bezoekers