Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:44

Wij gebruikten de vorige keer(en tot nu toe enige keer) een oranje verlengsnoer die ook voor gereedschap ect vaak wordt gebruikt.

Komende zomer gaan mijn vriend en ik rondtrekken door Zweden en Noorwegen met een tentje. Tentje staat volgens mij wel tussen mijn vorige berichten. We hebben nu het grootste deel spullen al gehaald maar hebben geen idee of we alles hebben.

Hebben jullie nog tips wat we absoluut niet moeten vergeten?

Edit, zit net te kijken maar blijkbaar heb ik hier nooit eerder gepost :'). Zal dan in een ander topic zijn geweest. Dus alsnog even fototje van ons tentje.

[ img ]


Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:30

Wij hebben een pop up tent van de decathlon. Deze https://www.decathlon.nl/p/kampeertent- ... 92&c=BLAUW
Nog niet gebruikt op een nachtje op een camping en een nachtje in de woonkamer na. Wij gaan komende zomer rondtrekken door Scandinavie en willen daarbij dat de tent snel staat en snel af te breken is. Het klopt inderdaad wel dat hij erg onpraktisch is om mee te nemen maar gaat bij ons wel lukken :).
Voor twee personen is de driepersoonstent lekker ruim en er zit een klein 'voortentje' aan waar je vieze schoenen oid kwijt kan. Verder zitten er nog veel ventilatie mogelijkheden in.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:36

Wij hebben twee weken door Noorwegen en Zweden rond getrokken met ons 2 seconds pop up tentje. Ideaal ding, staat super snel en afbreken gaat ook snel. Wij hadden geen last van een klamme tent maar hebben dan ook de air uitvoering met extra ventilatie. Zijn vandaag in Denemarken aangekomen. Laatste dagen in Zweden wel wat minder weer gehad en vandaag onderweg naar Denemarken ontzettende hoosbuien. Verder ontzettend mooi weer en uitzichten gehad :D.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:16

Een koelkast/vriezer voor in de auto? Wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:54

Wat een mooie grote koelkast/vriezers. Wij hebben gewoon een klein koelboxje van de action :'). Maar ik wist niet dat sommige ook konden vriezen :wow: .

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:02

Wij hebben zo'n koelbox van de action. En hij is heel stil. In de auto moet ik altijd 'voelen' of hij aan is. Hij maakt niet veel meer herrie dan een stille laptop(ventilator) ;).

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:53

Wij zijn geupgraded van dit
[ img ]
naar dit :D
[ img ]

Kamperen zelf vinden we niet echt geweldig, elk jaar lopen we opnieuw te klagen :') . Klinkt een beetje stom maar door kamperen waarderen we alle 'luxe' thuis extra. De vrijheid van elke dag zelf kiezen wat we gaan doen en waar we slapen vinden we wel heerlijk. Met de auto en tent liepen we tegen wat problemen aan. Zo zijn er veel meer camperplaatsen dan plekken waar je kan wildkamperen met tent. Ook door mountainbike mee te nemen vroegen we iets teveel van ons autootje. Alle bagage zorgde ervoor dat de auto achter erg laag hing..
[ img ]

Nagedacht over een grote auto, eventueel met een daktent. Maar dat was het allemaal net niet. Uiteindelijk viel ons oog op de Volkswagen T4 california westfalia. Dit weekend wat dingen repareren/vervangen en hopelijk volgend weekend een nachtje uittesten. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen :)

Hebben jullie nog tips voor camper plekken? Als ik het goed begrijp kan /mag je in Nederland of Duitsland bijna nergens gratis overnachten?

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:51

Bedankt! Alleen zijn we eigenlijk opzoek naar plekken buiten de campings om ;). Hoeven eigenlijk geen voorzieningen te zijn en het liefst zo goedkoop mogelijk :D. Het gaat echt puur voor het overnachten maar dat is volgens mij op parkeerplaatsen niet toegestaan anders was dat prima geweest.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:38

Barramundi schreef:
Valt mij nog mee hoor Aveliene, als daar ook nog duikspullen bij passen.
Wij hebben ook altijd een auto vol. Mijn ervaring is dat je voor een weekend kamperen net zoveel meeneemt als voor drie weken :')


Klopt helemaal! Wij zijn nog nooit een weekend met de tent weg geweest maar dit zijn foto's van vorig jaar drie weken weg. Wel aan het einde we begonnen met meer ruimte over :P.

[ img ]

[ img ]


En nog een tip voor mensen met een kleinere auto of een grote auto en veel spullen :'). Wij konden de zitten van de achterbank eruit halen en dan de rugleuning laten zitten. Scheelde flink wat ruimte en dan kan je weer meer meenemen haha. Alleen lifters moesten we dan laten staan maar daar hadden we toch al geen ruimte voor. Iemand hier trouwens wel eens een lifter een stuk meegenomen?

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:30

Wij hadden ook niet de meest praktische spullen mee. Een enorme werptent super onhandig in een kleine auto maar anders wilden we niet kamperen :'). Zo ook grote stoelen omdat die inderdaad beter zitten. Alleen kunnen die jammer genoeg niet meer mee. De seat Ibiza weggedaan en een volkswagen T4 campertje gekocht, nu willen we alles in de opbergruimtes kwijt en hebben nu maar hele goedkope stoeltjes gekocht omdat de fijne echt nergens in pastte. Dus die bewaren we voor verjaardagen :)

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:09

Achterin op het bed ligt bij ons het beddengoed en kratten met losse spullen. Het beddengoed is erg veel omdat we nog een dun luchtbed meehebben want het bed vonden we te hard.

Maar ik zal het onthouden voor als we ruimte over blijken te houden. Voor nu hebben we andere stoeltjes die makkelijker mee te nemen zijn. Morgen gaan we inpakken dus ben benieuwd hoeveel we erin kwijt kunnen.


Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:21

Ik zou juist denken dat kratten meer schuift tussen de bank en stoelen dan achterin. En de kratten staan geklemt door het beddengoed.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:26

Marie111 schreef:
Weissjee schreef:
Wij hadden ook niet de meest praktische spullen mee. Een enorme werptent super onhandig in een kleine auto maar anders wilden we niet kamperen :'). Zo ook grote stoelen omdat die inderdaad beter zitten. Alleen kunnen die jammer genoeg niet meer mee. De seat Ibiza weggedaan en een volkswagen T4 campertje gekocht, nu willen we alles in de opbergruimtes kwijt en hebben nu maar hele goedkope stoeltjes gekocht omdat de fijne echt nergens in pastte. Dus die bewaren we voor verjaardagen :)


Wie zegt dat alles ergens in moet?
Die stoelen kun je toch ook plat op het bed leggen? Bij aankomst zet je ze buiten (net als een klaptafel?)


Omdat we rondtrekken is het gewoon het handigste dat alles is opgeborgen en we niet elke dag alles weer in de handen hebben. En de stoelen gaan bij ons niet standaard naar buiten. Ik wil de volgende ochtend geen natte stoelen inpakken terwijl we ze niet gebruikt hebben.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 20:26

Heb je niet recht op vervangend vervoer met de anwb? Of red je je nu zonder ook?

Wij hadden een paar weken terug ook flinke pech met de camper. Uiteindelijk een week geduurd voordat hij gemaakt is. Ik hoop dat het bij jullie was sneller gaat ;).

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:24

Jeetje lijkt mij heel naar om zo gedropt te worden. Wij hebben pechhulp via de Nkc aangezien we een campertje hebben. We werden vorige maand prima geholpen. We stonden in Zweden op een gravel weg zonder wegnummer maar met 1.5 uur was de berger er al. Onderweg naar de dichtstbijzijnde grotere stad belde de berger alle garages af. Hij heeft ons afgezet bij degene die het snelste kon repareren. En verteld waar we een huurauto konden huren wat gewoon naast de garage kon.

Jammere alleen was dat het vanwege feestdagen en vakantie twee weken zou duren voordat de camper gemaakt kon worden. We waren onderweg naar vrienden en die man had geregeld dat het daar sneller zou kunnen. Hij voor onze camper transport geregeld omdat dat 400 km Noordelijker was. Zonder goedkeuring van de Nkc de camper op transport gedaan en zelf een huurauto gehuurd.

Toen we met de huurauto onderweg waren naar die vrienden, werden we gebeld door de Nkc. Hoe het er voor stond aangezien de garages in Scandinavië vaak vroeg dicht gaan. Maar we hadden eigenlijk al geregeld. Ook direct een vergoeding voor de huurauto en transport toegezegd gekregen. Dus super goede service! Volgens mij dus wel alleen voor campers en dus niet voor personenauto's.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:48

Is de volkswagen t4 westfalia exclusive misschien iets? Of is dat niet luxe genoeg? Of wegenbelasting nog te duur? Schik niet van de prijs trouwens, ze zullen overigens niet veel dalen in waarde.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:46

Aii als inderdaad 140 cm breed al te krap is dan zijn volkswagen busjes niets, die zijn max 120 cm breed. Ik heb wel eens gelezen dat het bovenbed van de Ford Nugget 150 cm breed is. Als je boven slaapt dan kan je beneden het zitje gewoon als zitje gebruiken. De indeling van de nugget vind ik overigens veel praktischer eruit zien dan die van volkswagen.

Qua vouwwagen heb ik eigenlijk geen tips voor je.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:52

moonsparkle schreef:
Een beetje westkant tot aan alesund ongeveer en dan via het binnenland terug. Als ik lees via Google klinkt het of het in september gauw kouder wordt :') je hebt natuurlijk sowieso geen garantie maar afgelopen kampeertrip was het soms in de nacht 4 graden en dat was echt afzien ondanks dikke mummy slaapzak en kruiken, als je dan overdag op kunt warmen is het nog best oke, maar als je dan een regenachtige koude dag treft :brr:



Ik zou voor juni gaan! Afgelopen september in Zweden geweest en vond het toen al erg fris. Ik gok zo dat Noorwegen nog wel iets kouder is?

Daarnaast blijft het in Juni veel langer licht maar dat is aan jezelf of je dat als voordeel of nadeel ervaart.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 22:16

ikke schreef:
Renee1991 schreef:
*knip*
Echter willen we binnen nu en een paar jaar een kleine maat camper aan gaan schaffen. We denken aan een Mercedes Vito (Marco Polo), VW Transporter (minstens T5, niet ouder, California bijv), beetje die maat. Ik hoop dat er hier ook mensen in het topic zitten die daar wat van kunnen laten zien!

Lees je eerst even goed in over de T5 voordat je eraan begint. Iets met bepaalde motoren die er de brui aan geven. T4 5-pitters zijn beter, maar het blijft, in mijn optiek, ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet als het op de indeling aan komt. Geldt in zekere mate ook voor de Marco Polo; niet bepaalt efficiënt qua indeling.

Als je echt zoiets zoekt en bereid bent de bijbehorende prijs te betalen, ga dan eerst naar een camperbeurs en bekijk goed wat er aangeboden wordt en hoe jullie aankijken tegen werkbaarheid van de indeling.
https://www.camperexpo.nl/
https://www.kampeerencaravanjaarbeurs.nl/

Overzicht van wat beurzen: https://kampeerbeurzen.nl/



Wij hebben een T4 California en ik snap je helemaal qua efficiëntie van de indeling. Ik noem het altijd alsnog kamperen in een busje. Elke keer met alles goed nadenken want je kan niet "zomaar" overal bij. Dat is overigens wel minder hinderlijk bij de T5/6, daar heb je dacht ik roldeurtjes. Persoonlijk had ik liever een Ford Nugget gehad, die is een stuk efficiënter qua indeling imo. Of een T4 California exclusive een slagje groter en hoger maar alsnog een handzaam maatje. Die is alleen niet uitgebracht in T5 of T6 als ik het goed heb.

Al met al zijn wij enorm tevreden met onze T4 en gaat hij nog lang niet weg. Alleen als we te krakkemikkig worden om steeds alles om te bouwen dan gaan we hem vervangen. Maar dat duurt hopelijk nog 30 jaar :D

[ img ]

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:32

Renee1991 schreef:
Wow, wat een warm welkom!

Jaaaaa gaucho, dat is precies wat we bedoelen <3 Echt gaaf!! Heb jij nog do's en don'ts nu je de bus in gebruik hebt?

Kun je aangeven wat je precies bedoelt ikke? Ik weet dat de DSG bakken (automaat) van Volkswagen prut zijn, maar voor de rest staat de manuele T5 volgens mij gewoon goed te boek. Goede tip van de kampeerbeurs! Dan kunnen we inderdaad ook goed kijken hoe bepaalde bussen zijn ingedeeld. Mijn baas heeft een T6, die mogen we een keer lenen. Dus dat is wel fijn.

Klinkt goed Lukasje! Een Ducato vinden wij echter wel weer een slag groter dan de bussen die ik noemde, dus dat gaat hem voor ons niet worden. Mijn vriend gaat de bus namelijk als dagelijkse auto gebruiken en vindt de Ducato daarvoor te groot. Een Talento zou dan weer wel kunnen :j

De nugget gaat ook op het lijstje! Dat is eigenlijk gewoon een transit custom maar dan camper toch? Mooi formaatje :j Fijn dat jullie blij zijn met de T4! Wij vinden het echt een beetje te oud, zeker omdat mijn vriend dagelijks met de bus gaat rijden. Dus liever bouwjaar 2009 of jonger.


Ik zou je echt aanraden om die van je baas eens te lenen. Altijd fijn om zeker te weten of dat ik wat jullie zoeken.

De nugget is inder een transit maar dan van frabrieksaf al camper. Ik weet zo niet waar ze gemaakt worden maar dacht door westfalia.

Ik snap wel dat je T4 te oud vind. Bij ons was alleen het budget niet groot genoeg om voor nieuwer te gaan. Onze komt zelfs uit 1991 dus echt een oudje. Voordeel is wel dat hij in Duitsland onder de oldtimer valt dus weer in milieuzones mag :') .

Om nog in te haken over revisie van T5 bij de T4 is dat ook vaker nodig dan ik dacht. Die van ons is vorig jaar ook gereviseerd bij zo'n 285000 op de teller. Wij hebben het idee dat men er vaak te "aggressief" mee rijdt doordat ze de bussen vaak ook voor woon/werk verkeer gebruiken. Dus dat zou ik wel in je achterhoofd houden bij aanschaf. Hoe hoger de kilometerstand hoe meer kans dat hij afgetrapt is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: C_estmoi, ComscoreBot, lotte_dl, Maera, s1993, Suliko, Thrive en 68 bezoekers