Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:34

Hallo allemaal,

Leuk dit topic!
Van de zomer gaan mijn man en ik een weekje naar de Pyreneeën, naar een camping waar mijn schoonouders ook staan. We gaan met de auto en willen de reis graag in tweeën breken, dus we gaan eerst ergens in midden Frankrijk een weekje kamperen.

Ik kampeer al mijn hele leven, ik ben er dus echt mee opgegroeid. Maar altijd samen met mijn ouders. Dit is de eerste keer dat ik echt zelf(samen met mijn man) ga. Er zijn nog best wel wat dingen die we aan moeten schaffen, zoals een 2 persoons luchtbed & slaapzak.

Heeft iemand ervaring met dit luchtbed? Ik lees in de recensies gemengde reacties;

https://www.coleman-shop.nl/coleman-max ... gIVaPD_BwE

En heeft er iemand ervaring met tweepersoons slaapzakken? Is dit comfortabel genoeg? En welke raden jullie aan? :j


Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:26

rien10 schreef:
Persoonlijk vind ik tweepersoons slaapzakken en dekbedden dikke drama. Je hebt, zeker bij slaapzakken, altijd een boel lucht tussen de twee personen in. Tenzij je tegen elkaar geplakt ligt, en dan kan ik niet slapen :-)


Dat is een goede! Ik heb nu wel een tweepersoonsdekbed en dat gaat goed, omdat die zo breed is dat ik inderdaad die "boel" lucht nog dicht kan stoppen met een stukje deken. Met een slaapzak zal dat moeilijker gaan.

mvdende schreef:
Geen luchtbed kopen. De lucht krijg je nl niet opgewarmd en daardoor heb je het koud. Kies voor een inflateble. Dit is een "luchtbed" maar dan deels gevuld met isolerende vezels. Als je een 10 of 15cm dik matje neemt, heb je ook meer dan genoeg slaapcomfort. Ze zijn alleen niet goedkoop, zeker de 2 persoons matjes niet.


Ik had het er eigenlijk nog bij willen zeggen in mijn bericht, maar het wordt sowieso een luchtbed. Zoals gezegd veel ervaring met kamperen, zelfs in voor/najaar en luchtbed is hier geen probleem :). Matjes ook geen goede ervaring mee. Dus voor nu houden we het i.i.g. bij een luchtbed :)


Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:10

Wie heeft er ervaring met kamperen in Midden-Frankrijk?
Ons 'eindpunt' is een camping in de Pyreneeën, zo'n 1300 km ver weg, in het dorpje Ascou la Forge.
We zijn nu op zoek naar een camping die de reis mooi in 2'en breekt, en waar we één weekje willen staan.

We hoeven niet aan het strand, we vinden het binnenland leuk. We hebben wat dat betreft niet zoveel eisen. Ik heb de omgeving rondom Limoges bekeken, rustig/veel natuur/niet toeristisch. Klinkt wat ons betreft prima. We zijn niet van plan om een hele week te gaan wandelen in de natuur, we vinden het wel leuk als er wat mooie/historische stadjes te bezoeken zijn in de omgeving. Dus helemaal afgelegen vinden we niet leuk.

Iemand tips voor een mooie omgeving in Midden-Frankrijk voor een weekje kamperen? :)

Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:23

Wij zijn op zoek naar een goede batterijlamp voor op de camping, omdat de plek die wij uitgekozen hebben geen stroomplek is. We hebben er een van bo camp (120 lumen), mooi lampje voor de sfeer, geeft wel licht maar niet echt genoeg om de hele tent goed te verlichten. Dat is wat we gewend zijn met een lamp die werkt op elektriciteit en wat we toch wel fijn vinden. Op internet zie ik de coleman batteryguard (600 lumen) hoog aangeschreven. Maar het zou mooi zijn als we er een voor een íets lager prijsje zouden kunnen vinden. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met evt. tips vanuit eigen ervaringen:).

Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 19:53

Eapy schreef:
Wij hebben zo’n fijn lampje gevonden, de Eurotrail Tafellamp Stone Led. 2 standen, standje vaccinatielocatie (dus TL wit, zie je álles mee) en standje kampvuur. Heel lief. Je kunt hem ophangen en neerzetten. We gaan er binnenkort nog 2 bijkopen omdat we zo fan zijn!


Oh wat leuk, bedankt voor je reactie! Ja want de kampvuurstand is inderdaad gezellig voor de knusse momentjes maar soms wil je ook gewoon even alles helder en goed kunnen zien, bij het lezen bijv. of bij spullen zoeken in de tent :D. Ik heb even op internet rondgekeken, heb jij dan deze?

https://www.internet-homeandgarden.com/ ... IIN_D_BwE#

De lampjes lijken best klein, is dit de enige maat? Geeft 1 zon lamp dan genoeg licht of heb je er dan meerdere nodig voor het verlichten van een redelijk grote tent? :) ik kan er evt. ook 2 kopen, 1 voor op de tafel buiten en 1 voor binnen haha. Want qua prijs zijn ze vergeleken met anderen echt niet duur! En gaan ook nog eens simpele batterijen in, zie ik.

Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:03

culaccino schreef:
Stil hier! Het hoogseizoen zit erop, he? Ik sta met een tentje op een mooie natuurcamping in Zeeland. Overdag hoor je de (ijs)vogels en de insecten, 's nachts een prachtige sterrenhemel en scharrelende beesten. En de langpootmuggen tussen mijn binnen- en buitentent :+ Morgen en overmorgen is aardig wat regen voorspeld. Hopelijk houdt mijn leententje het :=

Zijn er nog meer mensen aan het kamperen? Hier staan nog best wat tenten :j


Wij zijn ook nog aan het kamperen, maar dan in NH in het natuurduingebied. Langpootmuggen hier inderdaad ook volop aanwezig, zielig hoe er elke avond wel eentje levend verbrand door ons kaarslicht. Afijn :')

Heb je de regen overleefd? Ik vond het uiteindelijk erg meevallen. Al waren wij gisteren overdag een dagje naar een museum dus niet zoveel van meegekregen.

Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:47

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met kamperen in Engeland :) Is het een interessant land om echt gewoon neer te strijken op een camping en vanuit daar de omgeving te verkennen? :)
Waarschijnlijk wordt het dit jaar wel weer Duitsland omdat we een gebied op het oog hebben waar we nog graag een keer heen willen en we dit jaar niet veel tijd hebben om onze vakantie voor te bereiden.

Maar ik ben erg benieuwd of er mensen ervaring hebben met het kamperen in Engeland. We hebben zelf een vrij grote tent dus de voorkeur gaat uit naar echt een camping waar je lekker 2 weken kan staan. We vinden het leuk om dingen in de omgeving te zien maar willen níet perse rondtrekken of roadtrippen. Maar ik weet helemaal niet of Engeland daar dus geschikt voor is (en of het meerwaarde heeft ten opzichte van andere europese landen), aangezien je vaak dus hoort van de meer 'avontuurlijke roadtrips' in Engeland (of Schotland/Ierland etc). :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: josien_m_ en 79 bezoekers