Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:52

Dat is dan wel weer lief!!

Wij hadden laatste kerst een storm zo erg dat we niet in de swag durfden blijven (bomen in de buurt enzo). Alles vastgesnoerd en in de kamp-keuken de storm uitgezeten. Komt er ineens een halfnaakte kerel met een kettingzaag binnenlopen. Net toen er een bliksemflits was.
Kan je vertellen: wij dachten even in een horrorfilm beland te zijn.
(Het bleek de schoonzoon vd beheerder te zijn die ging kijken of iedereen nog heel was en er bomen weggehaald moesten worden :') )

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 04:21

Lees hier nu in het topic dat de Vrijbuiter failliet is, wat zonde zeg! Was echt onze kampeer winkel toen we nog in NL woonden. Zou eigenlijk geneens weten waar je anders heen moet voor kampeerspullen…

@Sjira: wat ik me kan herinneren van vroeger is dat het in Augustus heel druk was overal en vanaf 1 sept weer een stuk minder omdat de meeste Italianen dan weer aan het werk moeten.
Maar dat kan veranderd zijn door de jaren heen hoor.

Wij hebben ons volgende kampeer avontuur geboekt: Twee nachten op een camping op een eiland waar je niet met de auto kunt komen. Alles moet dus in de boot en aangezien wij normaal de hele auto afgeladen hebben, wordt dat nog een uitdaging. Maar heb nog een maand om het allemaal te bedenken, haha!!
Gelukkig zit er wel een soort kroegje/campingwinkeltje waar je iig dingen als ijs en brandhout kunt kopen en de camping heeft BBQ's, dus dat hoeven we alvast niet mee te sjouwen.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:54

Ja!! *\o/* Met de pasen gaan we 4 dagen naar een meer ongeveer 5 uur hiervandaan. In de hoop wat Barramundi te vangen. Heel veel zin in want we zijn sinds eind januari niet echt meer weggeweest.
Mijn man is momenteel druk met het verbouwen van onze 4WD zodat er straks een vlakke vloer met lades eronder in de auto zit. Dan hoeven we niet meer zo te tetris-puzzelen om de wielkasten heen.

Dat is idd wel iets om rekening mee te houden BlackKelpie! Van die hangmat willen wij natuurlijk wel een actie foto!

Gaaf plan, Femke! Leuk als je gaat bloggen tzt!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:06

Gaaf Lielle & Remember! Zeker over doorkletsen hoor, ik vind het ook wel leuk om te lezen. En tips voor wildkamperen zijn nooit weg!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:59

@Tierania: ik heb indertijd mijn swag (slaaprol-met-beddengoed-in-canvas-hoes) gewoon ingecheckt als tas. Had dus mijn backpack met kleding en andere zooi etc en de swag. Moest wel voor 1 extra tas betalen maar dat vond ik wel meevallen toen. Is wel 15 jaar geleden, inmiddels.
Misschien kunnen jullie je kampeeruitrusting als 1 pakket maken? In een flightbag ofzo. Of een grote reistas. Ikea heeft een tijdje zo’n mega-tas op wieltjes gehad. Daar gaan de spullen die jij noemt wel in denk ik.
Ik ben zelf geen fan van koffers, maar dat is voor iedereen anders denk ik.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:44

Wij ook het paasweekend weggeweest! Drie dagen wisselvallig weer met buien en flinke windstoten. Maandag met inpakken en de terugreis was prachtig weer _O-

Ons kamp:
[ img ]
(De luifel die je nog net ziet, is tot twee keer toe zowat opgestegen. Toen hebben we hem ingeklapt en niet meer tevoorschijn gehaald :') )

Wat een grote verschillen Morrie!!

@Riddershow: is jullie kampeeruitrusting dan ook historisch of wat moet ik me daarbij voorstellen?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:25

Wat gaaf Riddershow!! Das nog een even anders kamperen!!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:55

Dit is momenteel ons ‘huisje’. Een keer wat anders dan de swag!! En voor hier heel fijn dat er airco in zit. Nog 2 dagen, woensdag vliegen we alweer naar huis.
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:16

Valt mij nog mee hoor Aveliene, als daar ook nog duikspullen bij passen.
Wij hebben ook altijd een auto vol. Mijn ervaring is dat je voor een weekend kamperen net zoveel meeneemt als voor drie weken :')

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:49

Mijn 7-zitter heeft standaard twee stoelen in huis liggen en de achterbank is permanent neergeklapt. := Met de lades die mijn man erin gebouwd heeft, hebben we nu een vlakke laadvloer achterin, heel makkelijk laden.

Hier nog nooit een lifter meegenomen. Gaat ook meestal niet, zoals wij laden.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:31

@Ikke: wij gingen vroegah ook gewoon 3 weken met de BMW E30 naar (toen nog) Joegoslavie. Dak lag vol met surfplanken, allemaal 1 tas met kleren in de kofferbak (en het koffiezetapparaat :') ) en een koelbox op de achterbank. Dat was het.
Dakkoffer ging er alleen op voor de wintersport, maar toen zijn we ook weleens met 6 personen in een station wagon naar Oostenrijk gereden (kinderen afwisselend liggend op de bagage in de kofferbak := ).

Nu knopen we gewoon de boot erachter als we langer weggaan, daar kan ook een hoop in :+

Dat lijkt met best lastig Morrie, dat je thuis niks meer met je caravan kunt. Kan die nergens geparkeerd worden ofzo?

Wauw Aveline :wow: Dat is echt een mega tent zeg!!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:13

Oh wat l*llig zeg!! Maar dat ze ook gewoon de stekker van je koelkast eruit getrokken hadden. Daar zou ik nog het meest nijdig om zijn denk ik. Al had je wel verkeerd gestaan, dan nog vind ik het van een gastheer/vrouw (want dat ben je m.i. als camping beheerder) bijzonder asociaal om dat te doen.

Wij gaan begin september nog een weekje weg. De planning is om twee dagen noordwaarts te rijden, dan 3 nachten op dezelfde plek, een dag zuidwaarts rijden, weer 3 nachten op 1 plek en dan de laatste dag rijden we naar huis.
Zit alleen nog een beetje te puzzelen met eten. Voor een week krijg ik het niet in onze koelkast gefrommeld denk ik maar heb eigenlijk ook niet zo’n zin om op de reisdag halverwege ook nog ergens een supermarkt te moeten opzoeken. En de campings zitten vrij afgelegen dus even een boodschapje doen kost veel tijd.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:11

Idd Morrie, kun je niet zelf daarheen gaan? Kan je man lekker cultureel rondkijken. Hier ook hele verschillende interesses, ik probeer het dan een beetje te verdelen; dus 1-2 wildparken/natuur dingen ipv allemaal en dan ook eens dagje naar een race circuit of auto museum ofzo.

Grappig om jullie ervaringen over campings in Europa te lezen. Ik heb al zeker 10 jaar niet meer in Europa gekampeerd en blijkbaar zijn dingen daar nu echt heel anders.
Internetbereik bijvoorbeeld is voor ons bijna standaard dat het er niet is, WiFi heel soms maar daar maken wij zelden gebruik van omdat het meestal super traag is.
Sleutel of pasje (of code) voor het toiletgebouw is hier heel veel voorkomend, op veel plaatsen moet je er zelfs een borg van bijv $10 voor betalen.
Gezamenlijke kamp-keuken met tafels en stoelen is hier heel gebruikelijk. Daar is dan meestal ook een koelkast, aanrecht om af te wassen, BBQ-plaat, gasstel/elektrische kookplaat en meestal zelfs een broodrooster en waterkoker. En het mooie is: 99% van de mensen gebruikt het en laat het netjes achter, ideaal!
Betalen voor de douche is eigenlijk alleen wanneer de camping zelf gratis en heel basic is.

Fijn dat de voortent bevalt Rien! Dat is altijd even afwachten als je wat nieuws hebt.

Nieuwsgierig aagje hier: hebben jullie nou een zwembad(je) naast de tent staan fique?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:15

Wat leuk dat de hond dan even kan plonzen.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:16

Wij doen een week met een handdoek := Na gebruik uithangen en hij is weer droog voor de volgende ronde.

Ik was alleen als we langer dan een week weggaan omdat ik het vertik om meer kleding mee te slepen. Is het korter, dan was ik ook pas thuis.
Wij hebben meestal een vuilniszak in de auto waar we alle vuile was ingooien tijdens een kampeertrip, dus die keer ik dan thuis in het washok om en zo de wasmachine in.

Cookies schreef:
Verder regent het altijd standaard een uurtje voordat we de tent gaan afbreken. _-:( Gelukkig kan ik hem te drogen hangen in de schuur.

Bekend probleem. Regen of zware dauw. Wij pakken ook vaker nat dan droog in. Gelukkig kunnen wij het eea onder het huis aan de balken ophangen (wonen op de bovenverdieping als het ware).

Een keer hebben we op de terugweg 2 dagen regen gehad en toen waren we met de ute van mijn man (open achterbak met alleen een zeiltje eroverheen). Alles was klam toen we thuiskwamen. Het huis leek wel een uitdragerij toen ik alles uitgehangen had :')

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:03

SdaphneS schreef:
Ik was altijd op vakantie.
We nemen altijd een grote handdoek, een kleine handdoek en een strandlaken p.p mee.
Ook als we drie weken weggaan. Doe rustig een week met een handdoek. Zie daar geen probleem in, thuis was ik handdoeken ook niet na eenmaal gebruiken.
Ben blij dat ik niet de enige ben, begon al te denken dat wij raar zijn... strandhanddoek nemen we trouwens ook apart mee.

LadyMadonna schreef:
Zijn hier überhaupt mensen die met een camper op pad gaan?
Niet standaard, we hebben er zelf geen, maar wel een paar keer gehuurd/geleend.

Haha Morrie, lekker groen tapijtje zo!

Goede reis Bnet!

Klam kussen eigenlijk alleen bij heel veel regen gehad, maar toen was alles klam!

Wij hebben een Toyota Prado waarvan de achterbank standaard neergeklapt is en mijn man een vlakke laadvloer met lades in gemaakt heeft. Plek zat dus. Maar als we de boot meenemen, gooien we meestal alle grote dingen daarin, is zoveel makkelijker laden :')

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:54

Wat grappig zo’n welkomst pakket Goof!! Die durex ook :')

Wij hebben gisteravond om elf uur in het pikkedonker ons kamp op gezet bij een muziek festival in het bos. Staan alleen niet helemaal recht geloof ik :+ en het is KOUD!!
Het ergste is; we moeten eruit om ons kampvuur aan te steken en koffie en ontbijt te gaan maken want overdag moeten die weer uit.

Over volle auto’s gesproken: wij zijn hier 2 nachten en de auto zat haast tot aan het dak vol _O-

Ah de muziek wordt ook weer vol gas aan gegooid, het is echt tijd om op te staan :brr:

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 08:25

Ach, 12 bier verder en het maakt niet meer uit :+
Bij daglicht bleek overigens dat we ons kamp best prima opgezet hadden!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:19

Ik heb nog nooit in een hangmat geslapen, vraag me altijd af of je daar geen rugpijn van krijgt? Je ligt toch een beetje in een ‘bocht’

Wij hadden gister wel zo’n prachtige plek, pal aan het strand:
[ img ]

We konden vanuit bed naar de zonsopgang kijken:
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:37

BarraCrab caravan park in Clairview QLD (tussen Rockhampton en Mackay in).

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 00:07

Onze vakantie zit er alweer (bijna) op. Vanmorgen vertrokken, morgenavond als het goed is weer thuis. Vanavond nog 1 nachtje kamperen, hopelijk op een gratis stek ergens.

Heerlijke week gehad met schitterend weer! De enige domper was de Burdekin Snow* van vrijdagavond waardoor we gister zowat de hele dag bezig geweest zijn met schoonmaken en verder niks meer gedaan hebben.

*Burdekin Snow is de as/roet wat in heel de regio neerkomt als ze de suikerriet afbranden. We zaten midden in suikerriet gebied, dus veel branden heel de week en vrijdag stond helaas de wind onze kant op.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:56

Queensland, Australië. Camping was een uurtje onder Townsville.

Vannacht in de buurt van Gladstone geslapen en vanmorgen weer een prachtige zonsopgang.
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:07

Das idd een beste caravan Alwiene! Mooi ding wel!
Haha, wij hadden eergisteren ook een hele camping voor onszelf, ideaal en lekker rustig. De beheerder deed wel het koffie karretje open voor ons op zondag, zo lief!

Waar ik benieuwd naar ben is wat iedereen zijn favoriete makkelijke camping gerechten zijn.
Wij gaan later dit jaar een grote trip doen. Denk: warm, remote en weinig tot geen gelegenheid tot boodschappen doen. Hooguit ‘noodzakelijke’ dingen bij general stores.
Ik zoek dus maaltijden die deels of geheel te maken zijn met dingen die (on)gekoeld lang houdbaar zijn (Max een week of 2-3). We hebben wel een koelkast aan boord maar die is ook een keertje vol.
Ik ben heel erg gewend om met verse producten te koken en ik merk dat ik het lastig vind daar ‘omheen te denken’. Ik kom nog niet verder dan roerbakgroente vervangen door boontjes en champignons uit blik :') Wellicht zijn er hier doorgewinterde kampeerders met goede ideeen.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:11

Haha, nee niet in NL.
De beheerder vertelde dat hij dit een halfjaar geleden heeft overgenomen en dat mensen het nog een beetje moeten ‘vinden’. We hebben een goede beoordeling achtergelaten op de camping app, hopelijk helpt dat.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:14

Prachtig!
Ik ben helemaal verliefd op jullie veranda <3

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers