Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:01

Ik heb ook veel zin om alleen te gaan reizen.

Heb 1 week alleen in Keulen gezeten ivm werk. Op de avonden ging ik de hele stad in het rond en ben ook op kroeg geweest. Je hebt snel aanspraak, ook wel door mannen die iets teveel menen dat ze je hoognodig moeten vergezellen ;)


F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:29

germie schreef:
Amerika alleen lijkt me best spannend. Zeker omdat ik met flink wat overbagage zal reizen en er best wel wat horrorverhalen gaan om het land binnen te komen. Ik ga daar overnachten bij een facebookvriend die ik nog nooit in real life gezien heb. Ik heb 2 keer telefonisch contact gehad. Dus best spannend.

Overbagage is teveel gewicht? En wat voor horrorverhalen om het land in te komen?

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:30

Ik kan best goed tegen alleen reizen maar schuif ijsland nog wat voor me uit om alleen te doen op een of andere manier. Mogelijk voelt dat iets te geisoleerd om alleen te doen?

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:34

Jewwem, dat is indd ook best een goed idee, alleen ik wil wel echt bepaalde locaties fotograferen en dat maakt het weer minder geschikt.

Luxorvalkje schreef:
F_Orumster schreef:
Ik kan best goed tegen alleen reizen maar schuif ijsland nog wat voor me uit om alleen te doen op een of andere manier. Mogelijk voelt dat iets te geisoleerd om alleen te doen?


Ik heb hetzelfde. Maar meer omdat IJsland gewoon duur is in alles. Helemaal als je alleen een auto huurt

Dat is mede een reden,maar dat klinkt zo egoistisch :D

Misschien tijd om een fotoreisclubje op te richten.

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:27

JewEmm schreef:
Dat heeft dus verder niet zo veel met alleen reizen te maken ;) Ik zou toch eens in het topic dat ik eerder aanhaalde eens rondneuzen. Een aantal jaar terug is er een groepje bokkers samen een fotografiereis in IJsland gaan doen.


Wat bedoel je?

Ja dat topic heb ik wel in de gaten gehouden destijds :)


F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 07:29

SharonIndezz schreef:
Zijn er hier bokkers die welleens alleen naar Cuba zijn geweest? Dat lijkt me fantastisch, maar hoor om mij heen een hele hoop negatieve verhalen wbt het alleen gaan

Ik ben alleen naar Cuba geweest. Goed te doen hoor, ik reageer later even uitgebreider :j

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:56

Ik vond Cuba heel goed te doen qua veiligheid. Psychopaten e.d. uitgezonderd denk ik dat de gemiddelde Cubaan goed respect heeft voor vrouwen, maar ze houden wel veel van vrouwen dus benaderen zullen ze je wel. Ze vragen je allemaal of je met ze gaat salsa dansen.

Wel leerde ik het fenomeen 'salsa toerisme' kennen, veel vrouwen varierend van 30 tot middelbare leeftijd reizen alleen af naar Cuba om daar te salsa dansen. Veel jonge mannelijke Cubanen zijn daarom gewend dat jij daar komt om de nacht met hen door te brengen, beginnend met salsa en drankjes (jij betaald entree en drank) en eindigend waar de vrouw dat wil. Sommigen nemen ze mee naar huis.

Die moet je dus wel een beetje afwijzen :D en sommige mannen vinden het maar gek dat je liever alleen ronddwaalt. Ik heb serieus mannen van mijn tafeltje weg moeten sturen omdat ze dachten me gezelschap te moeten houden.

Onveilig heb ik me niet gevoeld, in enkele straten liet ik mijn camera in de tas omdat het voyeuristisch aanvoelde.

Thats_Me schreef:
Michelleex schreef:
Hoe zijn de single groepsreizen bij jullie ervaren?


Ik ben naar Zuid-Afrika geweest met een singlereis en ga dit jaar naar Peru. Landen waar ik de taal niet ken en waarbij ik mij als vrouw alleen niet safe voel vind ik het ideaal. Daarbij is het ook wel even fijn dat alles geregeld wordt. Al kan ik ook gerust alleen op pad gaan. Zo heb ik ook wel eens Rhodos verkend en ben ik aan het rondkijken voor IJsland of Schotland volgend jaar.


Ben je met Fox geweest?

Ijsland; wanneer er interesse is in dit topic voor een fotografie/wandel tour dan houd ik me aanbevolen een groepje te vormen :)

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:34

JewEmm schreef:
IJsland en Schotland zijn prima in je eentje te doen. Beiden heb ik inmiddels gedaan. IJsland 2 keer alleen, waarvan 1 keer met OV, en ook prima liftend te doen. Schotland op de fiets en stukken met de trein. Boot vanuit IJmuiden naar Newcastle was ook echt super chill.

Misschien kan je voor IJsland in dit topic meer geinteresseerden krijgen om een groepje te vormen: [BEU] IJsland 2016
Al is er misschien ook wel een recenter topic...

Ik ben onderweg ook mensen tegengekomen die met Joker op groepsreis gegaan zijn. Is misschien ook wel leuk. Dat zijn geloof ik wat actievere reizen, maar je zoekt dat ook wel samen uit.

Ik zou Ijsland zeker aandurven als alleen reiziger, alleen is het erg duur als je met een huurauto/jeep in het rond wilt en voor fotografie is dat wel een beetje een must. Schotland ben ik net geweest afgelopen oktober, fantastisch mooi!

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:41

De Caribische hoek van Mexico is goed te doen hoor! Meer binnenland zou ik denk ik niet doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, mvdende, Paloma_Janet, TinkerTreas, verootjoo en 82 bezoekers