Huwelijksreis juni 2020

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Huwelijksreis juni 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:53

Ik zou voor de Azoren gaan. Nog niet te toeristisch, niet al te ver vliegen en mooie natuur. Je kunt een fly-drive doen over diverse eilanden.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Huwelijksreis juni 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:08

Ik ben er nog niet geweest (prijzen zijn vrij ongunstig als je in je eentje zou gaan namelijk), maar de historie is Portugees. En het is nog niet verziekt door het massatoerisme.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:27

Nessie schreef:
Marokko is ook een mooi land met afwisseling. Stranden, het Atlas gebergte en steden.

Ik zou persoonlijk niet voor een moslimland kiezen als je zorgeloos wil kunnen reizen. Op openbare stranden wordt je als westerling (ook mannen!) lastig gevallen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:34

Emmaa_ schreef:
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dit echt niet waar is. Steden als Casablanca en Rabat zijn hartstikke westers en je wordt daar echt niet lastiggevallen.

Ik was zelf in Agadir, maar heb ook uitstapjes gemaakt naar Marrakesh en nog wat andere plaatsjes en heb georganiseerde rondreizen gemaakt in diverse andere moslimlanden (Egypte, Jordanie, Tunesie), maar mij bevalt die cultuur dus niet. Het gaat me vooral om structurele opdringerigheid, niet persé gevaarlijke situaties.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:43

Emmaa_ schreef:
Ik weet niet wanneer dit was maar ik heb Marrakech echt niet zo ervaren. Tenminste, niet om mijn huiskleur of het feit dat ik vrouw ben. De cultuur is anders en marktkooplieden zijn iets actiever in hun producten aan je willen verkopen, maar als je nee zegt is het niet alsof het aan je opgedrongen wordt. Ook heb je het specifiek over stranden, daar is het imo al helemaal niet aan de orde.

Het is een kwestie van persoonlijke smaak. Na veel rondreizen in verschillende culturen ben ik voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat islamitische landen voor mij persoonlijk het laagst scoren qua reissfeer.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:44

Jildau schreef:
La Palma is echt prachtig! <3 We hebben rond gereden met de auto daar maar echt adembenemende natuur en geen massa toerisme. Het strand voor jezelf hebben was geen uitzondering. Niet duur en 4 a 5 uur vliegen.

[ [url=m/UUTZrd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SjgNUl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BCLP5O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er fantastisch uit!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Huwelijksreis juni 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:52

Ik zou de vliegduur iets oprekken en naar St. Maarten gaan. Die vrolijke Caribische sfeer past goed bij een honeymoon evenals de tropische setting. En je kunt er fantastisch eten! Prima bestemming ook voor een 8-10 daagse trip.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ellen05, GrapeshotBot, Ies_, JoT, leenleen11, Suliko, tesseke, xxmichellexx en 63 bezoekers