Hoelang was je langste reis?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:49

Toevallig gaan wij dit jaar ook weer, zijn in 2016 voor het eerst gegaan. Wij vliegen met Cathay Pacific. Gaan van Amsterdam naar Hong Kong, overstap van 4 uur op HongKong ,vorige keer was het 3u en dat was al aan de krappe kant, en dan door naar Melbourne daar komen wij dan om 22.35u aan, en dan overnachten we in het Holiday Inn op het vliegveld ,dit omdat de vluchten naar Tasmanië pas de volgende ochtend weer gaan, dan om 8.45u vliegen we naar Hobart.
Op de terugweg was het destijds,om 10.30u vanuit Hobart naar Melbourne, met een overstap van 4uur op Melbourne maar omdat het noodweer was in Melbourne konden we niet opstijgen vanaf Hobart en werd uiteindelijk de overstap van 4 uur terug naar 1.5 u en dat was stressen kan ik je vertellen. Daarna van Melbourne naar Hong kong was ook spannend omdat we nog steeds met de naweeën van de vertraging te msken hadden, was de overstap van HongKong naar Amsterdam ook gereduceerd van 3 naar 1.5u gelukkig ging dit ook goed en kon ik pas toen we in het vliegtuig naar Amsterdam opgelucht adem halen dat we in ieder geval zonder vertraging thuis zouden komen. Wij hebben namelijk een abonnement op vertragingen op de terugweg. :')

Ik heb vliegangst dus van slapen komt niets, elke verandering van geluid doet mij rechtop zitten in een soort van hyperalertheid. Probeer altijd wel wat te rusten , filmpje kijken, e-reader gaat ook mee.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono


Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:53

Ja die vliegangst is echt héél vervelend maar de reislust wint het op dit moment nog steeds :).
Moonsparkle, die 2u-3 uoverstap heb je vaak wel echt nodig. En hou er rekening mee dat je op de terugweg die dag weer "wint", wat je op de heenweg mist.
En ik moet zeggen, even plat op een bed slapen in een hotel is ook wel prettig na zo'n lange zit.
Welk vluchtschema had jij gevonden?

Wat ik mij nig kan herinneren met name op de terugreis,is dat vanaf Hobart je koffers al doorgelabeld worden. Wjj hadden trouwens ook op elk vliegveld de pech eruit gepikt te worden voor een controle, daarmee verlies je ook zo maar 20-30 minuten. Waarschijnlijk omdat we uit Nederland komen. :roll:

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono


Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:26

moonsparkle schreef:
We vliegen terug vanaf perth. Maar 2 uur overstap is dus eigenijk wel echt krap als ik het zo lees.


Het is nu eenmaal een klere eind vliegen :D hoe je het wend of keert.

Wij vliegen weer vanaf Melbourne terug maar ten op zichte van de vorige keer, gaan we nu niet in 1x door, hebben een paar dagen Melbourne ingepland en een concert. De dag na het concert vliegen we weer naar huis.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:30

Emmaa_ schreef:
Uiteindelijk ben ik het door gekomen met zo veel mogelijk films kijken, af en toe een rondje lopen om mijn benen te strekken etc.


Rondjes lopen is sowieso wel goed met name voor je bloedsomloop.
Maar ik kan me indenken dat je met 1.88mtr echt niet lekker in de standaard stoelen kan zitten. Wij hebben het "geluk" dat we niet zo lang zijn,maar dan nog, kan ik het geen uren volhouden om in dezelfde houding te zitten met bevende en knikkende knieën maak ik dan ook mijn rondjes un het vliegtuig.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, amy495, Fitii, Gaby, germie, Lijsken, ryukapple, stella92 en 85 bezoekers