Must see Florida

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:30

Ik vind Amerika juist hartstikke veilig om als vrouw alleen te roadtrippen.
Mijn Florida-ervaring beperkt zich tot de noordelijke helft omdat ik door meerdere staten heb geroadtript daar vlak boven. Ook de moeite waard om wat noordelijker te gaan, naar Savannah en Charleston bijv.

Crystal River is gaaf om te gaan snorkelen met manatees.
St. Augustine is het oudste stadje in de USA.

Iets ten noorden van Florida vindt je Cumberland island waar nog wilde paarden leven!
https://www.wheretraveler.com/sites/def ... 1449603696

Tips die ik zelf nog niet heb gedaan: http://spookhill.info/index.htm
Een heuvel waar de zwaartekracht omgekeerd is.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:20

Ik zou sowieso gaan roadtrippen, dus auto huren en een rondje gaan maken. Elke 2 dagen een ander motel.

Zelf heb ik in oktober met manatees gesnorkeld. Het seizoen is dan idd over, maar we hebben er toch een paar gezien die in die rivier verbleven. Echt ontzettend gaaf. Je hoort ze ook daadwerkelijk grazen (neem een onderwatercameraatje mee)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:08

Ik heb verder niet heel veel anders in dat water gezien hoor. Alleen een soort karperachtige vissen. Het zijn riviertjes waar je gaat snorkelen, niet in open water. Geen alligators dus!

Een uitvalsbasis is eeuwig zonde omdat je dan dagelijks uren moet rijden voor je ergens bent en dan ook weer terug. Het motel-hoppen in de USA is juist heerlijk praktisch.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:13

Het water is crystal clear (Crystal River :)* ) dus je ziet werkelijk alles en het is er ondiep dus je ziet ook de bodem.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:46

Ik had een echte herfst/halloween roadtrip door de zuidoostelijke staten en toen ik vanuit kleurrijk herfstland Georgia Florida binnen reed stak er een schildpad de weg over; hoe mooi die verschillen tussen de staten!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:27

Hoe lang gaan jullie?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:28

Crystal River moet je gewoon overnachten, want de mooiste tijd voor manatees is 's ochtends vroeg. Sta je daar om 6.15 je wetsuit aan te hijsen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:29

Ga je ook naar wat pretparken in Orlando?


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:00

Nadir schreef:
Vanaf waar wil je vliegen naar Tampa? Dat is vanaf Orlando heel goed gewoon te rijden namelijk.

Heel Florida is goed te rijden.

Wat rijtijden:
Tampa - Crystal River 1.42 u
Crystal River - Orlando 1.43 u
Orlando - St. Augustine 1.50 u
St. Augustine - Cape Canaveral 1.58 u
Cape Canaveral - Miami Beach 3.27 u
Miami Beach - Everglades 2.17 u
Everglades - Key West 2.51 u
Key West - Naples 5.05 u
Naples - Tampa 2.42

En mocht je naar Cumberland Island willen, het plaatsje waar van de ferry vaart is maar 1,5 uur rijden van St. Augustine.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 05:58

mies_dummy schreef:
:') Ik typ met mijn telefoon dus die wilt me denk ik graag naar Italiƫ hebben hahah


Okee dus Crystal river overnachten!

Kijkend naar wat mijn werk als vakantie planning heeft wil ik 24 april heen vliegen en 11 mei terug.

We willen dan nu de kant van Naples etc pakken en dan later ( jaar daarop of iets ) de andere kant pakken of ook 4 weken als de portemonnee het toelaat.

In 2 weken kun je gewoon een rondje doen. Kun je sfeer proeven en als je later weer gaat kun je de plaatsen die je t leukst vond wat langer aan doen. Of doorreizen naar andere staten. Als je eenmaal het USA-virus te pakken hebt weet je maar nooit!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackAebe, jasmijn16, kosseh, Oshaa, secricible, Varekaj, veerledec en 81 bezoekers