Must see Florida

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:21

Crystal River staat bekend om de manatees in de baai, helaas zijn ze in jullie periode al weer grotendeels weg getrokken. Maar alsnog mooi om een snorkelexcursie te boeken.
Wij waren er eind april en hebben er een aantal mogen spotten, ook twee dolfijnen kwamen even voor de boot langs. Voor ons was het gebied zeker de moeite waard om te verblijven.
Er is ook een wildparkje met Manatees.


Aan de westkust heb vind je mooiere stranden dan aan de oostkust. The Everglades zijn natuurlijk bekend, tochtje met een airboat.
Maar de mooiste natuurplekjes hebben we eigenlijk gezien door zelf wat rond te rijden en plekjes op te zoeken.

Ik heb mij nooit onveilig gevoeld in Amerika, dus daarover geen tips. Ik denk dat je met gezond verstand aardig ver komt en niet in donkere vage wijkjes gaat rond dolen diep in de nacht.


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:12

Ik ben ook echt geen waterfan! Alles wat ik niet kan zien, maar wel kan voelen geven mij de griezels.
Maar zelfs ik heb het doorstaan en ben sindsdien fan van snorkelen (in helder water :+ ).

Je hebt een wetsuit aan en ik had waterschoenen aan, geen direct contact met de huid scheelt al een boel.
In de baai zelf is het ondiep en troebeler, maar je gaat ook naar Three Sisters en daar is het zo mooi en helder. Ook daar gewoon bijna overal staan, dus geen oneindig diep water.

Ik vond het diervriendelijk genoeg, er zaten bij ons maar enkele manatees in de baai en we kregen duidelijke instructies. Ze konden echt aan alle kanten gemakkelijk aan ons 'ontsnappen' door gewoon rustig weg te zwemmen.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:24

Eerlijk is eerlijk, staand in de baai zelf was het niet crystal clear. Door de modderige ondergrond was het troebel, maar je kon onder water wel gewoon alles zien. Daar zaten bij ons de manatees.
Three Sisters is met recht crystal clear, helaas daar geen manatees, wel mooie vissen en een erg mooie schildpad. Ik vond dat niet akelig, omdat het zo helder is en je alles ziet.


Baby alligator bij ons hotel (groter hebben we zien 'live' gezien in deze baai)

[ img ]


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:35

In the Everglades is alligator succes gegarandeerd. Bij de eerste die we zagen helemaal lyrisch *\o/* en daarna was het een beetje hetzelfde als met apen in de Apenheul.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Must see Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:34

Ik vond de Keys niet zo bijzonder, maar misschien zijn we op de verkeerde plekken geweest.
Key West is zeker leuk en mooi genoeg om te bezoeken, maar de rit ernaartoe vond ik saai en zou ik er geen tweede keer voor over hebben. Ik had denk ik meer verwacht van het uitzicht en de bruggen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Babsiej, Cowgirl, fleurtjeuh, fohadie, History_, Jadero, JudithGigi, Kimmie235, lizy29, maaikemuis, spookyskippy en 70 bezoekers