[VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:13

elnienjo schreef:
Alles wat geen SUV is vind ik in Amerika te suf. Zelfs in 'n midsize SUV ben je een kleintje ten opzichte van de locals die met grote mega trucks rondrijden. Maar voor mezelf alleen is zo'n hele grote ook wat overdreven natuurlijk. :D

Nee joh. Wij hadden een 2017 Mustang die we door Florida hebben gezeuld en dat was echt lachen.


Anoniem

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:25

Schroom ook niet om te vragen of je ergens een kleinere portie van kan krijgen. De staff is meestal erg servicegericht en als jij bv een wat kleinere portie pasta wil zal niemand je daar raar op aankijken.

Anoniem

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:29

In de VS vind ik dat wel wat anders. In NL krijgt men minimumloon, ook in de horeca, in de VS ligt dat wat gevoeliger. Service staff is daar echt afhankelijk van fooien die ze krijgen om fatsoenlijk brood op tafel te brengen. Als iemand echt onaardig tegen je is, soit, maar als iemand bijvoorbeeld wat afwezig is omdat het druk is of niet binnen 3 tellen je eten op tafel heeft zou ik persoonlijk wel gewoon een fooi geven. Het is daar gewoon gebruikelijk, in tegenstelling tot hier.

Anoniem

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:06

15% is inderdaad echt minimum, dat is eigenlijk voor als je niet echt superservice hebt ontvangen. Hoe meer stapjes extra ze voor je doen hoe hoger de fooi ook wordt. Is trouwens in wel meer landen zo, Nederlanders zijn wat dat betreft vrij 'gierige' tippers (wat natuurlijk ook komt omdat ons horecapersoneel beter betaald krijgt).

Let wel goed op bij het bonnetje. Sommige restaurants rekenen zelf al 20% fooi in hun rekening.


Anoniem

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:27

Niet al te veel stressen over het inpakken. Amerika is een super modern land en als je iets vergeten bent rij je gewoon even langs een megastore (Walmart, Target) om het te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:48

Jolliegirl schreef:
Emmaa_ schreef:
Niet al te veel stressen over het inpakken. Amerika is een super modern land en als je iets vergeten bent rij je gewoon even langs een megastore (Walmart, Target) om het te halen.



Heb je in de woestijn megastores dan? :Y)

Mijn vriend vond dat nogal tegenvallen en die heeft liever dat we niets vergeten. }>

Geloof me, ja. Elk boerendorp met meer dan 100 inwoners heeft wel een grote supermarkt. 7/11 zit ook overal langs de weg.

Anoniem

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:33

Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wil imo. Als je motels pakt buiten de grote steden, een klein autootje huurt en niet naar grote pretparken etc gaat hoeft het echt niet duur te zijn. Eten, drinken en brandstof kost daar echt geen fluit namelijk.

Wbt medicatie.. Ik neem altijd meerdere grootverpakkingen Tylenol mee (niet alleen voor mezelf ;) ) is een van de weinige pijnstillers die naast wat ik van de dokter krijg goed werkt tegen mijn rugklachten en hoofdpijn en het is daar goedkoop en vrij verkrijgbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:24

Met kamperen snap ik het inderdaad wel. Wij hebben tijdens onze roadtrip door Florida een upgrade gedaan van een middenklasse naar een Mustang, gewoon omdat we dat een vet idee vonden. De auto zelf was ook wel heel vet, maar het cabriogehalte super onhandig en niet de moeite waard (het was echt fiets heet en ik haat het als mijn haar in zulke erge wind terecht komt).

Anoniem

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:01

Tylenol is een soort aspirine, geen paracetamol. Het is in NL niet echt te verkrijgen in die samenstelling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers