Op pad in Zuid Engeland, wat zijn de must do's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
venga

Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Op pad in Zuid Engeland, wat zijn de must do's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 13:27

In september gaan we zo'n 2 weken op pad in het zuiden van Engeland, een rondreis met de auto. We maken een ronde ongeveer van Dover-Hever Castle-Winchester-Lyme Regis/WestBay/Dorset/Jurassic Coast-New Forest National Park-Seven Sisters/Beachy Head-Rye-Dover.
Wat zijn de dingen die we echt moeten zien of doen? Welke kastelen, kasteeltuinen, musea, natuurgebieden, dorpjes, steden, etc?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Op pad in Zuid Engeland, wat zijn de must do's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:51

Ik heb 3 jaar geleden een roadtrip gemaakt van Bristol (waar ik toen woonde) naar Dover toen ik weer naar Nederland terug ging. Ik weet niet hoe ver je Cornwall in wilt, wij vonden Newquay erg gaaf, een surfersdorpje met een hele relaxte sfeer. Bijna on-Engels :+ Vanaf daar kan je redelijk makkelijk naar Lands End rijden wat het puntje van Britain is, gaaf om aan 3 kanten zee te zien!

Iets wat erg gaaf moet zijn is het Eden Project, dat zijn een aantal gigantische koepels met exotische tuinen etd er in. Wij zijn er zelf niet heen geweest want het was wel verschrikkelijk duur als student zijnde, dus wij zijn naar de nabij gelegen Secret Gardens of Heligan geweest, wat ook erg gaaf was met veel exotische tuinen (voor zover dat in de buitenlucht kan uiteraard) en een soort van klein dierenpark.

De Jurassic Coast is erg indrukwekkend, vooral bij banketstaaf waar je een mooie baai hebt en de welbekende Durdle Door. New Forest zijn wij ook geweest wat ook erg mooi was. Je kon er ontzettend veel pony's zien, maar wel goed je spullen opbergen als je gaat kamperen want ze halen zo al je eten uit je tent :+ Het park zelf is relatief klein vergelijkend met bijv nabijgelegen Dartmoor. Wij hebben voor een dag mountainbikes gehuurd en een heel groot deel er van gezien :)

Veel plezier, Engeland is super leuk, mooi en soms verbazingwekkend avontuurlijk en de Britten zijn over het algemeen ontzettend vriendelijk en behulpzaam :)

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Op pad in Zuid Engeland, wat zijn de must do's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:21

Misschien een uitstapje naar het Ilse of Wight en een Fossile-hunt doen of een Ghost-walk.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Op pad in Zuid Engeland, wat zijn de must do's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:31

Door naar Exmoor national park. Zo mooi!

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:39

Dartmoor niet overslaan!
En meer naar de kust is Ringmore en nog meer schattige dorpjes.
Plymouth of Torquay zijn leuk voor een dagje stad. Torquay is bij de haven net Zuid-Frankrijk.
Afbeelding

En Plymouth heeft een mooie vuurtoren + zwembad


Afbeelding
Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:05

Iris82 schreef:
Door naar Exmoor national park. Zo mooi!

Ik vond zelf Exmoor wat tegenvallen, maar wellicht zijn wij net in het verkeerde deel oid geweest. Dartmoor vond ik veel ruiger en wilder!

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Op pad in Zuid Engeland, wat zijn de must do's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:26

Oh die ervaring heb ik dus juist compleet andersom. :)

venga

Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: Op pad in Zuid Engeland, wat zijn de must do's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 08:32

Bedankt voor de reacties tot zover :)
Het meest westelijke deel staat (nog) niet op het programma, maar daar gaan we toch nog even naar kijken.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Op pad in Zuid Engeland, wat zijn de must do's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:53

Brighton vond ik erg leuk en Royal Pavilion was echt heel erg bijzonder.

Ga ook vooral kijken of een National Trust en/of English Heritage pas te doen is. Als je veel katelen en tuinen gaat bekijken is dat wel echt leuk... https://www.nationaltrust.org.uk/features/touring-pass Dan doe je ook makkelijker net even dat kleinere iets tussendoor.

shaddy82

Berichten: 1842
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Op pad in Zuid Engeland, wat zijn de must do's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:56

Stonehenge, wel erg toeristisch maar erg indrukwekkend
Lost Gardens Of Heligan, echt een prachtig landgoed
St Michael's Mount, dit ligt met hoog water op een eiland, met eb kun je er naar toe lopen
Beaulieu, automuseum, klooster en landhuis

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Op pad in Zuid Engeland, wat zijn de must do's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:25

Wij gingen naar Bigbury-on-Sea, daar was Burgh Island waar je naar toe kon lopen. Was ook erg leuk!
Afbeelding
Hier stonden we op het eiland. De zee is zo mooi helder. Ik was blij verrast over de vakantie in Engeland. We waren er 15 jaar niet meer geweest.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:53

Piekosjj schreef:
Ik heb 3 jaar geleden een roadtrip gemaakt van Bristol (waar ik toen woonde) naar Dover toen ik weer naar Nederland terug ging. Ik weet niet hoe ver je Cornwall in wilt, wij vonden Newquay erg gaaf, een surfersdorpje met een hele relaxte sfeer. Bijna on-Engels :+ Vanaf daar kan je redelijk makkelijk naar Lands End rijden wat het puntje van Britain is, gaaf om aan 3 kanten zee te zien


Newquay is zeker erg leuk!
Wij vonden Lizard point mooier dan Lands End. Lizard point is minder toeristisch en veel ruiger!

Heel de zuidkust hebben wij al vaak bezocht. New Forest is mooi, Dartmoor is mooi. Beachy head is erg indrukwekkend :o
Wij zijn ook naar Port Lympne Wild Animal Park geweest, een soort Beekse Bergen. Ook erg leuk.
Heel Engeland is leuk :D ( maar ben dan ook zwaar bevooroordeeld )

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Op pad in Zuid Engeland, wat zijn de must do's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:10

Lands End is een teleursteling een (dure) toeristische meuk. Gewoon kijken wat je tegenkomt vaak is dat veel leuker, en neem de kleinere wegen en laat je verrassen.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Op pad in Zuid Engeland, wat zijn de must do's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:27

Wij gaan dit jaar ook naar Engeland.
We komen aan in Dover en rijden dan naar Rye voor een paar dagen.
Daarna door naar de New Forest voor een paar dagen en dan door naar Wales.
Wij zijn er nog nooit geweest dus erg benieuwd ook