[VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:13

Heb je een Visum of een ESTA aangevraagd? Als je een ESTA hebt, check echt nog even de dag voor vertrek of hij nog steeds goedgekeurd is. Zo stond ik vorig jaar op Schiphol om naar New York te gaan, bleek mijn ESTA ineens afgekeurd te zijn...

En heel veel plezier in de USA. Een prachtig land om door te reizen.



karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:10

Jolliegirl schreef:
Huh..
Heeft hij niet op "in verwerking" gestaan en daarna afgekeurd?


Nee. Was goedgekeurd en alsnog weer afgekeurd. Wat en hoe en waarom krijg je nooit te horen.
Dus, check de dag voor je weggaat destatus van je ESTA nog een keer.

karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:24

beetje offtopic maar ja het was echt een raadsel. Ik had hem een maand voor vertrek aangevraagd dus ruim op tijd.
Ik heb contact gehad met het consulaat en daar wisten ze mij te vertellen dat die 72 uur enkel voor de aanvrager bedoeld is. In Amerika mogen ze je ESTA dus alsnog afkeuren. Los van de 72 uur.
Normaal gesproken kreeg ik ook altijd een bevestigingsmail maar ook die hoeven ze niet meer te sturen, begreep ik. Ik denk dat ik gewoon dikke pech had dat iemand van security een hele slechte dag had. Maar ja, daar sta je dan op Schiphol. Uiteindelijk rechtsomkeert naar huis gegaan. Het was een zakenreis voor drie dagen, de vlucht was intussen ook al gecancelled dus ik vond het niet meer de moeite waard om voor twee dagen iets proberen te regelen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers