Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:19

Celiien schreef:
Och Rome <3
Ik heb daar in het exposizione hotel gezeten (via nazionale). Midden in de stad en prima prijs (tip dus :') )

Daar zit ik om de hoek dan komende week, begin van die straat aan de kant van het centrum. :')

Ik vertrek maandagochtend dus naar Rome t/m vrijdag. Ben zelf wat aan het rondkijken geweest een paar maanden terug en steden die mij erg interessant leken naast Rome waren Barcelona, Venezia, Firenze, Valencia en Lissabon. Ik heb dan wel bewust naar landen rond de Middellandse Zee gekeken. :) (en Italië is een beetje mijn tweede land)

daffieduck83 schreef:
Boedapest is ook heel leuk, die stad heeft wel nog oostblok buitenwijken/randsteden. Maar het centrumgebied is erg groot en ik kon mij daar zeker een paar dagen vermaken.

Budapest is een aanrader ja, heb daar jaren terug een paar weken bij vrienden gelogeerd in Angyalfold, vlakbij het stadspark. Een hele mooie stad (prachtig uitzicht ook vanaf Buda Castle over de rivier) met een bizar beeld. In alles is nog de communistische geschiedenis terug te zien als je door de stad rijdt. Rij je door een straat met van die gigantische gebouwen in communistische stijl, zit er een McDonald's beneden. :')

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie


Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:57

*zwaait vanuit Rome*

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:47

mOamm schreef:
Hier gaat het waarschijnlijk Rome worden eind april. Vliegen vanaf Weeze valt mee qua kosten :)

Wat zijn de must see/must do's in Rome? Wil graag vooraf een soort 'planning' maken :)

Ik kwam ergens midden op de middag in m'n hotel aan. Wel ben ik ziek geweest, dus ik heb niet alles kunnen doen, en ik had m'n camera mee dus ik heb heel lang over dingen gedaan om foto's te maken. :+ Wat ik gedaan heb:

Dag 1:
- Trevifontein
- Spaanse trappen

Dag 2:
- Piazza Venezia (zat een paar honderd meter van m'n hotel af, was vanaf dat moment ook m'n vaste busstop voor alles waarvoor niet richting het station moest :+)
- Colosseum
- Circus Maximus
- Aventino (en het 'sleutelgat van Rome' van de Knights Hospitaller / Orde van Malta)
- Forum Romanum

Dag 3:
- Engelenburcht
- Vaticaanstad (en voor ik iets gedaan heb rond 13:00 half ziek naar het hotel gegaan)
- Galleria Borghese (en nog even in het park bij Villa Borghese gezeten. Vooraf online reserveren is verplicht en ik had dus al een datum en tijdslot, vandaar dat ik toch gegaan ben)

Dag 4 (ben pas 's middags toen ik me wat beter voelde op pad gegaan):
- Vaticaanstad
- Sint Pieter
- Pantheon
- Trevifontein

Daarnaast ook nog wat kerken e.d. binnen gestapt tussendoor. Dingen die ik echt nog mee had willen pakken waren de musea van Vaticaanstad (inclusief de Sixtijnse kapel), Piazza Navona (daar was toen een grote kerstmarkt) en de wijk Trastevere. Maar goed, dat was niet anders.


Paar tips m.b.t. reizen:
- Aannemende dat je op Fiumicino vliegt, de nelste manier om van het vliegveld naar het centrum te komen is per trein (half uur, € 14 enkele reis), maar de goedkoopste is per bus. (uur, € 4 enkele reis of € 8 voor een retour, retour is drie maanden geldig)
- Buskaartjes voor de bussen in Rome zelf koop je vooraf bij de tabakswinkels, te herkennen aan het bordje met een T aan de muur. In de bus hangen gele automaten waarin je deze af moet stempelen als je de bus in gaat. Word je gecontroleerd en heb je geen afgestempeld kaartje, dan betekent dat dat je zwart reist (zelfs als je een ongestempelde kaart bij je hebt). Ik ben die week niet gecontroleerd overigens.
- Je kan buskaarten kopen die na afstempelen 100 minuten geldig zijn (kost € 1,50), maar er zijn ook kaarten voor één of meerdere dagen. Dagkaart kost volgens mij € 7 en is geldig tot 23:59 op de dag van stempelen, langere kaarten heb ik niet gebruikt.
- Zitplaatsen in de bus zijn schaars, zeker in de spits. :+ In de spits heb ik het zo druk meegemaakt dat mensen simpelweg niet meer mee konden omdat de bus overvol was, en dat was in december toen er vrij weinig toeristen waren :')

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:36

mOamm schreef:
Bedankt voor de tips beide!! :) Heb het even opgeslagen, dan kan ik een planning maken. Bedelaars zal ik niet snel wat geven, en zeker geen geld. Hou daar niet zo van..

Zojuis vluchten geboekt :D Er waren nu een stuk minder vluchten en het werd ook niet echt goedkoper dus langer wachten durfde ik niet meer. Heb de vluchten los van elkaar geboekt en vliegen een dag later terug, scheelde een hoop geld.
Via booking een mooie b&b geboekt op (volgens de site) 1,7 km van de Trevifontein dus dat is wel gunstig qua ligging!

Nog tips voor de transfers? Vliegen heen namelijk op Ciampino en terug vanaf Fiumicino. Bus is zo te lezen dus wel een goede optie. Even uitzoeken hoe ver dat vanaf Ciampino naar het b&b is. Via booking kon ik een bustransfer regelen voor €13. Maar even kijken nog..

Vergis je niet in de heuvelachtigheid van Rome. :+ Ik zat een halve kilometer van de Trevifontein af, maar dat was (zeker van de fontein naar het hotel) nog een aardige klim. :P Colosseum was twee keer zo ver, maar letterlijk een flinke trap af en dan vlak.

Weet je waar je ongeveer komt te zitten ten opzichte van de Trevifontein?

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:03

sureido schreef:
We zaten eerst op London, maar we zijn overgestapt op Praag. Beide nooit geweest. Wat moet ik zien en zouden jullie kwa dingen doen (3/4 dagen) praag of London kiezen? Of hebben jullie een andere aanrader wat echt tof is?

Rome? :) Van de twee die je noemt zou ik overigens voor Londen kiezen, maar ik heb 0 ervaring met Praag.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:51

Ja, maar dat is Londen ook :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:39

mOamm schreef:
Hier aan het aftellen tot Rome! :) volgende week is het eindelijk zover!
Iemand ervaringen met het huren van een Vespa in Rome? Is het verkeer een beetje te doen of chaos?
Anders toch roma pass overwegen. Is dat echt een voordeel?
En nog aanraders qua restaurants? En waar ze lekkere pizza's hebben? :D


Weekendje weg in NL zou ik voor Amsterdam of Maastricht kiezen! Vooral in Amsterdam genoeg te zien en doen.

Geen vespa gehuurd hier. Wat verkeer betreft, dat is redelijk chaotisch te noemen. Ik heb overigens ook geen Roma pass genomen, maar de bus gewoon zelf betaald. Heeft me alles bij elkaar zo'n € 15 gekost denk ik.

Ik zat met mijn hotel wel redelijk centraal, 400m vanaf de Trevifontein, 900m van het Colosseum en maar 300m van het Piazza Venezia wat een bus hub is, dus dat scheelt wel. Afhankelijk van de ligging van je hotel is veel goed te lopen.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:11

mOamm schreef:
Bedankt voor je reactie Exitium! Vespa toch niet zo'n handig idee dan denk ik :P

Ik heb net een planning gemaakt; iemand hier die in Rome is geweest en misschien zou willen kijken of dit een beetje realistisch is? :) Tips zijn heel erg welkom!!

Dag 1
Trevi Fontein
Spaanse Trappen
Piazza Barberini > Fontana de Tritone
Forum Romanum
Aventijn/sleutelgat
Galleria Borghese/Villa Borghese

Dag 2
Pantheon
Colosseum/Forum Romanum/Palatino

Dag 3
Vaticaanstad
Sixtijnse kapel
Vaticaan museum
Sint Pietersbasiliek + koepel
Engelenburcht

Dag 4
Trevifontein
Shoppen
Kijken wat we nog tegenkomen

Dag 5
Naar huis :(

Qua tijd zeker op de meeste dagen. Wel zou ik Aventino op een andere dag doen, dat is compleet ten zuiden van alles terwijl de rest in het noorden ligt. Hou er ook rekening mee dat je voor Galleria Borghese van tevoren online moet reserveren en een tijdslot krijgt waarin je naar binnen mag. Het kan handiger zijn om dat van tevoren te regelen en daar te beginnen.

Bij je bezoek aan het Pantheon zou ik ook Piazza Navona en de fontein daar meenemen, ligt er een paar honderd meter vandaan. Ik heb het Pantheon overigens op m'n laatste volle dag bezocht en in plaats daarvan een combinatie van Colosseum, Circus Maximus en Forum Romanum op één dag gedaan. Achteraf gezien had ik Aventino op deze dag mee moeten pakken, de weg er naartoe begint bij Circus Maximus.

Enige dag waar ik over twijfel is dag drie. Zelf werd ik ziek toen ik in Rome was en ik heb daardoor het museum en de Sixtijnse kapel helaas niet kunnen zien, maar dat schijnt je toch wel ettelijke uren te kosten voor zover ik weet. De koepel van de Sint Pieter heb ik ook niet bezocht, was kapot van de trappen in de Engelenburcht. :') Probeer ook voor Vaticaanstad je kaartjes online te bestellen, dat kan je flinke wachtrijen schelen.

Wat je eventueel nog mee kan pakken, bijvoorbeeld op je laatste dag, is een bezoekje aan de wijk Trastevere (waar je ook goed kan lunchen), en Piazza Venezia met het monument voor Victor Emanuel II is ook indrukwekkend.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:15

mOamm schreef:
Bedankt, daar heb ik wat aan!!

Aventino dan inderdaad handiger om een andere dag te doen. Voor Galleria Borghese ga ik even kijken naar tickets, evenals Vaticaanstad.
Is het voor het Colosseum ook aan te raden vantevoren tickets te kopen? Ik las dat je om lange rijen te omzeilen bij Forum Romanum een kaartje kunt kopen en daarna zo door kan lopen het Colosseum in?

Ja, alleen heb ik dat niet gedaan, ook voor het Vaticaan niet. Ik was er echter half december (en zelfs toen liep ik nog in een shirt buiten, 16 graden met zon {:}), dan is het sowieso een stuk rustiger. Heb bij allebei een kwartiertje in de rij gestaan denk ik. Eerst naar Forum Romanum is inderdaad aan te raden, rijen zijn daar vaak een stuk korter.

In welk hotel zit je? :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:28

mOamm schreef:
Exitium schreef:
Ja, alleen heb ik dat niet gedaan, ook voor het Vaticaan niet. Ik was er echter half december (en zelfs toen liep ik nog in een shirt buiten, 16 graden met zon {:}), dan is het sowieso een stuk rustiger. Heb bij allebei een kwartiertje in de rij gestaan denk ik. Eerst naar Forum Romanum is inderdaad aan te raden, rijen zijn daar vaak een stuk korter.

In welk hotel zit je? :)

Oké top, dan moet dat bij het Colosseum wel te gokken zijn! Nu is het rond de 18/20 graden dus ook aangenaam!! Of iniedergeval beter dan hier :D
Ik zit niet in een hotel maar een bed & breakfast; Sogni Romani. Beoordelingen zijn goed dus ik ben benieuwd. Alleen nog even uitzoeken hoever het nou precies van het centrum is. In de beoordelingen las ik dat iemand zei 10 minuten lopen, maar de eigenaar van het b&b geeft aan 5 km dus dat is nogal een verschil...

Volgens Google Maps een goeie twintig minuten lopen naar de Trevifontein. Maar je zit wel in de buurt van een voor zover ik weet redelijk goed bereden busstraat, de Via Venti Settembre. Weet alleen niet of die bussen via Termini rijden of niet. De bus die ik daar gepakt heb wel in ieder geval. :)

Ik zat in Hotel Hiberia, lekker centraal gelegen. Bewust voor gekozen, wel iets duurder maar was achteraf blij dat ik het gedaan had. Rome is enorm heuvelachtig, niet normaal. :P Dit was de lift in m'n hotel :+

[ img ]

Moet zeggen dat ik wel jaloers op je ben hoor, het is echt zo'n prachtige stad. <3 En om jou al even enthousiast te maken... :D


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:20

iirrssjjee schreef:
Foaly schreef:
Ik vlieg volgende week naar Lissabon :D Iemand nog tips?


Het is best steil en bergachtig. Dus zorg ervoor dat je niet te veel wilt lopen. Want dat nekt je!
Tram 4 naar de top nemen. Is heel toeristisch, maar zo'n leuke ervaring!

Haha, dat viel me in Rome ook heel erg tegen, was kapot na een week :')

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:59

Xivura schreef:
Ja een stedentrip topic, leuk!

Eind maart ben ik van plan om als verrassing met manlief 4 daagjes naar Venetië te gaan. Druk opzoek naar leuke hotels met vluchten, maar ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer ... Iemand die een hotel kan aanraden?

Oh, en andere leuke trips mogen ook aangeboden worden hoor. **\O/** Als 't maar niet de spuigaten uit komt wbt prijs. :P Wil toch wel onder de 600,- blijven wbt hotel + vlucht.

Rome? Ik voelde me daar zo thuis <3

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:04

Sandyislief schreef:
Cindy: Krakau, Riga of Venetie?

Venetië zou ik zeker overwegen als je Rome mooi vond. Of eventueel Florence :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:23

Amalfi <3

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:47

Ik ga zelf een rondrit door Ierland maken over anderhalve maand, maar heb ook naar zuid-Spanje gekeken. Je zou bijvoorbeeld Granada, Malaga, Ronda en Sevilla kunnen overwegen.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 01:35

AmoorM schreef:
Ik ga 29 april naar Spanje, niet voor echte vakantie maar dan ga ik wellicht dag naar Sevilla, dus in julli is het misschien leuker om de andere kant op te gaan. :o

Gaaf zeg naar Ierland! :D ga je alleen?

Yes, vlieg 31 mei die kant op en 7 juni terug. En dan de 11e weer beginnen met werken, en de 9e, 11e en 13e concerten. Iets met niet alles helemaal top gepland.. :') Ik vlieg de 31e naar Dublin en haal op het vliegveld een huurauto op. Dan blijf ik een goeie dag in Dublin en rij daarna naar Galway aan de westkust, en dan via Limerick, de Dingle Peninsula en Ring of Kerry naar Cork, en daarvandaan weer door de binnenlanden terug naar Dublin. :) Camera gaat mee, dus hoop lekker te ontspannen en wat foto's te schieten :D


Ooit al in Toscane geweest? Anders wellicht die kant ook overwegen. Rondrit Pisa, Lucca, Firenze, San Gimignano, Siena bijvoorbeeld. Blijft één van de mooiste regio's van Italië :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:14


All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:10

xxxmh schreef:
een poort met een sleutelgat waar je heel leuk de Sint Pieters basiliek kan zien (Google het maar op sleutelgat rome)

Dat is hier, met dit uitzicht :D

[ img ]


Villa Borghese is overigens aan te raden, echt een prachtig museum. :) Je moet daar overigens vooraf online reserveren, anders kom je niet binnen. Ze werken met blokken van 2 uur waarin er maar een bepaald aantal personen naar binnen mogen, zodat het niet te druk is.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie


Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:01

Ik ben dit weekend anderhalve dag in Dublin geweest en nu bezig met een rondreis door Ierland, tot dusver zeker aan te raden. Hier zit ik nu :D

[ img ]
[ img ]

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:20

quera schreef:
Hoi,

Samen met mijn moeder wil in rond maart een stedentrip gaan maken.
Eisen zijn:

- maart/april vertrekken
-max 4-5 uur vliegen
- tussen de 20-25 graden
-terrasjes vinden we leuk en veel locale winkels

Hotels enz maakt ons niet uit omdat we via airbnb oid gaan boeken.

Later in het jaar gaat niet ivm andere vakanties en het risico dat ik niet mee kan door mijn ziekte.

We hadden nu marrakech in ons hoofd. Maar andere opties houden we zeker open.

Jullie nog leuke steden waar wij nog niet aan hadden gedacht? We zijn een aantal jaar geleden naar milaan geweest.

Weer is altijd een gok, maar een paar jaar geleden liep ik in december nog met 18 graden en zon in Rome rond :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:05

Brugge?

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:33

CalipsoLover schreef:
Ik meld me hier ook even. Vandaag met mijn vriend een reisje Budapest geboekt voor eind deze maand voor 7 nachten. Echt super goedkoop met goede vluchten en een leuk appartement. Iemand nog tips die hier al geweest is? Wat moeten we echt zien/bezoeken? We houden beide van lekker eten/cultuur en kunst/ontspanning.

Heb tien jaar geleden een paar weken bij vrienden in Zugló gezeten, vlakbij het stadspark. Dat is sowieso een aanrader met het kasteel, de dierentuin en één van de bekendste kuuroorden. Er tegenaan ligt het Heldenplein, en van daaraf is het niet heel ver naar het centrum. Andere dingen die me nog bijgebleven zijn, zijn Buda Castle (prachtig uitzicht op de Donau en het parlementsgebouw aan de overkant), het parlementsgebouw zelf, de Citadel, de Matthiaskerk (vernoemd naar Matthias Corvinus) de kettingbrug met hun leeuwen (heule ouwe foto incoming :')), de markthal, het vissersbastion en de synagoge. Als je even rust zoekt, dan is het een aanrader om naar Margitsziget te gaan. Er stopt uit m'n hoofd een tram op de brug vlak bij waar je het eiland op kan.

[ img ]

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:09

Neverland schreef:
Ik en een vriendin zijn op zoek naar een leuke stedentrip! Weten jullie iets? Dit zijn onze eisen:
- geen dure stad (dus 300 euro max pp voor vlucht en hotel / airbnb)
- we willen leuk op stap kunnen gaan
- we gaan in april (4 dagen) en willen het liefst lekker lente weer
- liefst een stad met wat historie
- als het kan iets met natuur... Al is met maar een mooi park zoals in Valencia.

Deze steden zijn uitgesloten:
Praag, Valencia, sevilla, Malaga, Krakau, Venetië, Rome, Barcelona, Madrid, Berlijn

Dublin?

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:24

Corona is een groter risico dan de oorlog daar, je komt niet in de buurt van de Oekraïense grens

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:57

Ben vijf jaar terug half december in Rome geweest en heb daar eigenlijk continu zonder jas rondgelopen. Was een graad of zestien met zon. Vier dagen is wel het minimale wat mij betreft, er is zoveel te zien daar :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers