Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:04

Ik heb een -volgens mij toffe- B&B op Tenerife gevonden. Ga daar in november pas naartoe.

Verder ben ik ook enorme liefhebber van het uitpluizen van (verre) reizen. Liefst grote roadtrips door bijv de USA.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:08

poes schreef:
Dan heb ik niets gezegd :D

Ik plan wel graag flink volle reizen :j voor mij is autorijden ontspannen haha. Vind het ook erg leuk inmiddels om te budgetteren! Kan vaak vrij nauwkeurig inschatten hoeveel we gaan kwijt zijn.

Bij mij houdt dat na het boeken van m'n ticket wel op. :D Eerst de allergoedkoopste optie zoeken, maar dan toch voor de rechtstreekse kiezen (duurder) en die huurauto moet toch ook wel 'n midsize SUV zijn. En niet altijd in de goedkoopste motelletjes, soms is locatie belangrijk en dan wordt 't ook weer duurder. En die once in a lifetime activiteiten laat ik ook niet schieten.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:57

poes schreef:
Vliegen doen wij wel zo goedkoop mogelijk zolang deur tot deur niet langer dan 24u duurt. Huurauto pakken we ook nooit het kleinste maar daar heb ik normaal korting op :) slapen is idd locatie key maar wij vinden hostels erg leuk. Lekker socializen. En op activiteiten hangt jet er maar net vanaf!

Voor mij is een eigen kamer (ook als ik met iemand samen reis) essentieel. Ben autistisch en heb 's nachts echt m'n privacy en rust nodig. De dagen zijn vaak al vermoeiend genoeg.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:04

Luxorvalkje schreef:
Spitsbergen doe ik op eigen houtje. Eigenlijk doe ik dat altijd.

Vluchten boeken, hotel via booking en excursies via een Engelstalige Noorse site. Spitsbergen is svalbard idd. Had wel de georganiseerde reizen gecheckt. Maar ik ven incl 3 activiteiten nog goedkoper uit dan enkel de georganiseerde reis.

Geen goedkope bestemming trouwens. Denk dat ik ruim een week kan duiken op een tropische bestemming voor hetzelfde geld.

Is daar nu tussen -2 en +2 en reis met handbagage.

Ik hoop op ijsberen.

Expres voor deze tijd gekozen ivm lang licht en ‘warme temperaturen’. Noorderlicht ga ik wel voor naar Lapland.

Dat weerhoud mij nog altijd om het ongetwijfeld mooie noorden te bezoeken: die hoge prijzen! Maar 't blijft om m'n lijstje staan mocht ik de staatsloterij eindelijk 'ns winnen :D

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:06

Mijn hart ligt in Noord Amerika: prachtige natuur, veel ruimte, makkelijk qua taal en ik voel me er als alleenreizende vrouw veilig.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:05

poes schreef:
Vertraagde vlucht was apart geboekt van de hoofdvlucht. Die zijn niet aansprakelijk. Zo maar eens kijken wat we via de verzekeringen kunnen claimen maar nu zijn we 1600 dollar aan vluchten lichter, extra overnachting en zo is wel te overzien gelukkig en ook niet vreselijk. En extra dag verlof opnemen daar baal ik wel van want heb erg weinig verlof en elke dag telt.

Wat zonde van t geld! Hopelijk kun je via de verzekering nog wat. En kun je deze dag niet claimen als overmacht bij je baas?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:13

Narya schreef:
Is dat een beetje cultureel verantwoord? Dat ken ik eigenlijk alleen als zomerbestemming :D

Ik ben eind november op Tenerife geweest en dat is zeker een aanrader! Prachtige natuur, gezellige stadjes en temperaturen tot 24 graden overdag! Heerlijk eiland! We hebben in een week tijd meer dan 1200 km gereden. Zou wel Adeje en nabijgelegen toeristenfuiken vermijden. Dat is het enige -gelukkig vrij kleine- stuk van het eiland wat niet onze smaak was.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers