Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 23:12

moonsparkle schreef:
Tierania_ schreef:
Hier ook! Onze Amerika en Canada reizen boek ik helemaal zelf en stippel ik helemaal uit elk jaar :D


Nog tips voor Canada? En dan in de richting van Banff/Jesper.


Ticket met British airways tussen okt en maart vanaf 281 euro nu (excl. kerst)

@zira1994 Namibië staat hoog op mijn lijstje

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts


Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:25

Dit jaar is wat anders voor mij. Normaal ga ik kort weg dichtbij, vlak voor de zomervakantie. En dan lang en ver eind oktober/begin november.

Voor dit jaar:
Twee weken Disney World Florida (januari) Weekendje Liverpool in mei
Midweek Spitsbergen in juni
Weekendje Dublin in augustus
Weekendje Parijs in september
Weekendje Berlijn oktober

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:52

Iemand ideeen voor duiken / natuur combi eind oktober/midden november?

Midden Amerika heb ik al gehad.

En vandaag vertrek ik naar Spitsbergen :):)

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts


Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:13

Spitsbergen doe ik op eigen houtje. Eigenlijk doe ik dat altijd.

Vluchten boeken, hotel via booking en excursies via een Engelstalige Noorse site. Spitsbergen is svalbard idd. Had wel de georganiseerde reizen gecheckt. Maar ik ven incl 3 activiteiten nog goedkoper uit dan enkel de georganiseerde reis.

Geen goedkope bestemming trouwens. Denk dat ik ruim een week kan duiken op een tropische bestemming voor hetzelfde geld.

Is daar nu tussen -2 en +2 en reis met handbagage.

Ik hoop op ijsberen.

Expres voor deze tijd gekozen ivm lang licht en ‘warme temperaturen’. Noorderlicht ga ik wel voor naar Lapland.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:12

MarijeR schreef:
Oeh Spitsbergen staat ook nog op mijn lijstje voor ooit :D
Maar dan een week of 2 en daar op de boot stappen. Liefst zo'n zeilboot. Dus ik spaar nog ff verder :')

Ga jij naar Longyearbyen en dan daar excursies doen?


Die zeilreis zou net zo duur zijn als mijn rondreis door sri lanka + een week duiken op de malediven (bijna 4 weken) samen :$

Ik spaar dan liever voor een expeditie naar Antarctica. Staat ook nog op het lijstje.
Ik ga naar longyearbyen, maar doe ook een dagtrip naar Pyramiden.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:48

Piekosjj schreef:
Overigens is niet heel scandinavie zo duur, noorwegen en finland wel maar ik woon in zweden en het is niet eens zo heel gek veel duurder dan NL


Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar svalbard is klein, en veel moet geïmporteerd worden. Dat zal ook gelden voor de noordelijke delen van Lapland. Dat maakt het gewoon duur.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:59

Piekosjj schreef:
Mijn hart ligt overal :')
Maar wat mij echt het meest trekt is bos, bergen, meren.


En gelukkig heb je die, soms zelfs in combinatie, ook bijna overal :)

Alles heeft zo zijn charme. Zoals ik al zei zoek ik iets voor het najaar. Liefst met duiken.
Als ik het goed plan, zie ik misschien wel babyolifantjes in Afrika <3 . Maar alles ligt nog open

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:31

witroosje schreef:
Zijn er nog tips voor een betaalbare vakantie in die periode voor een solo-reiziger? :) Ik ben erg van het roadtrippen, blijf niet graag op één plek en ben graag bezig :)
Door de studie is mijn budget/inkomsten "helaas" ook even wat minder de komende 2 jaar, maar wil er toch graag even tussenuit!


Wat is voor jou betaalbaar (budget)?

Ik zag op een Belgische site een aanbieding voor interrail tickets. Afhankelijk van het aantal reisdagen (3, 5 etc.) en de geldigheid (binnen 1/2/3 maanden etc.) heb je dan een vaste prijs voor je reis.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:23

Ik ben ‘60 days out’ en dat betekent fastpasses boeken voor Walt Disney World *\o/*

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plus_en_Min en 61 bezoekers