[VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:45

Ik zou de camera zelf ook niet in je koffer doen maar in je handbagage. Er wordt echt flink gesmeten met de koffer :) Verder zou je kunnen overwegen een powerbank mee te nemen, vooral als je een wat minder luxe auto meekrijgt en je telefoon als navigatie gaat gebruiken.

Ik zou aanraden om vooral niet te veel dingen mee te sjouwen maar in plaats daarvan na het ophalen van de auto even een target oid in te duiken voor bijv een koelbox, fleecekleed en wc papier. IJsblokjes kan je gratis in elk hotel/motel krijgen dus dan blijft je eten en drinken koel. Toiletten zijn er altijd in overvloed maar niet altijd met WC-papier. Ik ga er trouwens vanuit dat je vooral national parken gaat bezoeken - als je voornamelijk steden aan gaat doen dan heb je dit allemaal niet nodig natuurlijk :D

Heb je je reisverzekering en pinpassen op buiten Europa gezet?

Ik zou trouwens niet de moeite doen om ESTA uit te printen, je kan zonder namelijk simpelweg niet inchecken, dus zodra het inchecken is gelukt dan weet je dat het goed zit met je ESTA. En als dat niet lukt dan geloven ze dat printje echt niet.

Wereldstekker (of twee..) is altijd handig, of een wereldstekker en stekkerdoos :)


Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:56

Keet schreef:
Yessy schreef:
Ik zou trouwens niet de moeite doen om ESTA uit te printen, je kan zonder namelijk simpelweg niet inchecken, dus zodra het inchecken is gelukt dan weet je dat het goed zit met je ESTA. En als dat niet lukt dan geloven ze dat printje echt niet.



Ik heb 2 keer meegemaakt dat iemand voor mij wél gered had geweest met een print van de ESTA :) Dus lijkt mij heel simpel om dat even te doen :)

Hoe lang was dat geleden? Want in de beginperiode kon je gewoon inchecken en dan gaat het pas mis als ze het checken, tegenwoordig (sinds 2010 ofzo?) kun je niet inchecken, je paspoort geeft een error. En naar mijn weten gaat een printje daar niets aan veranderen.

edit: dollars gewoon daar halen, dat is zonde van het geld om in Nederland te doen. En niet pinnen met je creditcard! Gewoon met je pinpas. Maar dat weet je vast wel als je al eerder daar bent geweest :)
Laatst bijgewerkt door Yessy op 28-05-19 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:06

Keet schreef:
Yessy schreef:
Hoe lang was dat geleden? Want in de beginperiode kon je gewoon inchecken en dan gaat het pas mis als ze het checken, tegenwoordig (sinds 2010 ofzo?) kun je niet inchecken, je paspoort geeft een error. En naar mijn weten gaat een printje daar niets aan veranderen.


Vrij recent :) na 2010. Was gerommel in het incheck systeem en als ze de nummer van hun esta hadden gehad, had in het inchecken 1000x fijner gegaan en minder lang geduurd (voor iedereen in de rij)

Ah! Ja dan is het ineens weer nuttig. De ESTA site zegt zelf ook dat je het niet hoeft te doen maar voor de uitzonderingsgevallen is het dus soms handig. Ik print zelf niet eens m'n boardingpass dus het zou niet in me opkomen om wel andere zaken te printen :))


Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:48

Als meerdere apparaten niet opladen dan zou ik ter plekke op zoek gaan naar een nieuwe adapter/wereldstekker. Want in principe kunnen apparaten die je makkelijk mee kunt nemen, prima 110V hebben. Als het goed is staat de range ook op de stekker :)

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:10

moonsparkle schreef:
Ik boek naar Amerika altijd de kleinste auto, ze hebben namelijk geen kleine auto's :') vragen ze eerst binnen nog wil je voor een beetje meer geld een upgrade? Nou nee. Vervolgens kom je op de parkeerplaats waar auto's uit je categorie staan en zijn ze allemaal groot.

Afhankelijk van waar je precies bent, is dit wel een risico. Er zijn namelijk ook zat verhuurbedrijven in de VS die wel kleine maatjes hebben staan en dat worden er steeds meer heb ik het idee. Misschien juist omdat veel mensen er voor kiezen, en ook misschien wel omdat Amerikanen tegenwoordig uit kosten- of milieuoogpunt vaker kleinere auto's rijden.

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:21

Er zijn kofferbanden met tsa slot, die zijn misschien nog wel goedkoper dan sealen en minder gedoe :)

Heb je zo’n witte wereldstekker met draaischijf om hem op de juiste te zetten? Als je daar met een schaar of mesje even de twee plastic stukjes aan de binnenkant uithaalt dan kunnen ook standaard geaarde stekkers er op zoals van laptops.

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:09

Bij fastfoodrestaurants kun je ervoor kiezen om het wisselgeld (of een deel ervan) in de fooienpot te gooien. Een andere prettige manier om van kleingeld af te komen is het aan zwervers/bedelaars te geven. Die nemen ook dankbaar je doggybag aan (als je het zelf niet gaat opeten omdat je bijv geen koelkast/magnetron in het hotel hebt).

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:11

Ik weet dat "vroeger" $1 fooi per nacht in hotels en motels gebruikelijk was, maar ik merk tegenwoordig dat het geld vaak blijft liggen, behalve als je er een briefje bij legt. Dus misschien komt het sowieso minder voor dan vroeger?

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:27

Nee hoor, ESTA heeft een standaard verwerkingstijd van ongeveer 20 minuten. Die 72 uur is voor eventuele extra checks, daarom moet je dat aanhouden voor de zekerheid. Ik stond ooit met een verlopen ESTA op schiphol (2011 ofzo) en kon daarom dus niet inchecken. Ter plekke ingevuld en 21 minuten later werd m'n paspoort geaccepteerd voor incheck :Y) Maar ik heb gelukkig nooit meegemaakt dat 'ie alsnog afgekeurd werd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, amand0, Chibi2, moonsparkle en 68 bezoekers