[VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 05:15

Ik ben op dit moment precies dezelfde reis aan het maken met een week extra en een uitstapje naar Yellowstone. Daar zijn we nu naar onderweg :D

Ik heb een extra stekkerdoos meegenomen. Die blijkt verrekte handig. Ik wil vaak aan het eindd van de dag mn telefoon, camera en powerbank tegelijk opladen.

Kijk goed of je reisverzekering / zorgverzekering voor in het buitenland (buiten europa) in orde zijn. Ik heb het helaas vandaag nodig gehad en heb m'n enkelbanden gister verrekt / gescheurd in Canyonlands. Kon vandaag naar het ziekenhuis.

Wij huren een camper. Daar is een eerste overnachting wel verplicht. Daar werd bij de douane ook om gevraagd en ik moest kunnen laten zien dat ik dat geboekt had. Ik had nog geen internet en was blij met mn uitgeprinte versie. Overigens heb ik ook al mn geboekte campings en uitjes uitgeprint voor het geval dat.

Internationaal rijbewijs is niet nodig. Ik werd vandaag langs de kant van de weg gezet en een normaal rijbewijs vonden ze prima. Gelukkig niks aan de hand. Ik had veel wind door vrachtwagens die mij insloten waardoor ik moeite had met de camper recht houden. De agenten wilden even checken of ik niet in slaap aan het vallen was ze hebben ons daarna wel naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis gestuurd voor mn enkel.

Nog een tip. Neem een reserve telefoon mee. Die van mij is verdronken in de zee van Santa monica. Zorg ook altijd dat je meerdere betaalmiddelen bij je hebt, maar stop het niet in 1 portemonnee. Vriendin waarmee ik ben is der portemonnee verloren dus wij zijn afhankelijk van mijn pinpas en creditcard :+ maar verder hebben we echt een top vakantie hoor! :D

Een van mijn absolute hoogtepunten was de Lower antelope canyon. Adembenemend mooi! Oh en in Grand canyon hadden we een dik pak sneeuw de 2e dag :')

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, Whizz en 129 bezoekers