[VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:34

Haal een AT&T telefoonkaart zodat je 24/7 online kunt. Heel handig voor o.a. google maps.

Ga absoluut een blooming onion eten bij een Outback Steakhouse (en de steaks natuurlijk ook!) Y)(^)


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:35

In Monument Valley een paard huren voor 'n private ride (begeleid door 'n Indiaan) bij Roy Black (heeft website maar ook een booth bij The View hotel.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:36

Ga ook naar Ghosttown Bodie (vlakbij Yosemite)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:48

star_l0ver schreef:
Wij hebben alles op de offline kaarten van Google maps gedaan. Werkt prima. Hebben die in Nederland gedownload

Voor de actuele verkeerssituaties is google maps het meest praktisch. Verder is het sowieso handig om onderweg te kunnen googlen wat je tegenkomt. Of om een motel te kunnen reserveren.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:04

Bij 'n overstap in de USA zelf moet je je koffer van de band halen en opnieuw inchecken. Ze worden niet doorgelabeld!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:03

Een America the Beautiful pass geeft je toegang voor één auto en max 4 personen voor alle national parks.

Als je Antelope doet, dan de tour op de middag doen (rond 13 uur) zodat de zon precies binnen valt.

En probeer jezelf in te loten voor The Wave!!!


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:45

Rodeos zijn zeker gaaf!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:35

Paloma_Janet schreef:
Misschien is het al genoemd, dan heb ik het even gemist maar een internationaal rijbewijs! Kun je aanvragen bij de ANWB.

Ik heb nooit een internationaal rijbewijs gehad en heb in Canada, USA, Australie gereden.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:36

Citaat:
Kan je hier ook ter plekke kaarten krijgen?

De rodeo's die ik bezocht in Montana en Wyoming waren vrij kleinschalig. Daar kocht je gewoon bij de ingang een kaartje. Geen idee hoe het met grootschaligere evenementen zit dus. Zou dat van te voren even googlen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:37

Avalanche81 schreef:
Tampons en paracetamol. Heet daar Tylenol en is ook belachelijk duur. Wel even aangeven.

Gewoon zorgen dat je nooit ongesteld kan worden tijdens de reis door de pil door te slikken o.i.d. Zo zonde van je vakantie om dan ziek te zijn.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:13

Ik heb nog nooit m'n apparatuur moeten opstarten bij de douane.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Vertrek naar Amerika, waarop nog letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:27

Alles wat geen SUV is vind ik in Amerika te suf. Zelfs in 'n midsize SUV ben je een kleintje ten opzichte van de locals die met grote mega trucks rondrijden. Maar voor mezelf alleen is zo'n hele grote ook wat overdreven natuurlijk. :D

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:02

Citaat:
Het refil drinken was lastig te voorkomen.

Vaak smaakt het drinken uit die automaten naar chloor omdat ze het met kraanwater aanmaken. Ik bestel altijd een flesje in 'n restaurant, dus geen refills maar wél normale smaak.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:59

karuna schreef:
Als je de kans krijgt, probeer een authentiek cubaans restaurant. :~

Ik heb 'n reis door Cuba gemaakt, maar de originele Cubaanse keuken is niet bijzonder hoor. Alleen de verse kreeften en krabben en het letterlijk scharrelvlees van kippen en varkens die je overal vrij ziet rondwandelen. Maar hun lokale prutje bestaat uit zwarte bonen: yuk! En ze hebben niet veel sausjes.

Ik zou een Outback aanraden voor het lekkerste bbq vlees en de blooming onion.

En langs de kust crabcakes en coconut shrimps: yammie!!!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:11

Ik raakte te overprikkeld door Vegas, maar het was wel iets om gezien te hebben. Het Venetian bijv!

Het bestond nog niet toen ik ging, maar er is nu een zipline op Fremont Street die er ontzettend gaaf uit ziet! Mocht ik ooit nog 'ns terug in die regio zijn zou ik die heel graag willen doen.

Proberen jullie ook in te loten voor The Wave? Het is mij helaas niet gelukt ingeloot te worden, op foto's ziet het er echt ontzettend gaaf uit. Het heeft tenslotte natuurlijk wel z'n voordelen dat er maar een handjevol toeristen per dag worden toegelaten.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:38


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:43


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:24

Aziaten zijn idd een plaag op toeristische plekken. Gelukkig heb ik ze op mijn laatste rondreis door de zuidoostelijke staten nauwelijks gezien. Ze reizen ook vaak met bussen ipv huurauto's heb ik 't idee.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:46

Maflinger_S schreef:
In Monument Valley 's morgens vroeg bij de zonsopkomst. Met zijn allen op een rijtje en duidelijk sponsor van de Japanse economie. En dan niet 1 spiegelreflex per persoon maar ook wel 2 of 3.

"Oh" en "Ah" klinken in het Japans hetzelfde trouwens. Was helemaal prima, er was plek zat.

Beter die toeristen met spiegelreflex dan die selfie-geile types die overal pontificaal voor een landmark gaan staan en het uitzicht voor de echte fotografen verpesten doordat ze 100 selfies in allerlei posities van zichzelf willen! }>

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:14

Jolliegirl schreef:
Ik heb de wat rustigere plekjes juist ervaren met fotografen die ruimte maken voor elkaar. Ik stond te wachten en iemand met een geweldige dure witte telelens <3 zei tegen mij : kom er maar bij staan hoor! Ik kan mn statief ook wel even opschuiven voor je.


Dát waardeer ik!

Ja, dat is wel de echte fotografen mentaliteit.

En soms ook heel grappig als je ergens 's ochtends om 6 uur voor een zonsopkomst komt, dan ben je niet de enige maar staan er meer fotografiegekken met statief en diverse objectieven op 'n rijtje. En die geven elkaar gewoon de ruimte.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 08:07

Ga een dagje naar Napa valley wijn proeven. Heerlijk om de stad even te kunnen ontvluchten

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:51

Ik gun mijzelf op reis wel altijd een fatsoenlijke auto: midsize SUV. Zeker met de afstanden die ik rij moet het wel lekker zitten.

Ik kocht bij Wallmart wel 'n keer zo'n panini-toaster en dan maakte ik als ontbijt vaak panini's met pepperjack-kaas en tomaat. Heb niet dagelijks zin in zo'n grote eiermaaltijd of massieve pancakes.

Chips at ik ook vaak tussendoor net als die pepperjack.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:14

In LA hebben wij op loopafstand van Disneyland gezeten. LA zelf sprak mij ook niet aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, CairnTerrier, Keizerinnnn, Kimmie235, MissSicarius, nuscaniels, petraaken en 79 bezoekers