Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:16

Ik vond in Tsjechie de Cesky Raj erg mooi: zandsteenrotsen, heel grillig.


Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:03

Imre, ik zou ook een wat-en-hoe-boekje Tsjechisch meenemen. Maar wij hebben ons destijds redelijk kunnen redden, in mengelmoesjes van losse woorden, Duits, Engels, en aanwijzen en handgebaren. We zijn er twee keer geweest, en beide keren bovendien zonder eigen vervoer. De toeristische attracties hadden eigenlijk altijd wel info in Duits of Engels of allebei, de toeristische restaurants hebben kaarten in diverse talen etc.
Echt een gesprek op het platteland voeren, dat zit er waarschijnlijk niet in. Maar voldoende communiceren voor de boodschappen, eten, kamperen, simpele aanwijzingen om ergens te komen lukt in elk geval prima.

Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:44

Wat een schattig caravannetje!

Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:52

Een thermarest op een luchtbed vind ik goed liggen. Ik denk dat zo'n isolatiematje (dus schuim en aluminiumfolie) op het luchtbed en dan nog een deken / dekbed erop (geen dons, dat drukt in en isoleert dan niet meer) redelijk zou moeten werken. Ook zo'n noppenmatras of dunne kussens voor tuinstoelen kunnen helpen.
Verder scheelt het als je niet koud de slaapzak ingaat, en zijn colaflessen met warm water op zich prima kruiken (al dan niet in skisok gestopt), maar kijk uit dat je geen te hete kruik op het luchtbed krijgt, want daar kan de lijm niet altijd tegen :oo

Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:30

Ik heb een vakantie lang mijn luchtbed opgeblazen elke paar dagen. Het blazen op zich was wel te doen maar het was vervelend om daar iedere keer mee bezig te zijn. Vooral waar anderen hun matje uitrolden en klaar waren. En het was koud!

De Perrysport heeft zo te zien wel aardig dikke zelfopblazende (10cm.) Rond de 75 euro.

Heel compact opvouwen is vaak wel even werk, maar als het onderweg in een busje gaat, hoef je het niet per se op z'n allerallerstrakst te doen.


Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:11

Je kunt een isolatiematje/thermarest op een luchtbed leggen. Dat vind ik nog wel redelijk te doen.

Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:51

Ik heb niet gekampeerd maar lees al wel een tijd mee voor de mooie vakantiefoto's, dus ik hoop dat de mijne ook welkom zijn... Zwitserland:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Babsiej, bonnielau, craiester, Ineke2, jazzejam, Lian, Mnoonn, mvdende, Room_Soesje, xMaritt en 65 bezoekers