Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:03

Spannend! En ik kan me voorstellen dat het heel leuk is voor je zoontjes!
Ik volg graag mee wat het wordt en hoe het eruit gaat zien als de stacaravan schoon is :)

Ik heb kampeerdrang :+
Ik wil in mijn tent slapen.
Wij zouden eigenlijk dit jaar naar Tsjechië gaan met hond en tent. Maar toen vroeg ik mijn vriend ten huwelijk en nu gaan we trouwen. Dus hebben we de verre kampeerplannen maar even geschrapt. Vanwege de kampeerdrang toch een plaatsje op een natuurcamping bij ons in de buurt geboekt. Zijn we toch even weg en in de tent. Maar kunnen we nog wel prima wat dingen voor de bruiloft regelen als dat nodig is!


Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:47

Heerlijk! Over 1 week en 1 dag gaan wij ook *\o/* ik heb er echt zin in.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:55

Ik ben wel benieuwd naar foto's van je project!
Dat staat ook nog op onze bucketlist ooit... een oud caravannetje, het liefste een Yvonne Mostard <3
Maar voor nu is de tent ook prima.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:55

Blackflag schreef:
Leuk zeg, iedereen allemaal zo begaan met het kampeer gebeuren!
Voor iedereen die binnenkort op vakantie gaat heel veel plezier!

Wij vandaag ook de laatste spulletjes gehaald en klaar voor vakantie. We gaan naar Saarland - Duitsland. Op een camping die 5 jongens uit Amsterdam hebben overgenomen in 2016.willen hier zelfvoorzienend gaan leven. Beetje geitenwollensok idee, ook lekker biologische biertjes uiteraard! En veel groen en geen 'vaste' plekken. Ben erg benieuwd. Het heet landgut Girtenmühle, laat wel weten of het beviel!


Ooh wat leuk! Die camping hebben wij vorig jaar nog bekeken om een weekje naartoe te gaan in het najaar. Maar toen gooide mijn opleiding roet in het eten. Laat me weten hoe het is/was!

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:27

Leuk Imre! Wij zouden dit jaar ook naar Tsjechië gaan, maar toen besloten we te trouwen. Dus geen Tsjechië. Maar ik kreeg tent-opzet-drang dus nu staan we al 2 weken met de tent op ene camping in NL. Heel dicht bij huis.

Wij hadden camping Vidlak op het oog in Tsjechië!

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:37

Taffje schreef:
Pikkepor schreef:
Leuk Imre! Wij zouden dit jaar ook naar Tsjechië gaan, maar toen besloten we te trouwen. Dus geen Tsjechië. Maar ik kreeg tent-opzet-drang dus nu staan we al 2 weken met de tent op ene camping in NL. Heel dicht bij huis.

Wij hadden camping Vidlak op het oog in Tsjechië!


Was Tsjechië misschien wel voordeliger geweest }:0


Misschien, als denk ik dat dat weinig verschil gemaakt had.

Regeltechnisch was dit zeker makkelijk. Jurk passen, pak ophalen datsoortzaken... wordt toch even anders als je in Tsjechië zit.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:39

MissToseland schreef:
Ach gossie..

Zo zijn wij eens eerder terug gekomen van kamperen omdat we een nestje moederloze kittens vonden.
Ze zijn inmiddels 12 jaar :D


<3 heerlijk

Een van onze katten vind het ook heerlijk als hij ergens mee naartoe mag. Staat de hele rit uit de raam te kijken. Ik heb ook al eens voorgesteld om hem mee te nemen. Maar vriendlief is bang dat ie de tent sloopt als ie daar in moet verblijven :+
De andere kat trouwens is het liefst gewoon thuis.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:36

Naath86 schreef:
Hebben er hier ook mensen ervaring met een oppomptent?

Wij zijn deze tent dit weekend tegen gekomen en vonden dit wel een erg mooie tent:
[ Afbeelding ]


Mijn zus en haar vriend hebben een oppomptent van Decathlon waar je in kan staan en die zijn er heel erg tevreden over! Hebben er zelfs een zomer mee rondgetrokken in Italië en Frankrijk. Dus veel op en afbreken, maar naar wat ik vernomen heb ging dat super.

Naath86 schreef:
Wij willen wel graag een katoenen tent, dus ja die zijn gewoon een stuk duurder..


Wij hebben een tweedehandse katoenen tent (Falco Havik, normaal een kleine 2000 euro) voor minder dan 300 euro gekocht! :) Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen! Even speuren en niet te veel haast hebben, doet vaak veel goed.

Wij hebben voor dit jaar nog geen plannen gemaakt. Ik heb ook maar 1,5 week vakantie en we zijn in februari op huwelijksreis naar IJsland geweest. Supergave reis, maar wel een aanslag op het vakantiebudget :Y) :$
Maar stiekem kriebelt het wel een beetje... Kwam net al een leuke camping in Tsjechië tegen.

Maar ik lees graag weer mee met jullie kampeeravonturen voor dit jaar!


Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:23

Naath86 schreef:
Pikkepor schreef:

Wij hebben een tweedehandse katoenen tent (Falco Havik, normaal een kleine 2000 euro) voor minder dan 300 euro gekocht! :) Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen! Even speuren en niet te veel haast hebben, doet vaak veel goed.


De katoenen tent van Obelink was qua prijs ook prima. Alleen de combinatie oppomptent en katoen maakt het gewoon duurder. Is die Falco van jullie wel een oppomptent?


Ah sorry, ik had niet goed gelezen dat je katoen én oppomp zocht. Onze Falco is met buizen helaas. Loeizwaarding. Dat is dan wel weer een nadeeltje...

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:31

ooh Naath86 dat is écht balen... Gelukkig geen gewonden, maar toch. Wel lief vna je schoonouders. Dan heb je toch nog iets fijns in het vooruitzicht!

Alwiene! Dat is ook lelijk zeg...

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:00

Zo, wij zijn gister weer terug gekeerd na 4 dagen regen in de Ardennen. We zouden eigenlijk tot woensdag blijven, maar ze voorspelde alleen maar regen. Dan grijp je je kans wel om droog in te pakken en naar huis te gaan zodra het kan. Zeker als je gaat om lekker te gaan wandelen e.d.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:26

Heerlijk Marloes!

@rien10: ik denk dat we ons gewoon hier thuis wel vermaken! Manlief heeft nog een weekje vakantie en ik nog 2 weken. In oktober nog een week en met kerst. En volgend jaar zit ik voor studie 3 maanden in Schotland, dus dan willen we het daar wat beter aanpakken met vakantie :D Dus onze portie komt nog wel.
En dan erbij, we zijn in februari al naar IJsland geweest. Dat viel toch niet de overtreffen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers