Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:38

Wij willen wel graag een katoenen tent, dus ja die zijn gewoon een stuk duurder..


Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:44

Pikkepor schreef:
Naath86 schreef:
Hebben er hier ook mensen ervaring met een oppomptent?

Wij zijn deze tent dit weekend tegen gekomen en vonden dit wel een erg mooie tent:
[ Afbeelding ]


Mijn zus en haar vriend hebben een oppomptent van Decathlon waar je in kan staan en die zijn er heel erg tevreden over! Hebben er zelfs een zomer mee rondgetrokken in Italië en Frankrijk. Dus veel op en afbreken, maar naar wat ik vernomen heb ging dat super.

Naath86 schreef:
Wij willen wel graag een katoenen tent, dus ja die zijn gewoon een stuk duurder..


Wij hebben een tweedehandse katoenen tent (Falco Havik, normaal een kleine 2000 euro) voor minder dan 300 euro gekocht! :) Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen! Even speuren en niet te veel haast hebben, doet vaak veel goed.


De katoenen tent van Obelink was qua prijs ook prima. Alleen de combinatie oppomptent en katoen maakt het gewoon duurder. Is die Falco van jullie wel een oppomptent?


Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:47

_sharonnn schreef:
Wij hebben een tent van basecamp, de Victoria VI, bevalt ons erg goed en is makkelijk op te zetten en af te breken. Je kan er gewoon in staan en als het moet kan je er ook een tafel en 2 stoelen in kwijt. Het is een mooie ruime tent :)


Ik heb deze even gegoogeld, maar we willen toch eigenlijk ook een ruime luifel er aan hebben..

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:19

Camping Ile de Faigneul in de Ardennen is ook een erg mooie, kleine camping aan het water. Honden ook toegestaan!


Wij gaan over twee weken op vakantie richting Frankrijk en zijn nog op zoek naar een mooie, kleine camping in de Jura en in de buurt van Annecy. Het liefst aan een rivier, zodat vriendlief kan vissen. Iemand nog tips?

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:33

Helaas loopt het hier allemaal wat anders.. Vroeg ik jullie laatst nog ervaring naar een oppomptent omdat misschien wat beter in onze auto paste.. Afgelopen vrijdag is onze auto total loss gereden en nu zitten we dus helemaal zonder auto. We hebben nog anderhalve week om een andere auto te vinden en anders kunnen we met onze kleinere auto maar dan doen we een huurtent waarschijnlijk. Gaan eerst richting de jura en dan naar Annecy.

Wij hebben trouwens ook vrij luxe stoelen wat direct al veel ruimte in beslag neemt. Al vind ik die opvouwbare van de Waard ook wel iets, die ga ik voor volgend jaar onthouden!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 08:22

Oh balen Alwiene!

Ja gelukkig met mijzelf en de andere betrokken allemaal goed. Maar gewoon balen, we hadden de auto nog geen jaar en het kost je altijd geld.

Ondertussen hebben mijn schoonouders aangeboden dat we hun V60 wel mee mogen, dus dan kunnen we lekker met onze eigen tent heen!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:36

Wij zijn gisteren aangekomen in de Jura, ook hier lekker warm maar we hebben een mooie camping aan het water. En heel belangrijk, mooie schaduwplaatsen! Omgeving is hier ook prachtig!

[ img ]

[ img ]

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:15

Beckie schreef:
Mag ik vragen welke camping jullie staan?

Wij willen namelijk over een maandje richting de Jura vertrekken.


Wij staan op camping du Moulin in Patornay, niet zo'n grote camping. In de zomer wel veel kinderen denk ik. Wel heerlijk aan het water waar je kan zwemmen en er is een zwembad. Staan ook wel huisjes op het park, maar die staan achteraan, de campingplaatsen hebben echt de mooiste plekken. Sanitair ook prima! En genoeg te doen in de omgeving, het is hier zo mooi!!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:00

Beckie schreef:
Dank, mooie camping met mooie plaatsen maar voor ons (in het hoogseizoen) iets te veel animatie denk ik.


Dat kan ik me voorstellen hoor. Wij hebben geen kinderen en vinden het heerlijk in het voorseizoen, maar we merkten nu al dat we verder in het seizoen zaten dan anders. Normaal zijn wij eind juni al weer terug van vakantie.. denk idd wel dat ze wat meer animatie hebben in de zomer. Nu gelukkig nog niet!

Wij zijn nu verhuisd wat meer richting Annecy. Ik wilde eerst graag aan het meer zelf staan, maar jemig wat is het daar druk en toeristisch!! Allemaal hutje mutje..

We zijn nu wat meer richting het westen gegaan en staan nu aan de rhone, kleinere camping, veel ruimte. 50 minuten naar annecy, dus dan gaan we daar wel gewoon nog een dagje heen!

@Sdaphnes ben benieuwd naar jullie nieuwe tent, wij gaan volgend gaar ook op zoek naar een andere.

Ons uitzicht nu

[ img ]

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:09

Oh heerlijk Daphne!! Daar wil ik ook weer heen, net weer terug helaas...

Waar sta je in de Jura? Ik wist niet dat je die kant op wilde, anders had ik je onze camping wel aan kunnen raden in de Jura.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:53

SdaphneS schreef:
Naath86 schreef:
Oh heerlijk Daphne!! Daar wil ik ook weer heen, net weer terug helaas...

Waar sta je in de Jura? Ik wist niet dat je die kant op wilde, anders had ik je onze camping wel aan kunnen raden in de Jura.

Geen probleem hoor. Wij zijn naar Frankrijk gereden voor het lekkere weer. We zitten in Champagnole, Camping Boyse. Bevalt ons hier goed. :D


Oh grappig, zie dat jullie ook vlakbij de Ain staan. Wij stonden daar ook aan, maar wat verder naar beneden nog. Watervallen van Herissons zijn echt een aanrader, maar weet niet of dat goed te doen is qua afstand voor jullie.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:34

Emori schreef:
[ [url=m/ZOPMHj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij staan in Luxemburg <3
Tent staat aan het water :D


Oh welke camping is dit? Fijne camping en omgeving?

Vriendlief wil altijd graag aan het water ivm vissen. Dit ziet er echt perfect uit!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:30

Hebben ze er ook iets van huuraccommodaties? Misschien dat wij in augustus nog een paar dagen weggaan, dan is dat misschien nog een optie. Onze tent is waarschijnlijk verkocht, maar we hebben dan misschien nog een weekje vrij. Voor die tijd hebben wij nog geen nieuwe, dus willen we misschien kijken voor een paar dagen in een huur accommodatie.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:24

Morrie schreef:
Gisteren aangekomen in de Harz (Dld). Bloedheet, vandaag regen en hartstikke koud.
Thuis een cameraatje neergezet, zie ik de poes nog af en toe [ [url=m/sqKO6d.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4Be1ya.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe is het weer in de Harz?

Wij willen morgen nog een paar dagen weg en twijfelen nog om die kant op te gaan. Weer ziet er voor daar best prima uit voor de komende dagen.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:03

Morrie schreef:
Beetje regen gehad, komende dagen schijnt het erg warm te worden hier en dan volgende week koeler met regen


Oke, hoeft dan ook weer niet te warm, willen eigenlijk graag nog wandelen. Dit keer helaas niet in een tent, daarvoor gaan we te kort. Maar de omgeving lijkt me echt prachtig!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 08:37

Femke_Tweety ben benieuwd naar foto's! Ardennen is altijd zo mooi!!

Noeps, die camping hebben wij ook al eens naar gekeken. Geen aanrader dus...

Morrie, ben wel benieuwd naar de camping waar jullie stonden in de Harz. Wij zijn van donderdag t/m zondag daar geweest, echt prachtige omgeving inderdaad en genoeg te doen! Dit keer wel in een klein schattig Duits hotelletje maar misschien dat we volgend jaar die kant toch wel een keer op willen met de tent!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:39

Ik was meestal 1x op vakantie. Maar ook omdat ik niet zoveel handdoeken wil meenemen bijvoorbeeld. We doen er meestal wel 2x mee, maar ik zorg dan dat ik voor 1 week genoeg heb. Voordat we dan naar een andere camping gaan doe ik eerst een wasje zodat we weer schone handdoeken hebben. Zelfde geldt ook voor kleding en de boxershorts van vriendlief, neem meestal voor een week iets mee. Moet uiteindelijk toch weer allemaal in de auto in gepakt worden :+

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:12

Barramundi schreef:
Wij doen een week met een handdoek := Na gebruik uithangen en hij is weer droog voor de volgende ronde.

Ik was alleen als we langer dan een week weggaan omdat ik het vertik om meer kleding mee te slepen. Is het korter, dan was ik ook pas thuis.
Wij hebben meestal een vuilniszak in de auto waar we alle vuile was ingooien tijdens een kampeertrip, dus die keer ik dan thuis in het washok om en zo de wasmachine in.

Cookies schreef:
Verder regent het altijd standaard een uurtje voordat we de tent gaan afbreken. _-:( Gelukkig kan ik hem te drogen hangen in de schuur.

Bekend probleem. Regen of zware dauw. Wij pakken ook vaker nat dan droog in. Gelukkig kunnen wij het eea onder het huis aan de balken ophangen (wonen op de bovenverdieping als het ware).

Een keer hebben we op de terugweg 2 dagen regen gehad en toen waren we met de ute van mijn man (open achterbak met alleen een zeiltje eroverheen). Alles was klam toen we thuiskwamen. Het huis leek wel een uitdragerij toen ik alles uitgehangen had :')


Nee sorry, een week met dezelfde handdoek vind ik toch echt te lang :o Drie keer overweeg ik nog, maar dan houdt het echt op..

Wij doen meestal ook als het de was in kan direct in de auto, hoeft dat niet meer te worden ingepakt later!

Tent pakken wij toch ook meestal wel met dauw in omdat we op tijd naar huis willen en meestal ver van huis zijn. En ik wil thuis altijd graag nog het grondzeil goed schoonmaken. Mijn schoonouders wonen op een boerderij op 2 minuten afstand, dus daar zetten wij de volgende dag alles nog even op om goed op te bergen. Vind ik eigenlijk wel net zo ideaal!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:13

Leuk Blinnii, waar ga je heen in de Dordogne?

Wij twijfelen nog over Frankrijk in augustus met de Corona maatregelen. Ben heel benieuwd naar ervaringen van mensen. Wij wilden dit jaar eigenlijk een rondreis door Noorwegen maken, maar door het hele gebeuren hebben we niks voorbereid. Dus dat gaan we volgend jaar maar doen.

We hebben wel een nieuwe tent gekocht, een opblaastent van Outwell. Ben benieuwd naar soortgelijke ervaringen. We hopen nu wat makkelijker te kunnen rondreizen. Dit is hem.

[ img ]


Hebben hem via outdoorxl gekocht. Was een nieuw model uit, oude model was nu voor de helft. Kreeg zelfs na bezorging nog 47 euro terug, omdat ze de prijs nog hadden verlaagd! Goede service dus!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:28

@Josien_ Wij zijn vorig jaar naar Camping Le Moulin geweest in Patornay, in de Jura. Echt een hele mooie omgeving! Leuk dorpje en veel te doen in de omgeving. Er staan wel een soort vrij nieuwe stacaravans op de camping, maar dat hebben ze mooi gescheiden van de camping. Park is ook niet heel groot, wel aan een riviertje en een zwembad erbij.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:25

Noeps dat ziet er echt heerlijk uit!! Waar zat je ook alweer? Hoe is het daar nu in Frankrijk met alle maatregelen? We zitten toch nog heel erg te twijfelen om heen te gaan. Ben er zo aan toe om er nog even tussenuit te gaan met de tent!

Emori dat ziet er ook heel mooi uit!

Zonnebloem gaan jullie wel gewoon met de auto naar Spanje?

xxxMarleen wij hebben twee zelfopblasende matrasjes van de Vrijbuiter en vorig jaar hebben we van die opblaasdingen gekocht waar je je matras op kan leggen, zodat je wat hoger ligt. Mijn vriend heeft snel last van de rug, dus wilde dit graag zodat ie wat hoger ligt.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:22

Wij hebben dit jaar ook een opblaastent gekocht. Het eerste weekend van onze vakantie opgezet, voor het geval we wel weg zouden gaan. Uiteindelijk zijn we niet meer weggeweest, we hadden hier ook zulk mooi weer en we hadden nog wat klusjes om het huis. En als we weg wilden gaan, zouden we richting Frankrijk gaan. Met de Corona toestand hadden we geen zin meer om het op te zoeken, zeker aangezien we drie weken gewoon supermooi weer hebben gehad in NL.

[ img ]

En hier staat ie bij ons in de tuin. Past precies! :D
[ img ]

Wij vinden hem echt ideaal! Hij staat binnen 15 minuten, inclusief scheerlijnen etc. Hij is mooi hoog, wat vooral mijn vriend erg belangrijk vond. En er zit een superfijne luifel aan! Hier zitten nog wel speciale haken in enzo waar je iets aan kan hangen, dus daar hebben wij geen last van.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 07:37

Marleen, dit is de Outwell 3ATC. Vorig jaar hebben we hem zien staan bij de Kampeerhal in Roden, maar vonden hem nog te duur. Dit jaar hadden ze hem niet meer in Roden, maar stond ie wel bij Outdoor XL in Barendrecht voor de helft op internet, omdat er een nieuw model uit was. Het oude model stond toen voor de helft op de website, en nog steeds volgens mij!

https://www.outdoorxl.nl/outwell-rock-l ... -2019.html

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:43

Wij zitten op dit moment in de Ardèche, op een hele mooie kleine camping. Sanitair mag beter, is echt nog wel oud. Douche met nog een touwtje, had ik overigens nog nooit gezien! En veel wc's met alleen een gat in de grond.. Gelukkig ook wel gewone wc's! Verder wel super mooi aan het water, dus heerlijk verkoelen met de 38 graden de komende week :+

Nu zijn we alleen voor de komende week nog op zoek naar een camping in de Auvergne/bourgogne/Jura. Liefst niet te groot en aan een riviertje waar vriendlief kan vissen. Iemand hier nog tips toevallig?

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:47

Vorige week vroeg ik jullie nog naar een plek aan het water in Frankrijk. Het is uiteindelijk Dallet in de Auvergne geworden, prachtig hier!!

Overigens ontzettend blij met onze opblaastent, wat een handig ding!!

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnniekSolana, Fly_high, kimmetje26, Maera, Manou, Marocje, miisshOrse, Nicje87, VuurVleugels en 61 bezoekers