Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:25

Leuk topic!

Wij hebben een eureka tent, maar waar de reis heen gaat is nog niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk Oostenrijk of Slovenië. Maar eerst een lang weekend Texel!

Onze auto is niet groot, dus we moeten redelijk selectief zijn in wat we meenemen. We zouden een dakkoffer kunnen lenen, maar willen het eigenlijk zonder doen.


SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:09

Wij hebben heerlijke stoelen, die helaas niet zo klein op te vouwen zijn. Welke vouwstoelen gebruiken jullie? Overweeg nu toch Helinox stoelen, maar ik vind ze vrij duur. Iemand ervaring mee?

Afgelopen weekend trouwens heerlijk gekampeerd op Texel, perfect weer gehad!

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:14

Op het Kogerstrand. Wat een mega camping, maar dat heb je door de opzet helemaal niet door.
Blij toe dat we zondag al gingen inpakken, in plaats van vandaag :D

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:27

Oh, die camping ga ik eens opzoeken Marije!

Het suffe is dat we nu ook vrij dure stoelen hebben, maar we hebben simpelweg niet zo'n grote auto.
Die stoelen zijn perfect voor mijn korte benen.

Het kan allemaal wel en het zicht blijft ook vrij in de auto, maar hoe minder hoe beter.

[ img ]

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:18

8nnemiek schreef:
Weet iemand hier toevallig waar ik deze fruitmand kan vinden:
[ [url=m/VU5mwu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik weet dat ze vaak bij caravanwinkels of kampeerwinkels hebben gelegen, maar dit jaar dus niet meer, en ik ben em laatst bij een normale winkel tegen gekomen maar dus geen flauw idee meer waar precies :=


Ik zag hem hier: https://www.kampeerwereld.nl/bo-camp-ha ... l-6381087/

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:30

Wij hebben deze lage stoeltjes, ze kunnen staands precies achter de bestuurders- en bijrijderstoel.
Ik had bijna toch kleinere opvouwbare gekocht, maar dit gaan uiteindelijk prima en ze zitten zo lekker.
Zit er nu op, in het zonnetje met uitzicht op de Sloveense bergen {:}

https://www.vrijbuiter.nl/isabella-beach_cdag0004/

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:11


SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:00

SdaphneS schreef:
SaskiaB schreef:

Wauw!
Waar ga je allemaal heen? Ik zag iets voorbij komen van Wenen?
Reis je alleen of samen? :)


We (ben met m'n vriend) zijn begonnen in Beieren op Naturcamping Pappenheim voor 2 nachten.
Daarna door naar camping Wienerwald voor 3 nachten en vanuit daar ben je zo in Wenen!
Vervolgens naar camping Smica in Luce (vanuit Graz praktisch recht naar beneden Slovenië in)
Daarna zijn we in Storje beland, bij camping Brajda. We dachten er 2 of 3 nachten te blijven, maar er was genoeg te doen en we zijn er dus 5 gebleven, nig een dagje naar Lubljana gereden vanuit daar. En nu dan in Soca, deze camping is wat ons betreft iets te groot, maar we blijven denk ik nog 2 nachten en dan moeten we toch een keer richting Nederland gaan. Denk dat we dan nog een paar dagen in Duitsland blijven hangen. Maar dat is het voordeel van niets boeken, alles staat nog open :D

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:20

Marije_jiplover schreef:
@Hananas: wij hebben een Santa Cruz aeris van Eureka.
Echt een super tent.


Eureka tenten zijn geweldig!
Wij hebben de Stony Pass 4 van Eureka :j

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:22

Wij zijn vorig jaar 2,5 week door Frankrijk gereden zonder tol! Maar 'toeristische routes' rijden vinden we dan ook leuk om te doen Haha!

Gasfles heb ik bij Frans de Witte in Houten gehaald. Volgens mij doe je er best een tijd mee!

Gefeliciteerd Shanna

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:32

Ik heb zo'n elektrische pomp voor het luchtbed (lui, ik weet het) maar die kan ook zuigen. Daar kun je zo'n zak wel vacuüm mee krijgen. Duurt alleen wat langer.

Wij zijn nog een weekje naar Frankrijk vertrokken, zitten weer heerlijk!

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:57

Naath86 schreef:
Wij hadden eerst ook een keukenkastje om alles in te bewaren maar vond hem met inpakken teveel ruimte in beslag nemen in de auto. Ik heb nu 1 krat waar alles in zit en heb nog 2 inklapbare kratjes mee. Handig in de auto op te bergen en ideaal in de tent.

Wij zitten nu in de Ardennen. We wilden eerst ook naar frankrijk maar het werd nu in de Ardennen ook mooi dus zijn niet zover gegaan.

Waar zitten jullie Saskia?

Dit is ons plekje voor komende week. Aan de Semois.
[ [url=m/aMXuTt.jpg]Afbeelding[/url] ]


We zitten in de Elzas, wilden eigenlijk naar de kust maar hier was het weer beter.

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:22

Vraag voor de mensen met kinderen, vanaf hoe oud namen jullie ze mee kamperen?

Ik vind het nogal optimistisch om juni dit jaar te gaan kamperen met een baby, mijn man denkt daar anders over en ziet eigenlijk geen problemen. Ter beeldvorming; de baby moet nog geboren worden en zou dan een maand of drie zijn... :+

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:37

Dat is wel een verschil in leeftijd ja. En wij kamperen dan ook nog eens met een tent. Ik ga wel voorstellen dat we eind van het seizoen gaan en dan begin seizoen ergens in een huisje bijvoorbeeld. Zelf vond ik het vroeger ook geweldig om te kamperen als kind, de beste vakanties! Het lijkt me inderdaad geweldig om dat nu ook te gaan doen met ons eigen kind *\o/*

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:46

Oh wow, dat is dapper van je ouders!
De baby komt eind deze maand, begin volgende maand, dus dan ga ik sowieso niet kamperen haha!

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:07

Nou, ik ben overtuigd hoor! Dit jaar mag de tent wat mij betreft even opgeborgen blijven :)
Toen wij vorig jaar nog een weekje naar de Elzas gingen, was er een gezin met o.a. 1 hele jonge baby en die huilde zó veel. Die vader deed hem zelfs na :') Was best sneu, maar we waren ook blij toen zij vertrokken...

Ik ga me eens verdiepen in huisjes.

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:40

Goof schreef:
Wij hebben afgelopen week ook de laatste spullen aangeschaft dus wij zijn ook helemaal klaar om van de zomer de tent in de auto te gooien en weg te rijden. Het plan voor nu is Oostenrijk en Slovenië, maar dat kan tot aan de ochtend van vertrek nog wijzigen :D


Oh, vorig jaar zijn wij ook naar Oostenrijk en Slovenië geweest. Was echt geweldig! In Oostenrijk zaten we op een camping vlakbij Wenen en Slovenië ben ik echt heel erg fan van geworden. Dit jaar zijn we naar Duitsland geweest (in een huisje i.v.m. baby :Y) , was ook leuk maar kamperen is leuker!).

Mooie tent MissToseland, is dat zo'n Karsten tent? En hoe is de indeling binnen?

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:47

@goof Camp Smica vond ik wel een topper. Geen vaste plekken, gewoon staan waar je wilt.

Ontbijten met dit uitzicht <3


[ img ]


Camp Brajda, vlakbij die lippizaner paarden :Y) Was niet erg mooi, wel rg rustig en gunstig gelegen.

We zijn ook nog op een wat grotere camping geweest bij de soca rivier. Ondanks dat het groter was, was het ook erg fijn, volgens mij heette het ook camp soca oud. Maar misschien vond ik Slovenië an zich gewoon al prima :D

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:46

Ik heb zo’n oplaadbare elektrische pomp voor ons luchtbed. Ideaal. Het klinkt alsof er een vliegtuig opstijgt, maar dat neem ik graag voor lief :D

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:20

Wij hebben een nieuwe (tweedehands) tent gekocht in een maat groter, dus onze andere tent staat te koop. Mocht iemand interesse hebben in deze leuke Eureka tent, laat het me maar weten! *\o/*

[ img ]

Wil nu eigenlijk wel alsnog dit jaar kamperen, maar ja... een baby erbij, ik weet het niet }:0

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:38

Henrieke schreef:
Hoe oud is de baby?


Bijna 3,5 maand

Hij slaapt thuis echt perfect, maar ik ben als de dood dat hij ineens bedenkt ‘s nachts te gaan huilen als we op een camping zijn.

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:51

Misschien eind van het seizoen, we kijken wel. Maar kreeg er wel helemaal zin in kamperen van :D

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:01

Welke camping is dat in Luce?

Wij hebben van t weekend eindelijk onze tent verkocht! Nu nog bedenken wanneer we de nieuwe gaan gebruiken.

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:00

Misschien dat hier mensen zitten die wel een leuke camping weet in Italië (beetje noordelijk). We willen wel eens naar Italië, maar de campings maken ons helemaal niet enthousiast en dan zijn ze vaak nog best aan de prijs ook.

In Duitsland, Frankrijk, Slovenië en Oostenrijk hadden we steeds zulke fijne campings. Niet alles recht naast elkaar, lekker veel bomen...

Blijven zoeken -O-


SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:20

Wat een heerlijkheid!
Leuk, Obelink. Al kan het daar toch wel hysterisch druk zijn. Vond hun eigen merk tenten wel echt gaaf trouwens!

Wij gaan over anderhalve week, maar onze ideeen qua locaties hebben nog niet echt topweer.
Weeronline is onze beste vriend deze dagen :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers