Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:27

Heb je 5 volle dagen safari of een aantal uurtjes? Als het maar voor een dagdeel is zou ik er meer bij boeken. Het is natuurlijk extra leuk als je "alle dieren" hebt gezien!
Hoeveel uur game drive je wilt blijft denk ik erg persoonlijk. Ik heb 2 maanden lang 6 uur per dag gehad en werd nog blij van een Kudu of zebra maar ken ook genoeg mensen die bij de 2 kudde olifanten al hun telefoon zouden gaan checken zegmaar :=


Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:18

Mooie foto's Poes! Die roofvogels, ontzettend gaaf! <3
Is de cultuur en natuur zo anders in Lesotho?


Edit: ik heb je gevolgd op Instagram, even mezelf weer flink heimwee geven bij het zien van je foto's :')

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:09

poes schreef:
Lesotho heeft amper elektriciteit. Echt eeuwen terug in de tijd! Maar zal snel veranderen nu.


Oh echt? Da's wel even wat anders ja! Is daar verder veel te zien / doen? Of vooral veel cultuur snuiven en hiken?
Ik zorg ook dat ik altijd internet heb of in iedergeval airtime. Was ook altijd alleen dus dan pak je toch snel Social media erbij maar ook om je host te kunnen bereiken voor het geval dat.

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:50

Poes: je zat niet in de auto? Mag leije dat je een goede zoom op je camera hebt dan? :')
Lijkt me een hele leuke dag zo in Lesotho. Lekker cultuur snuiven! Dan zie je al snel hoe westers Zuid Afrika eigenlijk al is (op sommige plekken dan).
In Swazi wordt ook zoveel wiet geteelt, gek dat in Lesotho ook een ding is. Als iemand een "weekendje Swazi ging om te relaxen" wist je meteen hoelaat het was :+

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:24

Wat een goed vooruitzicht Dani :)
Waar zitten de vrienden van je ouders? Het inchecken is even spannend maar alles staat zo duidelijk aangegeven dat je je echt wel moet redden op het vliegveld. Heb je een tussenstop?
In Hoedspruit kun je nog vanalles kopen, zeker kleine dingen die je nodig hebt voor bv kamperen. In Acornhoek, half uurtje rijden, zit nu een groot winkelcentrum dus voor belangrijke dingen kun je altijd nog daar terecht!
Het kan écht koud zijn in Juli (ofja, 5 graden maar door het verschil van overdag lijkt het 10x zo koud). Wij gingen sochtends op drive met 2 broeken en een trui en dikke jas. Een muts is zeker een must ! Oh en een hoofdzaklamp!

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:06

Zou zeker een jasje meenemen als je sochtends op safari gaat!
International rijbewijs is een goede en misschien malaria pillen? Kruger is in die periode risico gebied.

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:10

Ik heb er geloof ik 18 euro voor betaald bij de ANWB. Als je het vergelijkt met de hele reissom dan is dit niks :+ beter halen zodat je geen gedoe krijgt zou ik zeggen..

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:41

Je kan het niet echt vergelijken met het Kruger gebied vind ik. Garden route is ontzettend mooi en er valt genoeg te beleven, maar soms vergeet je dat in Afrika bent en dat vond ik, persoonlijk, wat jammer.
Het is wel makkelijk te reizen en relatief korte afstanden en dus ideaal om veel te zien in een korte tijd :)
Je zou evt vanaf Durban omhoog kunnen gaan naar bv Swaziland en Drakensbergen maar dan kijk je naar een stuk minder toeristische route en een heel ander soort reis.

15 dagen is wel haalbaar voor Garden route! Stellendam is weinig te beleven, tenzij je de berg op wilt hiken, schijnt een mooie route te zijn! Anders zou je langs Stellenbosch kunnen gaan of een dagje langer in Kaapstad.

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:50

Storm: ik gok dat je Laughterline bedoelt!

Malaria pillen zou ik dan echt mee stoppen. De kans is klein en je zit nu ook niet in het hoogseizoen. Lange kleding aan en goede DEET gebruiken. Game drives zijn echt niet grappig als je last hebt van je buik :+

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:05

Misschien krom om te vragen maar waarvoor wil je zo graag contact met Thuis vaccinatie? Symptomen bestrijden: dus veel water, ORS (als die op is een sportdrankje) en goed gezond proberen te eten. Evt zelf naspoelen met schoon water als je die mogelijkheid hebt? Zij zullen je ook aanraden te stoppen met de pillen. Als je er eenmaal last van hebt, blijft het vaak zo de gehele tijd dat je het slikt. Zo zonde van je vakantie!

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:31

laughterline schreef:
casperzazoe schreef:
Storm: ik gok dat je Laughterline bedoelt!

Malaria pillen zou ik dan echt mee stoppen. De kans is klein en je zit nu ook niet in het hoogseizoen. Lange kleding aan en goede DEET gebruiken. Game drives zijn echt niet grappig als je last hebt van je buik :+


Storm: mocht je mij bedoelen mag je altijd een berichtje sturen hoor :j Ik werk als horse guide op een resort 2u van Kaapstad af.

Ik heb samen met m'n vriend eind van de maand eindelijk weer eens een paar dagen vrij, dus gaan lekker even naar de garden route toe <3 Kijk er zo naar uit!


Ben stiekem wel jaloers op jou hoor! Je hebt het toch mooi geflikt en volgens mij een prima baan <3
Zou je het leuk vinden om weer wat foto's en ervaringen te delen?

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:50

Je hebt ook African dream horse op het Hoedspruit Wildlife estate, die zorgen in iedergeval tip top voor hun paarden +:)+ maar geen idee van de prijs. Sowieso geen idee wat een normaal bedrag is voor zoiets.
We reden vaak langs Zandspruit (Bush & Aero estate) en daar stonden ook paarden maar of die met toeristen rijden weet ik niet.

Zoek je iets voor een middag of voor enkele dagen?

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:05

Ja het is vreselijk duur maar kan me wel voorstellen dat het het absoluut waard is!
Kun je anders niet een (auto)safari boeken met overnachting op een camping? Je zult dan echt de mooiste sterrenhemel ooooit zien <3

Antje pff wat een bizarre prijs zeg.. :=

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:51

Ohhh met safari erbij en dan in een lodge is het een schappelijke prijs :D
Ik heb nog nooit rond Kruger zelf een safari of luxere overnachting geboekt dus geen idee van de prijzen hoor, denk dat als ik daar eens voor ga zoeken ik wel schrik :+

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 16:39

Ach je vliegt wel naar de andere kant van de wereld, dan mag je ook uitpakken toch? :D
Als ik het goed begrijp ga je komend jaar 2x? Goed bekeken zeg! In welk reservaat ga je wat boeken ?

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 20:01

Wat is er in Botswana tegen gevallen?
Ik heb alleen hostels gehad of goedkope B&B's maar daar ook erg vaak de mooiste uitzichten. In Kruger dan in de lodge op het project gezeten en één keer op Hoedspruit Wildlife estate, super luxe, voor 30 euro geloof ik. Toen ook kudu's en weetikhetwat in de tuin gehad.
Maar als ik een keer die kant op ga met m'n ouders en de safari's zelf moet boeken, zou ik absoluut veel geld neerleggen om eens in een veel te luxe lodge te slapen waar je je zwembad deelt met olifanten zegmaar :+
Verder juist in Hostels omdat het hilarisch lijkt om met m'n oldskool ouders te doen.

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:04

Oeh ja met een daktent zou ik ook graag eens willen! Alleen het gebrek aan ruimte zou niet zo goed zijn voor mijn humeur :+

Zo sliepen wij regelmatig in een private reserve. kamp stond al maanden op dezelfde plek dus de hyena's wisten het goed te vinden. De wc is dus niet zo praktisch gemaakt want de opening was richting de bosjes, regelmatig gehoord dat er een hyena het hoekje omkeek.. zit je daar met je broek op je enkels :))
[ img ]

[ img ]

Moet eigenlijk nog steeds een topic maken om m'n mooie fotos te delen, ook al ben ik al een jaar weg daar :')

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:37

Heel weinig bavianen gezien gelukkig, die vind ik echt zooooo eng en zijn echt nachtmerrie-materiaal %)

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:20

|( |( Stop!

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:54

Pfoe ik zou er maar niet vanuit gaan dat dat doorgaat.. tegen die tijd zal er wel een negatief reisadvies zijn gok ik?

Lees net dat in een Township in Kaapstad het eerste officiële geval is bevestigd. Ik hou zo m'n hart vast voor alle mensen die in armoede of townships leven :(:)

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:56

Ik denk dat vliegtickets wat goedkoper zullen zijn, in de eerste weken dat we weer vrij zijn om te reizen dan. Ik gok wel dat accommodaties en activiteiten duurder zullen worden, zeker als je lokaal boekt ipv bij een grote keten.

Ik lees eigenlijk niks meer over de situatie in (zuid) Afrika, behalve dat de lockdown een tijdje terug al verlengt is naar, nu in totaal, 5 weken. Weet iemand er meer over hoe het nu in de townships is bv? Ben wel bang dat de criminaliteit erg gaat toenemen door de grotere werkloosheid.

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:19

Bij welke reizen heb je gekeken?
Garden route is ontzettend populair dus vind het vreemd. Je hebt in Plettenbergs Bay ook de mogelijkheid om op walvissafari te gaan! Ook hier witte haaien, zeehonden en soms een verdwaalde pinguin :)
Ligt eraan hoeveel tijd je hebt in Kaapstad anders kun je ook vanuit daar een walvis excursie boeken. Sochtends vanaf Kaapstad naar Hermanus en smiddags weer terug.

Wanneer zou je willen gaan? Hou er rekening mee dat de zee vaak te wild is. 2 verschillende jaren in Augustus en ander jaar in December niet op de boot kunnen gaan door te slecht weer. Als je met een groepsreis mee gaat heb je denk ik niet de mogelijkheid om een dag later opnieuw te proberen.


Maar Laughterline, goed nieuws voor jullie? *\o/* eindelijk naar level 2. Zoals ik het voorbij zie komen is dit goed nieuws voor de horeca en toeristenbranche dus dat is fijn!

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:50

Hermanus staat ook wel bekent als het dorpje waar het áltijd slecht weer is. I can confirm..
In November, dus zomer, hele gardenroute een korte broek aan gehad en in Hermanus met m'n jas aan :')

In Plett ben je altijd de banketstaaf op zee denk ik. In Hermanus zit je nog in een baai en super dicht bij de kust maar in Plett zijn we echt een flink stuk de open zee op gegaan in een inimini bootje, de helft kwam groen de boot af :+ Ik ben bang van open water dus in zo'n kleine boot was niet echt relaxed voor mij maar we hebben echt goede sightings gehad toen <3

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:10

Inmiddels is Zuid Afrika terug naar level 2. Nog wel een avondklok maar zo ver ik weet is 'alles' wel weer open. Restaurants enzo. Tot recent was er ook een mondkapjesplicht (ook buiten binnen 1,5meter), of die nu nog geldt weet ik niet.

Gidsen die ik ken zijn weer terug op hun lodges en het toerisme, het vrijwilligerswerk en de safari's beginnen weer. Ze staan daar met open armen te springen om je de mooiste tijd van je leven te geven !
In Hoedspruit zijn er inmiddels ook vaccins. Hoe het verder zit kwa corona besmettingen of vaccinatie percentage weet ik niet.

Zuid Afrika is nog wel aan gegeven als zeerhoogrisico en je moet in quarantaine bij thuis komt in NL. In Zuid Afrika zelf is er geen quarantaine plicht, wel is een negatieve test verplicht.

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:52

Wat fijn dat je vriend weer aan het werk kan Laughterline, en nog veel plezier hier in Nederland :)

Voor mij komt m'n volgende trip ook in één klap een stuk dichterbij (thuis blijven voor mijn oude pony, die wou ik voor geen goud achterlaten. Helaas is hij gisteren ingeslapen :knuffel: )
Het plan is nu om mijn FGASA lvl 1 te halen en daarna een soort stage te lopen bij een wildlife vet die voornamelijk neushoorns onthoornt en gewonde dieren door stroperij behandelt.

Ik heb nog niks geboekt en waarschijnlijk is alles pas in 2022 maar vind het wel spannend met Covid. Ik zou dan uiteraard wel het liefste de 'full experience' hebben en dus ook naar een bar, restaurant etc kunnen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, friendly, VuurVleugels en 70 bezoekers