Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:59

Ik ben vooral dol op reizen, dat plannen is daarbij een noodzakelijk kwaad :') Ik reis vooral in het Midden-Oosten, dus dan is het wel handig om vooraf het een of ander uit te zoeken, het is namelijk nooit zo eenvoudig als je denkt dat het zou kunnen zijn :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:22

Dat staat op mijn verlanglijstje, maar op dit moment bestaat er nog geen toeristenvisum voor Saoedi Arabië, dus daar kom je als alleenstaande jongedame niet zomaar binnen. Als jij lokale contacten hebt die dat voor elkaar kunnen krijgen, dan moet je dat absoluut doen! Mag ik dan mee om jouw camera te dragen? Ben je ook geen vrouw alleen meer :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:00

MarijeR schreef:
Narya schreef:
Dat staat op mijn verlanglijstje, maar op dit moment bestaat er nog geen toeristenvisum voor Saoedi Arabië, dus daar kom je als alleenstaande jongedame niet zomaar binnen. Als jij lokale contacten hebt die dat voor elkaar kunnen krijgen, dan moet je dat absoluut doen! Mag ik dan mee om jouw camera te dragen? Ben je ook geen vrouw alleen meer :D

Klopt dat een toeristenvisum er nu niet is maar een business visum is gelukkig geen enkel probleem voor mij ivm werk daar.
En ik ben 40+, dan zijn de eisen al veranderd dat je zonder mannelijke begeleider het land in mag.
Tsss, ben geen kameel meer waard op mijn leeftijd... -O-
Het gaat mij meer om het vrij fotograferen in Jeddah en daar buiten de stad. Wil daar eigenlijk met een lokale vrouwelijke gids op pad in de stad. In theorie zou dat moeten kunnen als er geen permits voor nodig zijn.
En anders maar een beetje Tommy Tourist uithangen met een compact camera of telefoon. Dat is geen probleem.


Daar zijn sowieso vrouwelijke gidsen, laatst was er nog een documentaire over Saoedi Arabië en daar lieten ze een vrouwelijke gids zien! Uit mijn hoofd was het Sinan Can die op pad was met een dame in Jeddah, de trainde ook echt vrouwelijke gidsen enzo. En 40+ en geen kameel meer waard, dat is nog maar 10 jaar wachten voor mij :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:02

Tof dat jouw vader zoiets doet, de mijne komt niet verder dan all-inclusive Turkije (maar uiteraard hebben ze wel overal waar ik naar toe wil gaan een mening over :P)

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:15

Ik doe een grote reis in het voorjaar en eentje in het najaar, en daartussen nog een weekje Europa. Pasen en Hemelvaart ben ik ook onderweg. Maar aangezien ik in het buitenland werk, gaat een deel van mijn vakantiedagen ook wel op aan naar NL reizen.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 15:55

MarijeR schreef:
Hoe vaak per jaar? Het loopt hier helemaal uit de hand _O-
Vorig jaar 5 keer (2x Wit Rusland, 2x Zuid Afrika waarvan 1x met Botswana en nog een weekje Schotland).
Dit jaar tot nu toe 7 trips gepland, Noorwegen, Wit Rusland, Finland, 2x Kenia, Zuid Afrika en USA en kan maar zo dat er nog wat bij komt. Oh en was in januari ook nog naar Ameland geweest :)
Nu al druk bezig voor volgend jaar te plannen, sowieso Oeganda, Faroër Eilanden, Zuid Afrika/Botswana/Zimbabwe trip en daar komt ook vast nog wel wat bij.
Wil nog een koude bestemming erbij :P


Hoe dan?! :oo
Ben jij eigen baas, of doe je een Oeganda oid ook voor een weekje?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:02

moonsparkle schreef:
Dit jaar een weekend dusseldorf en een week Duitsland (heerlijk de natuur in in Harz en Saskische Schweiz). In de winter een of twee weken naar de zon en hoe verleidelijk ik het ook vindt mijn man mag iets gaan boeken (leek me wel leuk voor de verandering :'))

Dan staat Australië op het programma en daarna Canada. Australië is min of meer al helemaal uitgezocht qua route.


De Harz is echt zooooo mooi!! <3 <3 Goslar, Wernigerode en Quedlinburg zijn alle drie zeker het bezoeken waard :j

Ik ben net terug uit Italië en heb alleen nog een weekendje Dresden gepland voor Hemelvaart, voor de rest is de agenda helemaal leeg. Voor het najaar ga ik denk ik kiezen tussen Iran of de Verenigde Arabische Emiraten. Maar het allerhoogst op mijn verlanglijst op dit moment staan Oezbekistan en Pakistan. Gaat er dit jaar nog niet van komen, maar misschien binnen nu en vijf jaar ofzo :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:17

Ik ben ook al minimaal 10 keer in Turkije geweest (waaronder als uitwisselingsstudente) en op de plekken waar de meeste mensen naar toe gaan (all-inclusive etc) is dat gewoon de realiteit: het is toeristisch en mensen willen je dingen verkopen. Dus tenzij je ergens naar toe gaat zonder reisorganisatie, denk ik niet dat je ervaring wezenlijk zal veranderen.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:53

Piekosjj schreef:
Een topic naar mijn hart <3
Ik ben gek op reizen, en dagdromen over waar ik allemaal wel niet heen wil, maar eh tsja m'n vriend en ik zijn allebei student dus we moeten onze dromen en plannen nog even laten voor wat 't is. We zijn nu aan 't plannen voor backpacken in central europa voor de zomer. Binnen nu en 3 jaar hopen we naar Pakistan (en misschien een deel India?! :D ) te gaan, want daar komt mijn vriend vandaan. Zodra we een auto kunnen kopen zou ik graag een aantal weken willen (wild)kamperen door Noorwegen en Zweden :)


Pakistan staat zo'n beetje bovenaan mijn lijst van droombestemmingen, dat moet zo mooi zijn, en nauwelijks toeristen! Helaas is het niet ingesteld op vrouwen die alleen rondtrekken, dus voorlopig nog even niet.. ik ben wel een tikkeltje jaloers :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:31

Ik ken Eva wel, maar ben niet zo van de over de top positieve content die ze maakt, ik zie liever iets dat de ervaring die wij zullen hebben zonder enorme cameraploeg iets realistischer benaderd. Ik ben heel erg fan van Alex van Lost With Purpose bijvoorbeeld, als ik haar artikelen lees krijg ik ten minste het idee dat ik weet wat mij te wachten staat :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:04

Spitsbergen, wat gaaf!! Georganiseerd of alleen?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:23

Lielle schreef:
Wij spelen idd wel met de gedachte om een trip van drie maanden die kant (zijderoute) te doen. Niet vliegen, gewoon alles met de eigen auto :-)


Mag ik mee in de kofferbak? <3 <3

Ik had min of meer besloten naar Oezbekistan te gaan, krijg ik een aanbod om gratis in een enorm luxe appartement naast de Sagrada Familia te zitten voor onbepaalde tijd... lastig hoor :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:56

Zoveel toffe reizen! Vooral Mongolië, jaloersmakend!!

Ik ben net terug uit Marokko, maar heb voor volgend jaar nog niets besloten. Moest dit jaar mijn reis naar Oezbekistan afzeggen, misschien dat ik dat in het najaar alsnog ga doen :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:45

Ik was zo handig om vlak voor vertrek een sportblessure op te lopen ;(

Kyrgyzstan heb ik ook naar gekeken, maar mijn ouders raakten volledig in paniek na het lezen van het reisadvies. Hoe vonden jullie Kyrgyzstan? Zag er echt te mooi uit ook <3

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:47

Gewelddadige berovingen, verkrachtingen etc :o

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:41

Lielle schreef:
Afgelopen jaar zijn we er geweest, volledig op eigen houtje en ik vind het een heel makkelijk land om te reizen.


Ook met eigen vervoer, of backpacken? Eigen vervoer geloof ik wel, backpacken is vaak toch lastiger. Dan blijkt toch regelmatig dat het openbaar vervoer prut is, de belangrijkste dingen niet zonder tour te bereiken zijn en dat communicatie moeilijk is :o

Wel fijn die positieve verhalen.. misschien dat ik er toch nog een tweede land achteraan plak, als ik er toch ben :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:28

witroosje schreef:
Vanuit Reykjavik kan je genoeg tours doen, maar ik zou dat zelf eigenlijk wel zonde vinden als ik eerlijk ben. Als je het alleen rijden toch niet ziet zitten zou ik een jaartje wachten, je kan zoveel meer doen/zien met een eigen auto daar!!!


Same. Overigens ben ik een schijterd mbt rijden in het buitenland, en ik vond IJsland zo simpel.. je kunt letterlijk alleen maar rechtdoor :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:46

Persoonlijk zou ik niet zelf in de woestijn gaan rijden, veel te risicovol.. da's echt een andere tak van sport. Alleen in Jordanië zijn lijkt mij geen probleem als je een beetje een ervaren reiziger bent.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:26

Ik ben net terug uit Marrakesh en zou je aanraden om vooral te googlen op 'meestvoorkomende scams in Marokko' oid. Het is de meest toeristische stad van Marokko, en er zijn nogal wat mensen die uit toeristen een slaatje uit willen slaan.

Verder: de Saadian tombes en het Bahiapaleis zijn schitterend, maar als je iets wilt hebben dat erop lijkt zonder alle toeristen, dan Musee du Marrakesh of Dar Si Said. Ik was vooral heel erg fan van Musee du Marrakesh, dat was echt zooo'n mooi gebouw <3 En 's ochtends vroeg naar de ververijen gaan, dat vond ik wel een bijzondere ervaring :j En Jardin Majorelle <3 <3 Voor dagtours: de hoge Atlas is vlakbij, en ik ben ook naar Ouzoud geweest.. drie uur rijden, maar echt fantastisch <3 <3

Voor inspiratie: https://www.instagram.com/dutchie_abroad/?hl=nl

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:29

Ik heb waarschijnlijk een januari nog een weekje waar ik een klein reisje kan maken, maar lastig lastig om een bestemming te kiezen.. de meeste plekken binnen Europa zijn in januari niet ideaal qua weer, en verder weg vind ik ook wel zowat voor maar een week :+ Dacht aan Malta, nu blijken we geen directe vluchten naar Malta meer te hebben -O-

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:32

Is dat een beetje cultureel verantwoord? Dat ken ik eigenlijk alleen als zomerbestemming :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:10

MarijeR schreef:
Narya, is juist het noorden niet wat? Lekker de kou/sneeuw in?


Lekker? :')
Nee, doe mij maar een beetje woestijn. Al zou ik wel heel graag nog wat meer van Polen zien.. of Rusland of de Baltische Staten <3 Ben wel een beetje beperkt met goedkope bestemmingen hier, niet bijzonder veel directe vluchten. Kiev zag ik wel staan voor een paar tientjes, iemand daar ooit geweest? :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 22:38

Moooooooi! <3
Maar -18, mij niet gezien hoor :brr: :brr:

En ja, Saoedi Arabië staat op het programma voor iets later, maar vind dat net een beetje te ver vliegen voor een weekje. Plus dat er dan nog wat andere landen in de buurt zijn waar ik even langs wil gaan dan.. drie weken minimaal :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:22

Narya schreef:
Ik ben net terug uit Marrakesh en zou je aanraden om vooral te googlen op 'meestvoorkomende scams in Marokko' oid. Het is de meest toeristische stad van Marokko, en er zijn nogal wat mensen die uit toeristen een slaatje uit willen slaan.

Verder: de Saadian tombes en het Bahiapaleis zijn schitterend, maar als je iets wilt hebben dat erop lijkt zonder alle toeristen, dan Musee du Marrakesh of Dar Si Said. Ik was vooral heel erg fan van Musee du Marrakesh, dat was echt zooo'n mooi gebouw <3 En 's ochtends vroeg naar de ververijen gaan, dat vond ik wel een bijzondere ervaring :j En Jardin Majorelle <3 <3 Voor dagtours: de hoge Atlas is vlakbij, en ik ben ook naar Ouzoud geweest.. drie uur rijden, maar echt fantastisch <3 <3

Voor inspiratie: https://www.instagram.com/dutchie_abroad/?hl=nl


Je tips voor Marrakesh :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 12:13

Wiwabalia schreef:
Oke, ik ga vanmiddag naar de opticien want ik heb erover heen gelezen. De Ververijen, zijn die in de stad zelf? Wij vliegen zondag en vliegen woensdag avond weer terug, zijn er niet heel lang maar lang genoeg om er eventjes uit te zijn. :)


Ja, richting de oostpoort. Ze zijn vooral actief 's ochtends, heel bijzonder om te zien. Je kunt ze bijna niet missen, er staan altijd mensen buiten om je een rondleiding te geven. Overigens hoef je niet met een rondleiding mee, ze zijn gewoon gratis toegankelijk :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boeflover, HELder, Mitch_Beauty en 92 bezoekers