Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:09

Heeft iemand hier ervaring met CemAir? Vlieg er mee van Johannesburg naar Hoedspruit en ga met een vliegtuig waarvan iemand zegt dat het landingsgestel nogal eens inklapt :+


Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:20

Greenpoint is een erg veilige en toeristische wijk, ik denk dat je in de straat zelf al wel genoeg restaurantjes kan vinden :) terug lopen vanaf Waterfront zou ik zelf niet doen in het donker. Ik heb daar in de schemering lang staan wachten op m'n Uber en voelde met niet heel erg op m'n gemak. Waterfront is wel echt héél erg leuk!

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:38

Ik heb een kaartje gekocht via Vodacom. Werkt ideaal, je hebt dan ook beter bereik dan met een Nederlands kaartje. Je kan hem ophalen op het vliegveld en ze maken hem daar ook klaar voor gebruik. Je Whatsapp blijft op hetzelfde nummer, alleen bellen is op het Afrikaanse nummer

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:12

Kan iemand van jullie me hiermee helpen? Heb al van alles gebeld maar krijg van niemand duidelijke antwoorden..

Omdat ik nog niet weet wat ik na mijn tijd in zuid-afrika wil doen, wil ik geen terugvlucht naar huis boeken. Maar het is een eis om een vlucht het land uit te hebben binnen 90 dagen. Daarom heb ik het idee om een goedkoop vliegticket naar een van de buurlanden te boeken, zodat ik in iedergeval een bewijs heb bij de douane en het land in mag. Máár, alle buurlanden rondom Zuid-Afrika stellen ook de eis dat ik een retourvlucht moet hebben.  Mijn verdere reis plan ik in Zuid-Afrika dus tegen de tijd dat ik naar een van de buurlanden ga, heb ik al wel een retourvlucht of een andere doorreis.  Maar nu kreeg ik van de ambassade te horen, dat het zomaar zou kunnen dat ze mij niet meenemen op Schiphol omdat technisch gezien mijn documenten niet op orde zijn. Die van zuid-Afrika dan wel omdat ik een retourvlucht heb, maar die van een van de buurlanden dus niet, ook al zit er 3 maanden tussen de heen en terugvlucht..

Morgen de ambassade van Namibië bellen en de maatschappij waarmee ik vlieg.. het leuke is dat ze waarschijnlijk niet eens om mijn retourvluchten vragen in Joburg Maargoed :+

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:17

Heb een paar keer met de ambassade gebeld en ze komen echt zo onaardig over, alsof ze je niet eens willen helpen. :=

Sterkte ermee LL!

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:17

laughterline schreef:
Thanks! Ik heb gelukkig een bedrijf in armen genomen die me helpt met alles rondom het visum en alle bijkomende zaken :) maar maakt t er alsnog niet leuker op haha. De vrouwen aan de telefoon nooit problemen mee gehad. Komen soms ongeïnteresseerd over maar daar stoor ik me verder niet aan. Doen hun werk: afspraken inplannen :P

Ik heb nou bijna alle papieren rond... alleen nog een paar officiële vertalingen en m’n verzekering rond krijgen :')



Dat heb je dan best snel voor elkaar gekregen volgens mij?! Wanneer ga je weer die kant op? :)

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 00:27

laughterline schreef:
Nouja de eerste poging bij de ambassade moet nog komen _O- maar we zullen het zien! Ik hoop ongeveer de eerste week van november te vliegen.


Vandaar.. :+ dat is al snel, gaaf zeg! Echt zo vet dat je het voorelkaar hebt gekregen om voor zolang een baan te hebben in Zuid-Afrika!

Ik vertek over 1,5 week en heb er veel stress van maar ook echt zoveel zin in <3

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 02:49

MarijeR schreef:
Spannend laughterline! En verstandig om het uit te besteden, doe ik voor het werk ook regelmatig met lastige ambassades.

casperzazoe, wanneer vlieg jij? Ook naar Johannesburg toch?
Ik vlieg de 18e weer die kant op.


Hahaha ik ook! Via Egypte naar Johannesburg :D

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:32

Zal goed naar het weer kijken barbadientje. Komende week is nog ontzettend warm in Kruger, meestal dieren houden zich dan gemak en liggen voor Pampus verstopt in de bosjes, dat is zonde natuurlijk. Geloof dat het daarna weer wat koeler wordt en dan zijn de dieren meer actief!
Als het frisser is op de Garderoute, jammer dan maar je mist er niks door.

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:20

Zeker niet overslaan inderdaad! Safari's in de westkaap zijn toch want minder hoor ik vaak, niet het "echte wild" zou de panorama route ook niet overslaan. Als je in de buurt bent kun je die ook gewoon in een dag rijden .
Geloof dat er nu een hittegolf gaande is in het Noord-Oosten dus de 2e week van oktober heb je wel kans dat het wat koeler is!

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:09

Ik ben ondertussen alweer een kleine maand in Hoedspruit, dus tijd om wat mooie foto's te delen :D mijn nieuwe camera is echt de beste aankoop ooit! Op de eerste drive in het big 5 reserve meteen al de sighting gehad waar ik van gedroomd heb: luipaard in de boom met een kill <3 ondertussen al 5 luipaarden gezien op 4 drives dus ik zit wel goed hier . We hebben momenteel ook 2 Packs Wild dogs met puppies, bij elkaar zijn dat er 40 en als je na gaat dat er minder dan 300 in het hele (greater) Kruger gebied zitten, mogen we hier heel erg gelukkig mee zijn :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Edit: over de neushoorns. Wij mogen pas na een maand de foto's plaatsen, anders kunnen stropers de locatie waar ze op dat moment zijn achterhalen. Na een maand mogen de foto's online en zonder locatie of hastags in de specifieke post. Een klein reservaat wil altijd weten waar ze zijn, dus zodra wij ze zien geven we de locatie door aan het park. Het big 5 reservaat wil er niks over weten, juist omdat er zoveel mensen daar rondrijden en het over de radio door de verkeerde mensen gehoord kan worden of ze documenten zouden kunnen pakken. In het algemeen gebruiken ze de Shangsaanse benaming voor elk dier, maar geloof dat ze voor de neushoorns een eigen "code woord" hebben.

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:39

Foto van het luipaard is echt een lucky shot, zo blij met die foto <3

Hoedspruit is een goede plek, je zit een klein uurtje van de gate naar Kruger (orphen gate) en je kan makkelijk de panorama route doen, geloof dat je binnen een uur bij de eerste stop bent!
Hoedspruit zelf is veilig (veiliger dan Nelspruit bv) en het stikt er van de organisaties die safari's etc aanbieden omdat het erg toeristisch is.

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 14:51

15 neushoorns? Wow _/-\o_


Je kan het beste eerst naar de potholes gaan, als het daar nog bewolkt of mistig is, is het alsnog een mooie plek. 3 rondawles (blyde rivier) en gods window voor de middag bewaren als het zonnig is. Je moet dan wel wat extra rijden maar beter dan niks zien.
Je hebt ook de Lisbon falls, als je daar links af het bergpad volgt, kun je helenaal naar beneden en eindig je onderaan bij de watervallen zelf. Suuuper gave plek voor je lunch :)) geloof dat naar beneden gaan ons een half uurtje heeft gekost!

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:44

Heeft iemand hier tips voor een lang weekend weg vanuit Hoedspruit? :) Max 6uur rijden, of vliegen vanuit Hoedspruit / Nelspruit voor een degelijke prijs. Zat te denken aan Plettenbergsbay maar dat is erg duur, bij Maputo en Johannesburg twijfel ik over de veiligheid. Nelspruit kan ook nog, maar weet niet of dat veilig is?
Hoef niet op safari, dat doe ik al genoeg :o maar walvissen kijken lijkt me wel leuk! Gaat er vooral om dat ik hier even weg ben en even "me"-time heb.

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:03

Gracezellaa schreef:
casperzazoe schreef:
Heeft iemand hier tips voor een lang weekend weg vanuit Hoedspruit? :) Max 6uur rijden, of vliegen vanuit Hoedspruit / Nelspruit voor een degelijke prijs. Zat te denken aan Plettenbergsbay maar dat is erg duur, bij Maputo en Johannesburg twijfel ik over de veiligheid. Nelspruit kan ook nog, maar weet niet of dat veilig is?
Hoef niet op safari, dat doe ik al genoeg :o maar walvissen kijken lijkt me wel leuk! Gaat er vooral om dat ik hier even weg ben en even "me"-time heb.

Port Elizabeth en Jeffrey's bay?


Helaas niet, verkeerd geschreven, bedoelde dat vliegen naar Port Elizabeth (dus ook Plettenbergsbay en Jeffreys Bay) te duur is -O-

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:26

Haha wat vet dat dat zo via Bokt geregeld kan worden! Veel plezier! :D

Hoe leuk mijn werk hier ook is, ga ik waarschijnlijk toch een maand eerder weg.. Collega's die m'n tijd hier een beetje verzieken en wat persoonlijke dingen zorgen ervoor dat ik hier niet meer kan genieten, helaas. Ik wil komende week nog weg gaan en het liefste terug naar de kust. Aangezien ik nu al 2x daar ben geweest "speciaal" voor de walvissen en ze nog steeds niet fatsoenlijk heb gezien ga ik voor 3 maal is scheepsrecht :+ weet iemand hoe het dit jaar met de walvissen is en of het in deze periode nog de moeite is om naar de kust te gaan?

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:32

Ahh nee meen je niet |( ik moet ze zien anders word ik wel een beetje gek haha

Ik heb inmiddels m'n vliegticket naar Kaapstad en vanaf daar zien we wel. :)

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 04:38

Weet iemand hoe het zit met antibiotica hier? Heb ineens een oorontsteking.. moet ik eerst langs de dokter zodat die mij een recept kan voorschrijven of kan ik dit ook zo bij de apotheek halen? :)

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:57

Haha zo lang wachten wordt nog taai!
Waarschijnlijk bedoel je Hoedspruit endangerend species centre? (Of Moholoholo maar die focussen meer op leeuwen geloof ik). Ik kan het je niet aanraden, er zijn betere plekken om naar toe te gaan. Vooral gefocust op toerisme, dus geld gaat voor de dieren zegmaar. Heb er weinig positiefs over gehoord

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:35

In welke periode ga je? En hoelang verblijf je in Hoedspruit / risicogebied? Ik zelf zou voor een enkele overnachting geen tabletten pakken, vooral omdat je nog enkele dagen na moet slikken en het risico klein is.
Ik heb misschien malaria gehad (bloed geprikt maar was negatief, maar dan kan het er alsnog zijn. andere medicatie gekregen maar dat werkte niet dus toen alsnog malaria treatment gepakt) en moet zeggen dat ik me wel écht heel erg slecht voelde.

De GGD schrijft ze sowieso voor.

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:36

Suuszels schreef:
Hmm net bij de GGD geweest en zij gaven geen malaria pillen mee omdat we er dan buiten zitten... Twijfel wel een beetje omdat jullie natuurlijk zeiden dat er wel gevallen van malaria in Hoedspruit waren.


Ik heb nog 180 Malarone pillen over? :')

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:18

Ik ben een keer in Juli gevlogen voor 650 / 700 euro. Je kan verder vliegen naar Hoedspruit maar is wel prijzig. De ashtons shuttle is ook een prima optie! Hele mooie route onderweg :)
ADHS zit echt in een prachtige omgeving, geniet ervan <3

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:45

Garden route kan echt wel fris zijn. 2x in Juni / Juli geweest en had dan wel 15+ graden maar erg veel regen en wind :=

Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:35

Denise_Storm schreef:
Nu jullie het over temperaturen en regen enzo hebben, haak ik daar even op in. Wij gaan 27 september tot en met 18 oktober. Blijven in het noord-oosten, zie route foto. Hoe is het daar dan qua weer? En wat raden jullie aan qua kleding? Lange/korten broeken? Vest? Jas? Haha :=

[ [url=m/QTVZ36.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vaUQ3D.jpg]Afbeelding[/url] ]


Joburg en Kruger kan dan echt al bloedje heet zijn! Op regen heb je weinig kans. S ochtends kan het wel flink fris zijn, dus een dikke jas is echt niet verkeerd! Het is vroeg donker (18 / 19u) dus dan koelt het snel af, dus voor s'avonds wat warms is ook wel handig. Ik had zo'n wandelbroek mee van een dun stofje, vond ik ideaal om overdag te dragen want met een korte broek verbrand je binnen 10 minuten :+
Verder naar het zuiden zal het net wat koeler zijn en ook een grotere kans op regen denk ik.

In het kort, pak maar voor 4 seizoenen in :+


Nyaleti
Berichten: 6102
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:53

Een wijntour heb ik ook niet gedaan, zag het niet zo zitten om lazerus te worden tussen onbekende :+
Verder wordt zo goed als alles in groepen georganiseerd, Township tours, safari's.. er zijn veel jonge mensen en ook veel die alleen reizen dus ik heb eigenlijk nooit tussen alleen maar saaie, kleffe stelletjes gezeten.
Enige wat ik verder heb moeten laten schieten omdat ik alleen was, waren wandelen door natuur reservaten omdat ik geen geschikte personen kon vinden (stelletjes of alleen sportieve typetjes) maar dat kun je ook wel regelen door aan te geven in het hostel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Blue_flower, ontherun en 135 bezoekers