Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:58

Ik ga zo vaak niet op (vlieg)vakantie. Dat laat mijn salaris niet toe. Nederland is prachtig en heel veelzijdig. Als je de aanbiedingssites weet te vinden, kan je voor een prikkie een paar dagen weg. Of je maakt daguitstapjes. Kom je van Belgie, blijft mijn antwoord hetzelfde. Ook daar is zat leuks te doen voor weinig geld.

Vind het best schokkend om te lezen dat iemand het heel erg vind dat ze eens een keertje niet op vakantie kan. :') hoop ook dat dit grappig bedoelt is. Alsof het een vanzelfsprekendheid is dat je minstens 1x per jaar op vakantie gaat...


fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:08

Castilja schreef:
fohadie schreef:
Ik ga zo vaak niet op (vlieg)vakantie. Dat laat mijn salaris niet toe. Nederland is prachtig en heel veelzijdig. Als je de aanbiedingssites weet te vinden, kan je voor een prikkie een paar dagen weg. Of je maakt daguitstapjes. Kom je van Belgie, blijft mijn antwoord hetzelfde. Ook daar is zat leuks te doen voor weinig geld.

Vind het best schokkend om te lezen dat iemand het heel erg vind dat ze eens een keertje niet op vakantie kan. :') hoop ook dat dit grappig bedoelt is. Alsof het een vanzelfsprekendheid is dat je minstens 1x per jaar op vakantie gaat...


Ik snap wel wat je bedoelt, maar vind niet dat je hier zo over mag oordelen. Dat jij niet op vliegvakantie kunt in verband met je salaris is ontzettend vervelend, maar dat anderen hier niet verdrietig over mogen zijn 'omdat jij het sowieso niet kan' is krom. Vind ik.


Sorry, maar dat staat er ook niet. Ik gun iedereen zijn vakantie, je mag er best verdrietig om zijn, ik geef zelfs tips. Maar ik vind het schokkend om te lezen. Dat is een mening, geen veroordeling. Dus ik vind jouw reactie een beetje raar. Ik denk dat jij mijn reactie niet begrijpt.(ook een mening.)


fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:12

Ook als je veel werkt (doe ik ook) kan je prima vakantie vieren zonder ver weg te gaan. Moet je wel willen natuurlijk. ;) Ik weet niet waar je woont? Misschien een paar dagen naar de zee? Of juist de andere kant op als je daar juist vlakbij woont?

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:13

Kobus17 schreef:
fohadie schreef:
Vind het best schokkend om te lezen dat iemand het heel erg vind dat ze eens een keertje niet op vakantie kan. :') hoop ook dat dit grappig bedoelt is. Alsof het een vanzelfsprekendheid is dat je minstens 1x per jaar op vakantie gaat...


Zelf ga ik ook altijd op vakantie, maar wij zijn ook eens thuis gebleven, maar dat was 1x en nooit meer. Als ik thuis blijf heb ik geen vakantie, want dan ga je toch dingen doen die je altijd doet, huishouden, boodschappen, tuin, de was etc.
Ik kom dan echt niet tot rust. Dus voor mij(ons)is het idd een must om op zn minst 8 dagen niet thuis te zijn. En of dat nu in Nederland of het buitenland is, dat maakt niet uit, zolang ik (we) maar gewoon niet thuis zijn.
Ik heb een collega die nooit weggaat, altijd thuis blijft op 1 of 2 daagjes weg, prima voor haar maar ik kan het niet.



Maar in mijn reacties heb ik het ook niet over helemaal niet weggaan. Je kan ook voor een prikkie een paar dagen weg in eigen land.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:26

Petrichor schreef:
Fohadie het gaat er niet over om binnen het land voor een prikkie weg te gaan. Ivm het huis hebben wij geen vrije dagen meer, dus al was het gratis we kunnen geen weekje meer weg. :D



Excuus, dan begrijp ik je helemaal verkeerd! Ik dacht financieel. Dan snap ik je verhaal beter. Lijkt me idd lastig ontspannen dan. Is het geen optie om wat dagen voor volgend jaar nu alvast te gebruiken? (Bij sommige bedrijven/bazen kan dat?) Of om onbetaald verlof op te nemen?

Sterkte. Hoop dat het een mooie zomer wordt dat je iig van het weer kan genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, lucifertje, mvdende, purny, redbutton, roosjenat, Sannek90, secricible, sietske83, siloux, Utixo en 62 bezoekers