Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 10:48

Hoi!

Dit klinkt best wel erg, maar ivm het kopen van een huis gaan wij dit jaar niet met het vliegtuig op vakantie. Wel een paar daagjes binnen Nederland weg, maar dus geen vlieg vakantie. En dat vind ik echt heel erg. :')

Ik baal er best van dat we niet op vakantie gaan dit jaar. Wij gaan elke keer naar Tenerife en ik ga gewoon alles missen. Het vliegen het wakker worden en de specifieke vakantie geluiden horen, de zee het strand de boulevard alles.

Het is zo erg dat ik nu al bezig ben met het uitzoeken voor een trip naar Tenerife in februari/maart als we beiden weer genoeg uren hebben. Ik ben echt iemand die gigantisch naar de vakantie toe leeft en dit is voor het eerst in lange tijd dat wij een jaartje overslaan!

Meer mensen in het zelfde schuitje?

The smell of earth after rain!


Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 11:06

Ja ik vind het dus wel heel erg balen, maar goed ik werk dan ook heel erg veel dus dan ligt het denk ik wel iets anders. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 12-05-19 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

The smell of earth after rain!


Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 11:09

BloemBloem schreef:
Mariposa11 schreef:
Sorry maar jeetje er zijn echt ergere dingen dan 1x niet naar tenerife te kunnen vliegen vanwege een koophuis..


Ze zegt toch ook nergens dat het een ramp is?! Alleen dat ze het zal missen. Ik begrijp dat heel goed!

TS, zijn jullie verbonden aan schoolvakanties?

Nee we zijn nergens aan verbonden. :)

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 11:13

Kobus17 schreef:
fohadie schreef:
Vind het best schokkend om te lezen dat iemand het heel erg vind dat ze eens een keertje niet op vakantie kan. :') hoop ook dat dit grappig bedoelt is. Alsof het een vanzelfsprekendheid is dat je minstens 1x per jaar op vakantie gaat...


Zelf ga ik ook altijd op vakantie, maar wij zijn ook eens thuis gebleven, maar dat was 1x en nooit meer. Als ik thuis blijf heb ik geen vakantie, want dan ga je toch dingen doen die je altijd doet, huishouden, boodschappen, tuin, de was etc.
Ik kom dan echt niet tot rust. Dus voor mij(ons)is het idd een must om op zn minst 8 dagen niet thuis te zijn. En of dat nu in Nederland of het buitenland is, dat maakt niet uit, zolang ik (we) maar gewoon niet thuis zijn.
Ik heb een collega die nooit weggaat, altijd thuis blijft op 1 of 2 daagjes weg, prima voor haar maar ik kan het niet.

Dit is dus precies wat ik bedoel! Ik werk dus meer dan fulltime en daarnaast thuis ook nog druk. Als ik op vakantie ben is eigenlijk het enige weekje per jaar dat ik dus even niks doe en dat is zo puur genieten!

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 11:16

Fohadie het gaat er niet over om binnen het land voor een prikkie weg te gaan. Ivm het huis hebben wij geen vrije dagen meer, dus al was het gratis we kunnen geen weekje meer weg. :D

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 11:25

Lolacabana schreef:
Ik snap het ook heel goed TS.

Wij gaan ook niet op vakantie ivm zwangerschap (ben 17 juli uitgerekend) en vind dat best jammer. Maar we zijn in januari wel naar Londen geweest, maar dat is geen zomervakantie :+

Ben gewoon de vakantie voor volgend jaar maar gaan uitzoeken, heb ik toch nog een beetje de voorpret :))

Vorig jaar zouden we ook niet gaan ivm de aankoop van ons huis, maar toen heb ik net zolang gezeurd tot we toch nog een week naar Frankrijk gingen (wilde hij graag, dan was de kans dat we gingen groter :') ).

Maar dit jaar gaat me dat niet lukken denk ik -O-


Precies dat ben ik ook aan het doen! :')

En ja natuurlijk is dit een luxe probleem, maarja als je iets gewend bent is dat altijd jammer natuurlijk. :)

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 11:25

lifaya schreef:
Ik ben dit jaar nog niet geweest, in januari geopereerd en herstel was zwaar gevallen en nu depressie en burn out, maar ik wil er wel echt heel graag even uit... maar in je eentje is het echt duur om te gaan...of ik moet naar Aruba of Amerika gaan maar die tickets zijn ook niet niks

Kijk eens via Duitsland, dat is vaak goedkoper!

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 11:29

Geeft niet fohadie, mwah mijn vriend zou dat misschien wel lukken maar denk dat bij mij die kans wel wat kleiner is.

Lifaya, ah dat is wel vervelend zeg! Misschien is er iemand die met je mee wil? Misschien wel iemand van bokt?

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 12:07

Nouja wat heb ik een commotie los gemaakt met dit onderwerp. :')

Nogmaals: Ja vakantie is een luxe, maar hé ik werk samen met mijn vriend heel erg veel. Weekenden samen vrij kennen wij niet dus even een weekendje weg zit er bij ons niet in. Moeten we ook speciaal voor vrij vragen dus dat kan dit jaar ook niet.

Hard en veel werken maakt ons niet uit klagen wij niet over, maar normaal gesproken gaan wij dus ook elk jaar 1 of 2 weken lekker op vakantie. :D Dus nee ik ga mij er niet schuldig over voelen dat ik er van baal dat dat dit jaar dus niet door gaat.

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 13:20

Gelukkig dat er toch wel mensen zijn die het snappen! Het is gewoon iets waar wij ons elk jaar weer op verheugen. Gelukkig troost het mij wel dat we dan begin volgend jaar gaan, dat klinkt nog niet zo heel ver weg al duurt het natuurlijk wel eventjes!

Het einde van de wereld is het natuurlijk niet, dat begrijp ik ook wel! :D

Over het milieu sja laten we het daar niet over hebben, ik moet ook elke dag de auto wel pakken voor mijn werk/paard. En zolang de formule 1 hier ook nog komt denk ik dat een vakantie overslaan voor 2 mensjes niet mee gaat helpen. :D Maar dat terzijde!

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 19:47

Roosch schreef:
Haha jemig wat dit topic losmaakt, zeg :')

Ik snap je heel goed, TS! Ik ben ook van het principe hard/veel werken maar er tegenover stellend ook een leuke vakantie. Ik zou het ook missen!

Gelukkig heb je wat om naar uit te kijken: een huis en begin volgend jaar lekker er tussenuit!

Haha echt he! :+

Tja zo denk ik eigenlijk ook wel een beetje..

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 20:47

Melia schreef:
Haha herkenbaar ts maar best wel een luxeprobleem idd.
Hier gaan we hoogstwaarschijnlijk ook niet weg i.v.m. verbouwing en zwangerschap. Ik zou nog wel heel graag weg willen, maar de extra dagen vrij kunnen we juist goed gebruiken aangezien alles op de zaterdagen met name gebeuren moet, omdat we alles zelf doen. Uiteraard ook eigen keuze, maar zou je in jou situatie ook geen dagen onbetaald verlof kunnen opnemen of evt met Hemelvaart of Pinksteren weg (mocht je dan ook lang weekend hebben..)


Nee dan zijn wij juist op z'n drukst. :+

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 22:00

Nou onze stoeltjes gaan dan wel naar een ander hoor.

En daarnaast, als wij op vakantie zijn dan rijden mijn vriend en ik niet in de auto. Nu zijn we dus niet op vakantie dus rijden de auto's ook gewoon door. :D
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 13-05-19 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderde Quote uit bericht gehaald

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 22:54

Ik denk ook dat sommige mensen het probleem niet herkennen.

Vliegen is sowieso iets wat ik al heel gaaf vind, het moment op het vliegveld alleen al. Veel blije en vrolijke mensen die lekker op reis gaan.

Als je dan aankomt in je hotelletje kan je lekker alles doen waar je zin in hebt. Als je in bed ligt hoor je bepaalde geluiden die je alleen hoort op een vakantiebestemming. Midden in de nacht hoor je de zee die tegen de branding aan slaat. Overdag als je een terrasje aan het strand pakt ruik je die heerlijke zeelucht gemengd met zonnebrandcrème en zie je weer al die mensen die zo blij zijn dat ze lekker op vakantie zijn. Niks geen chagerijnig kijkende mensen die lijden onder de werkdruk en de dingen van het dagelijkse leven.

Hoe kan je vakantie nou niet missen??

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 23:11

Witchcraft schreef:
tjha…..het kan een tegenvaller zijn dat je niet op vakantie gaat, maar het echt erg vinden...….serieus? Ik ben al 6 jaar niet op vakantie gekund. Echt....na het kopen van een huis 1 jaartje niet met het vliegtuig op vakantie kunnen is echt niet ontzettend erg ;)

Bloed serieus! :D

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 06:31

Goedemorgen allemaal!

Vanacht was ik in Tenerife maar nu sta ik weer met beide beentjes in Nederland, wat jammer weer! :') :D

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 21:06

Nou mijn vriend en ik gaan 3 dagen naar Maastricht, dat kon nog net. :') Nu hebben we in elk geval nog wat dit jaar en dan begin volgend jaar lekker een week of 10 dagen naar Tenerife! :D

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 21:24

Ohh maar we gaan wel met de auto, het milieu is dus niet gered. Y;( Y;(

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 21:41

Ohh serieus dat heb ik echt! :')

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 19:08

Danique_G schreef:
Het scheelt in ieder geval een hoop CO2.

Wat dan? Blijft het vliegtuig nu aan de grond?

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 19:24

Nou ga er maar niet vanuit, Tenerife is een echte vakantie bestemming! :')

En ik denk dat ik volgend jaar maar een keer vaker moet gaan. :P

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 19:36

Danique_G schreef:
Hoe zwaarder het vliegtuig, des te meer brandstof het kost. En vraag-aanbod natuurlijk. Ander onderwerp natuurlijk.

Hm, hoogseizoen Tenerife ga er maar vanuit dat die vliegtuigen vol zitten.

Snap niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over 2 mensen die wel of niet op vakantie gaan. Wij nemen in elk geval geen kinderen, misschien geeft dat wat rust! :)

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 19:47

Ineke2 schreef:
Ik maak mij niet druk hoor, ik reageer op je bericht. En ja als er maar genoeg mensen niet gaan vliegt dat vliegtuig niet.
Dat de vraag er echter wel is doet niets af op mijn antwoord op jou berichtje :)

Vliegtuig gaat sowieso, ik heb wel eens met 6 mensen op 1 vlucht gezeten. Ja je hebt dan minder gewicht maar een vlucht met 6 mensen is in mijn ogen nog erger. Dan kunnen ze beter van 2 vliegtuigen 1 maken.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 15-05-19 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-19 21:25

Mijn excuus, had je laatste reacties even niet gelinkt aan jouw andere reacties in dit topic! :D

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 16:15

ElviraKelan schreef:
Petrichor schreef:
Snap niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over 2 mensen die wel of niet op vakantie gaan. Wij nemen in elk geval geen kinderen, misschien geeft dat wat rust! :)

Fijn voor het niet geboren kind want kinderen krijg je en neem je niet

Dat vind ik zo'n rare uitspraak he, iedereen kiest daar toch zelf voor. Tegenwoordig heb je daar een keus in en is het niet zoals vroeger.

The smell of earth after rain!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xelle en 130 bezoekers