Ervaringen escape room?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:33

Escape from Wonderland net geboekt, voor eind juni *\o/*


Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:34

Lau_ schreef:
Heeft iemand nog een leuke suggestie voor een wat grotere groep ( 7 personen) in omgeving den haag? :)


7 is lastig, meeste zijn tot 6 en dat vind ik vaak al veel. Dan zou ik toch opsplitsen in 2 groepen en dan een locatie zoeken waar ze meerdere kamers hebben, zodat je wel tegelijk kunt spelen. In omgeving Den Haag zitten wel heel veel goede kamers!
In Rijswijk zit Jason's Curse, maar die hebben ook nog 2 andere kamers (die andere heb ik niet zelf gedaan).
Dan heb je in Zoetermeer Honeymoon Hotel en The Orphanage (en nu ook de splinternieuwe The End, ga ik in juni spelen!).
In Delft The Freakshow en The Dentist.
En in Den Haag zelf Verdieping 13 en The Artifact. Ben ik zelf nog niet geweest, maar zag andere hier er enthousiast over.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:14

Dat is best een knappe prestatie! *\o/*

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:52

Vandaag de VR escape "Huxley" in Wageningen gespeeld, echt ontzettend gaaf! Ga nu kijken waar je nog je meer VR rooms kunt spelen :D
Wel heel erg jammer dat bij ons tweede team de hele boel vast liep na 15 minuten :\ Eerst spel plat gelegd voor 5-10 minuten (en dan ben je er dus helemaal uit), in een poging om het spel te herstarten. Dat lukte niet. Toen mochten ze wel helemaal opnieuw beginnen, maar we hadden reservering in restaurant staan, die we niet zomaar een half uur op komen schuiven. Wel heel netjes geld terug gekregen, zodat ze later nog een keer kunnen komen spelen, maar toch erg jammer. Maar voor ons als eerste team (waarbij wel alles goed liep), was het echt een supergave ervaring! Echt raar om na 44 minuten weer uit die wereld te zijn!
We hebben het wel gehaald, met nog 17 seconden over :D


Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:53

Die Casa de Papel ken ik niet. Bij Huxley was het in elk geval wel zo dat iedereen volledig mee doet, iedereen krijgt VR set op en je zit dus echt allemaal in de VR wereld. Lijkt me ook niet leuk als niet het hele team die belevenis heeft.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:48

Ik had geen idee wat ik me er bij voor moest stellen, maar vond het echt heel gaaf. En erg vreemd om na het spel je weer te beseffen dat je al die tijd gewoon in dat hokje van 4x4 was, terwijl je echt in een andere wereld zat en vele meters hebt af gelegd!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:17

Hm, weet niet of ik iedereen daar mee naar toe krijg... :o Vind wel dat het artikel wel heel veel prijs geeft al.
Heb ook al veel gehoord over deze: https://www.escaperoomsnederland.nl/i-c ... tervolgen/
Ook zeer ervaren escape room spelers en bouwers, waarbij meerdere mensen op hebben gegeven omdat ze niet verder durfden. Maar ik ben behoorlijk nachtblind... Het is ook meer en real life game in plaats van een escape room.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:37

Katja schreef:
Ik was jullie kwijt maar ik denk dat ik per ongeluk het stipje had verwijderd.

The Dome staat op ons verlanglijstje alleen nog even een datum vinden dat iedereen kan. Nu kwamen we pas in oktober uit.

Gisteren in Zwolle The Courtroom gedaan. Wat een gave ervaring was dat zeg!! Ik vond The Experiment ook heel gaaf maar deze nog veel toffer. En het ging super goed allemaal we hadden nog ruim 9 minuten over.

Heeft iemand een tip voor een leuke kamer in de buurt van Hilversum?


Echt courtroom toffer dan the Experiment? Dan moeten we die ook maar gauw boeken! In de buurt van Hilversum weet ik zo gauw eigenlijk niets...

Wij gaan zaterdag eindelijk naar The End in Zoetermeer, erg veel zin in!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:11

Net The End gedaan, echt super gaaf!!! Wat een toffe beleving is dat zeg! Was sceptisch, omdat wij bij The Dome (die ook zo enorm gehyped werd) niet zo'n beste ervaring hadden. Ik zag hier ook mensen die nog even wachten "tot de kinderziektes er uit zijn", dat is echt niet nodig. Dit is gewoon af en echt uniek.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:58

Ligt er aan wat je eng vindt :D Maar er zitten zeker spannende elementen in. Dat is eigenlijk bij al hun kamers wel zo.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:16

Tof! Ja, ik vind dit zeker een aanrader. Het is wel een kamer waar de nadruk meer ligt op de beleving dan op echte puzzels. Dat vind ik heel erg leuk, maar wellicht voor de echte puzzelaars is het wat minder. Er is verder wel genoeg te doen hoor, vervelen zul je je niet! Hij gaat bij mij (inmiddels meer dan 50 kamers gespeeld) rechtstreeks de top 3 in :j

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 07:31

Ja zeker! 4 minuten over :D Wel met een paar hints.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 07:52

Ja klopt, het is toch altijd leuker om het te halen en echt alles meegemaakt te hebben!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:26

Ik vond hem qua "eng" wel vergelijkbaar. Hoewel er wel een enkel schrikmoment in zit, is het echt geen horror kamer ofzo. Het draait meer om de sfeer, die wel een beetje griezelig neer gezet wordt. Ligt er maar net aan hoe vatbaar je daar voor bent.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:10

Tja, verslavend en lastig plannen met een groep is wel herkenbaar. Wij zijn nu voor de volgende al in augustus naar data aan het zoeken...
Doen er eigenlijk altijd maar 1 op een dag. Wij vinden het erg leuk om dan met z'n allen nog helemaal hyper lekker na te kletsen over hoe tof de kamer wel niet was en hoe lastig die puzzel nou was en hoe deden jullie dat nou? :D Daarom doen we er meestal eten achter aan, kunnen we lekker bij komen. En meeste zijn toch wat verder weg voor ons en dan zijn er honden en paarden thuis die ook aandacht nodig hebben :o
Proberen wel zo om de 2-3 weken ofzo eentje te boeken en dat lukt meestal aardig.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:36

KarinW86 schreef:
Pre sale ticket bemachtigd van The Execution in Rijswijk :)


Is dat van de makers van Jason's Curse? Ik wil ook! *\o/*

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:46

Ik heb hem ook! :D

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 20:40

Dank voor de tip! Wij gaan zaterdag eerst Escape from Wonderland spelen in Leiden, zin in!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:11

Ik laat het weten!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:30

fokfanaat schreef:
Sjit over 3 weken eindelijk een datum geprikt zit "the end" de hele dag al vol geboekt....

Misschien dan maar the Dome doen namen met Jasons curse


Ah balen... Ja, die zitten echt ramvol voor The End! Blij dat ik in de presale geweest ben.

Dome en Jason's Curse liggen wel een eind uit elkaar alleen...

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:32

Escape from Wonderland gisteren gespeeld trouwens, echt super mooie kamer! Heel erg mooi af gewerkt met een goede flow en leuke puzzels. Met 5 man goed bezig geweest en ruim voor tijd ontsnapt.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:20

fokfanaat schreef:
Het is een combi van the freakshow en Jasons curse geworden.


Tof, dan heb je echt 2 van de beste kamers van Nederland te pakken zo'n beetje. Veel plezier!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:51

Wat balen zeg! Had al wel eerder gezien dat ze daar heel strikt zijn met annuleren en verplaatsen en vond dat toen al raar. En ze bieden inderdaad annuleringsverzekering aan bij boeken (heb ik ook niet gedaan)... Vind het ook niet heel klantvriendelijk over komen. Misschien er gewoon nog even achter aan bellen? Soms zijn de voorwaarden op papier strikter dan ze nageleefd worden.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:26

O, dat is fijn zeg! *\o/*

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:41

En gewoon genieten van de kamer, want hij is echt heel tof! Vonden wij dan... :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, IzAw, moonsparkle, noor14, Roosch en 62 bezoekers