Ierland 2019

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:01

Berdien schreef:
Wij gaan 10 t/m 13 mei naar Dublin :D :):) Echt ontzettend veel zin in. Ik ben er al meerdere keren geweest, maar nog een keer sla ik zeker niet af
Briljante timing Berdien, ik ben dan net een week in NL -O-

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:02

Apple schreef:
Het was wat koud en winderig := :)) , maar gelukkig niet al te veel regen als wij buiten stonden :))
Qua weer heb je het niet echt getroffen nee, vorig weekend (en de dagen daarvoor/daarna) waren super, sinds midden vorige week weer veel wind/regen en rot weer :(

Beste maand voor goed weer is mei/juni.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:02

Evelien_vp schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de tol wegen in Ierland? Ik las ergens dat er soms camera's staan die je auto lezen en dan moet je een bedrag betalen ten laatste de dag erna? Iemand enig advies hierover voor Ierland leeks?
Noord Ierland heeft geen tolwegen, in de Republiek Ierland wel. Vaak werken ze met hefbomen, daar moet je dan direct bij het tolhuisje betalen. Uitzondering: M50 (ringweg rondom Dublin), daar werken ze inderdaad met een foto-systeem. Belangrijk is dat je de tol, uiterlijk, de volgende dag voor 20:00 uur betaald. Dit kan bij de aangegeven Payzone-punten, via LoCall (1890 501050) of online (https://www.eflow.ie/).

Ook is het niet heel slim om met een Nederlands kenteken door Noord Ierland te gaan rijden, bewoners willen nog weleens denken dat het om Britse auto's gaat en kunnen je auto bekogelen, al komt dit niet vaak voor, toch hoor ik (zeker de laatste tijd) meer verhalen (Brexit).

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:39


Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:39

Belgisch kenteken moet geen probleem zijn :n

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:40

Berdien schreef:
:wave: vanuit Dublin. Het is hier heerlijk :D

[ [url=m/xlUYmR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Uci8eK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/M2zpDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanochtend lekker langzaam opgestart, tour voor morgen geboekt en wandelen zo de stad in. En het weer is echt super!
Aaaahg, jullie zijn gewoon 'thuis' bizar :P

Volgende biertje zou ik btw wel buiten Temple Bar kopen, scheelt je zo de helft, lol.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:46

Eens, maar Temple bar is 7/8 de prijs en in iedere andere pub rond de 5 ;)

Euhm wat betreft eten, Mongolian BBQ, google even de website. Meestal moet je wel reserveren, maar ik ben er vrij regelmatig en altijd wel tafeltjes die (snel) leeg zijn. Prijs valt ook mee en je kunt vanaf daar iedere pub in rollen, ook niet onbelangrijk :')

Ook zit er net buiten de stad, voor Drumcondra/st. Patrick Collega, een geweldig indian curry tentje, ik kom alleen even niet op de naam, sorry! Ik app morgen even wat vrienden, die weten het wel.

P.s. de volgende keer wat eerder doorgeven dat jullie hierheen komen, dan gaan we op stap.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:45

Ik zou me voorbereiden op een interessante tocht van Sligo naar Galway :j

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:49

paljaslaura schreef:
Wat een leuk topic! Ben er nu twee keer geweest. 1x vakantie en vorig jaar mijn nieuwe paard daar gekocht. Volgende week gaan we weer een week vakantie vieren :D maken nu een rondje van Dublin naar athlone, waterford en dan via wicklow terug naar Dublin. Ben erg benieuwd! Vorige keer hebben we een heel stuk gereden van de wild atlantic way. Die was ook echt heel gaaf.
Mooi rondje voor een week, niet te veel en toch voldoende buiten Dub. Mocht je van wandelen houden dan zou ik richting Wicklow zeker de cliffwalk in Bray gaan doen, erg mooi. Weer is geloof ik ook, voor het eerst na lang regen volgende week goed :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:27

Je bedoelt langs de snelweg? Ze zijn er wel, maar lang niet zoveel als in NL/Belgiƫ. Hoe dichter bij een grote stad, hoe meer je er zult tegenkomen.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:44

Jazeker :):)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:22

Wonen, al is dat voor 2020 niet geheel meer zeker :P

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:27

Snap ik, waanzinnig mooi land :D

Al bevalt Mallorca atm ook erg goed!

Wat is jouw plan aankomend jaar?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Chibi2, Cowgirl83, lizy29, Luna2013, NienkeThella, rosak en 68 bezoekers