Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:46

We zaten in Mullerthal. Je moet wel echt van wandelen of fietsen houden want verder qua activiteiten of binnen dingen is er ook niks. We houden heel veel van wandelen maar toen het regende was het best fijn geweest als er iets ergens binnen te doen was geweest.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:29

Zijn er weleens kampeerders in Noorwegen geweest? Hoelang waren jullie geweest? Wij willen met de auto, maar de afstanden zijn wel zo lang dat ik het moeilijk vind om in te schatten hoeveel dagen je nodig hebt. Wat voor route hebben jullie afgelegd.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:14

Wij willen volgend jaar gaan wildkamperen in Noorwegen, lijkt me echt een geweldige ervaring. Ben benieuwd of je nog tips hebt.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 05:58

Wat gaaf waar in Noorwegen ben je geweest? Ik wil er volgend jaar gaan wildkamperen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 07:51

Jammer dat het zo ver weg is :o ik kan ook nog wel wat gebruiken.

Voor de mensen die zijn wezen wildkamperen, hadden jullie iets mee wat jullie normaal met kamperen niet mee hadden?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:06

SaskiaB schreef:
Misschien dat hier mensen zitten die wel een leuke camping weet in Italië (beetje noordelijk). We willen wel eens naar Italië, maar de campings maken ons helemaal niet enthousiast en dan zijn ze vaak nog best aan de prijs ook.

In Duitsland, Frankrijk, Slovenië en Oostenrijk hadden we steeds zulke fijne campings. Niet alles recht naast elkaar, lekker veel bomen...

Blijven zoeken -O-


Ik vond het plaatsje Levanto wel leuk, ligt tussen Cinque Terre, de camping was niet zo groot maar de plekken helaas ook niet, maar daar staat Italië volgens mij bekend om.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:57

Ik dacht eerst ook om naar Frankrijk te gaan, maar de tol is zoveel, dat het dan geen goedkope tent reis meer is :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:02

Ah dat wist ik niet, kun je ergens makkelijk zien of een route checken hoe je dan minder tol betaald?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:00

Ik heb bedacht welke route we gaan doen, Engelberg in Zwitserland (moet wel even zoeken of ik er misschien met euro's kan betalen), Ligurië in Italië, dan de Dolomieten in Italië, dan Vorarlberg in Oostenrijk en dan weer terug naar huis :D tenzij het echt slecht weer wordt.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:06

Twee jaar terug Rust, Titisee-Neustadt(beide Duitsland), Levanto(Italië) en Lauterbrunnen (Zwitserland de mooiste plek die ik in europa heb gezien) gedaan. Ik ben bekend met de vignetten inderdaad. Het lijkt veel, maar de vorige keer hadden we maar 2 nachten per bestemming nu 2 tot 4 :') misschien slaan we Oostenrijk over en gaan we via de Dolomieten al meer richting huis, dus als iemand nog een aanrader heeft voor een mooie plek tussen de Dolomieten en midden Nederland dan hoor ik het graag :D

Het ziet er voor nu zo uit: Engelberg 2 nachten(ivm de prijzen in Zwitserland), Ligurië 4 nachten, Dolomieten 4 nachten, Vorarlberg 4 nachten.

We gaan met de tent en de auto. Overigens super makkelijke tent, we hebben vorige keer getimed en binnen een kwartier waren we helemaal klaar (tent, bed, stoelen, tafel).

Ik ben gek op hoogtes, avontuurlijke wandelingen, watervallen etc. Ik kwam ook op Engelberg vanwege de hoge hangbrug :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:21

Ik heb nu toch maar anwb europa genomen :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:46

LadyMadonna schreef:
Mag ik me hier als meelezer melden? Ik heb altijd geroepen dat ik nooit zou gaan kramperen, maar het krijgt steeds meer mijn interesse.
We willen volgend jaar wellicht een camper huren om te zien of het wat voor ons is alvorens we een aanschaf gaan overwegen.
Mijn man is redelijk opgegroeid met kampeer vakanties (caravan). Ik heb als kind 1x een kampeervakantie gehad in een geleende vouwwagen, en dat was drama :') .

Ik heb dus echt geen idee en lees graag mee voor tips en wat er allemaal bij komt kijken...


Dat dacht ik ook tot ik ben gegaan, maar ik ga wel buiten het hoogseizoen, in het hoogseizoen zou het niks voor mij zijn. Ik hou van de rust.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:38

Ik heb een Nissan pixo en vraag me altijd weer af hoe ik het er in krijg :') maar toch lukt het

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:55

Hoe zorgen jullie trouwens dat je kussen niet klam wordt? Of is daar geen remedie voor :')?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 06:20

Dat klinkt helemaal niet leuk :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:34

Wat mooi! Waar was je?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 08:24

Ik moet er niet aan denken :Y) in september hebben we op plekken gestaan waar het overdag lekker warm was maar in de nacht 4 graden. We waren wel met de tent dus dat was wel echt koud :brr: ik heb het sowieso al snel koud dus ik sliep met termo, joggingbroek, fleece in mn mummy dikke slaapzak en een fleecetrui en nog een kruik erbij tegen m'n gezicht aan :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:19

Ik zit in twijfel zou graag eens roadtrippen in het noorden van Spanje en noorden van Portugal, en het liefst dus kamperen. Maar de tol kost zoveel en de reis om daar te komen duurt ook al best lang dat ik twijfel of het handiger is om toch te vliegen en daar een auto te huren, maar dan kun je ook niet kamperen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:32

Ik hoop naar Noorwegen te kunnen om te gaan wildkamperen, maar dat is nog even afwachten wat de andere landen doen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:06

Ik hoop naar Noorwegen te kunnen, geen sanitair nodig bij wild kamperen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:09

Ik ben net terug van twee weken duitsland, we zijn geweest in de Eifel, Europark, Finsterbergen (dichtbij Eisenach) en in de Harz. We zaten echt vooral tussen de Duitsers, bijna geen Nederlanders of andere nationaliteiten gezien, dat zal toch wel met corona te maken hebben denk ik.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:12

Ik ben er wel overheen geweest, ik vond er niks engs aan :o maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Het is inderdaad zonde om te zien dat er grote stukken bos dood zijn.

Ik vond wat ik gezien heb wel mooi, maar ik zou ook niet nogmaals naar dezelfde plekken terug hoeven gaan, hoewel één camping wel heel erg fijn was <3 ik had me iets teveel voorgesteld bij de Harz denk ik doordat je er best vaak over leest. De omgeving van Eisenach vond ik mooier. Maar meestal stoppen we ook alleen in Duitsland om verder af te reizen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 08-07-20 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:16

Annash schreef:
Prachtige omgeving zeg, ziet eruit als een geslaagde trip!


Wel heerlijk tot rust gekomen <3 ik moet altijd weer afkicken in het drukke volle Nederland of althans aan waar ik woon en dan woon ik nou niet bepaald in een centrum :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:41

Ik ga de mooiste camping waar ik ben geweest mooi niet vertellen :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:59

SdaphneS schreef:
Eindelijk een plekje gevonden in Duitsland om een weekje te kamperen. We gaan naar:
https://rhoencamping.de/index_m.php

Plaatsje Bischofsheim in der Röhn.
Iemand nog tips voor midden Duitsland?


Als je met de tent gaat camping Rennsteig-Caravaning Valentinsteich. Je kunt de tent bij de vijver zetten en daarachter zit gelijk het bos, in de omgeving zijn vele mooie wandelingen zoals bijvoorbeeld de drakenkloof. Voor caravans is het trouwens minder, die vond ik persoonlijk nogal dicht op elkaar staan.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Bytespider, cinniz123, germie, Googlebot, lukka63, marga1, mvdende, Relaxed, scrabbel, Shetje14, Stybba, tumtummie en 74 bezoekers