Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Wat is dat toch met (zuidelijk) Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:48

Hier ook verliefd op (zuidelijk) Afrika. Heb eerst rondreis gedaan (ZA, Botswana, Vic falls, Okavango Delta, Namibië) en later nog eens terug geweest naar ZA. Blijft favourite bestemming.


biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:34

Hier ook mensen met ervaring met Rwanda? Wij zijn ons aan het orienteren en zijn vooral benieuwd wat de makkelijkste en leukste manier van reizen is. Met OV of auto huren? Ervaringen en tips zijn welkom :)


biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:10

Bedankt voor de tip! Heb inderdaad het een en ander kunnen vinden maar nog niet specifiek over vervoer. Dus als iemand nog tips heeft over hoe het beste rond te reizen?

biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:00

Wij zijn in juni naar Uganda geweest en dat was echt prachtig! Daar hebben we wel nog heel vaak alleen door de parken gereden. Ook helemaal alleen bij een luipaard met jong gestaan. Sowieso een aanrader om safari te combineren met de gorilla’s.

biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:56


biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:06

Wij hebben samen een rondreis gedaan in Uganda. Auto gehuurd zonder chauffeur en elke keer paar dagen vooruit de locaties geboekt via Booking.com en mail. Dat ging prima maar werden meestal raar aangekeken (of in ieder geval gevraagd waar onze chauffeur was) :D

Over het algemeen was het rijden zelf goed te doen. Somige wegen (naar en van Bwindi) waren wel heel uuh uitdagend. Hebben ook zelf safari gedaan en dat was heel gaaf (met zijn 2en op de savanne) maar met gids zagen we toch wel meer (zijn dus niet zo goed in zelf wild spotten. De kaart hielp ook niet erg mee, daar klopte niets meer van (meer wegen dan op de kaart stonden) :+

biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:15

yvonnepuntnl schreef:
Ik kom hier even binnenvallen.
Heb in 2005 en 2009 een rondreis (met huurauto) gedaan in Zuid Afrika, en inmiddels ook in veel andere landen geweest (oa Azie en Amerika), maar Afrika blijft erg trekken. Mn door het wild (safari). Ik wil dus weer terug naar Afrika, maar zou dan een groot deel van de vakantie te paard willen doorbrengen om wild te spotten. Hebben jullie misschien tips?


Ik kreeg toen door een gids in Zuid-Afrika (kruger) die zelf ook gek van paarden was dit als tip: https://m.facebook.com/Wait.A.Little.horse.safari/

Staat zeker nog op mijn verlanglijst om te doen m.

biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:08


biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:43

Waar zou je gaan duiken? Rondom de kaap kan ik kan ik me iets voorstellen dat ze afhankelijk zijn van het weer. Wij zijn een keer met de boot weggeweest maar het kan gewoon ontzettend spoken en dan is het echt niet leuk op een boot. Onze trip heeft dan ook 3 pogingen nodig (over 2 vakanties) gehad voor we konden gaan. En dan alsnog was de helft van de mensen op de boot ziek.

Overigens ook de reden dat we al 3x in Kaapstad zijn geweest maar nog nooit de Tafelberg zijn op geweest. Iedere keer als we willen gaan of waait het te hard, of bewolking/regen of combinatie van beide. Maar misschien hadden wij wel heel erg pech? Volgens mij is het meer richting de Indische Ocean (Durban) “rustiger”.

biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 19:48

Meelezer hier (en Afrika gek maar door paardenzorgen / verhuizing voorlopig geen nieuwe reizen).

Boekentip: Whatever You Do, Don't Run - True Tales of a Botswana Safari Guide, door Peter Allison. Lekker luchtig en hilarisch en je leert ook nog een beetje bij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, annikavolder, Ashleytjuhh, fohadie, Gaby, LV19952, minouesmee, NadjaNadja, Nanu, purny, Sannens, Sure_lee, TamaraFloor en 61 bezoekers