Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:23

Hoi allemaal!
Het lijkt mij super leuk om te gaan Backpacken. Locatie weet ik nog niet precies..
Nu was ik mij wat aan het inlezen en zag ik dat mensen een aparte, kleine rugzak meenemen voor overdag en dan hun grote achterlaten (in het hotel?). Is dit ook veilig in landen zoals Thailand/India ed?
Hebben jullie nog tips en tricks? Gingen jullie de eerste keer alleen of samen?
Hebben jullie ervaringen met het via internet zoeken naar maatjes?
Alvast bedankt! :)


WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:35

Picassox schreef:
Thailand en India noem je nogal twee uitersten :')

Thailand, ja. Makkelijk, veilig voor beginnende backpacker.

India, nee. Niet veilig, zeker niet alleen en niet aan te raden voor beginnende backpackers. Vooral noordelijke regio'a niet.

Bedankt!
In de artikelen die ik tot nu toe had gelezen werden dit soort dingen niet genoemd, dus dit zijn wel handige dingen om te weten. :)
Kan ik India alvast afstrepen en naar Thailand gaan kijken.
Zal eens kijken of er sowieso wat meer info over veilige landen te vinden valt haha.
Hebben jullie met reisgids (boek) gereisd? Dit zag ik online staan. Of gewoon goed ingelezen en gegaan?
Zijn er ook mensen hier die het Backpacken uiteindelijk niet leuk vonden?

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:19

Chans schreef:
WillBokkers schreef:
Hoi allemaal!
Het lijkt mij super leuk om te gaan Backpacken. Locatie weet ik nog niet precies..
Nu was ik mij wat aan het inlezen en zag ik dat mensen een aparte, kleine rugzak meenemen voor overdag en dan hun grote achterlaten (in het hotel?). Is dit ook veilig in landen zoals Thailand/India ed?
Hebben jullie nog tips en tricks? Gingen jullie de eerste keer alleen of samen?
Hebben jullie ervaringen met het via internet zoeken naar maatjes?
Alvast bedankt! :)



Ik neem altijd mijn daypack mee en laat mijn backpack achter in het hostel, wel met een mesh van pacsafe erom (en mijn raincover) zodat er niemand iets uit kan halen (of in kan stoppen) en daarmee kan ik hem ook aan mijn bunk vastmaken zodat niemand er mee aan de haal kan. Werkt perfect.

Ik zat even te kijken naar zo'n mesh, maar dat is een soort van net zoals ik op de site zie?
Zouden slotjes alleen en een raincover ook voldoende zijn?

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:27

Lagonda schreef:
Narya: iets andere landen, maar ik heb lang geleden (alleen) Australië en afgelopen zomer Vietnam gedaan. Gewoon ticket geboekt en zonder plan gaan, het komt vanzelf allemaal goed! Vooral Vietnam heb ik echt een heerlijke tijd gehad.

Nou wil in eind augustus/begin septembet tijdje weg, maar twijfel nog tussen Laos en Maleisië om te beginnen, en of ik Myanmar of Filipijnen mee pak. Iemand ervaringen met deze landen? Welke is echt aan te raden? Ik eindig sowieso in Nepal :D

Wauw zonder plan! Had je ook niet een route die je ongeveer wilde volgen?
Ik wil van de zomer eventueel naar Thailand (afhankelijk van mijn studiekeuze en mijn ouders moeten t d'r nog mee eens worden, want die denken dat het een zelfmoordactie is, het alleen Backpacken :') ) maar ik denk dat ik ook voor de veiligheid wel een soort route maak ofzo. Maar misschien is dat ook alleen maar een schijngevoel van veiligheid.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 07:26

Voor alle backpackers die al weg geweest zijn: zijn jullie alleen geweest? Of met meerdere?
En hoe beviel dat al je bv alleen was? Ontmoette je daar voldoende mensen?

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:22

Anoniem schreef:
2x met andere, 1x met een vriendin en 1x met m'n vriend. Beide genoeg mensen ontmoet! Met die vriendin wat meer omdat we in hostels sliepen, en met m'n vriend wel vaak een privé kamer :) (niet elke keer en daarom merkte ik wel echt verschil, de keren op groepskamers hadden we meer/makkelijker contact met andere :) )

Dankjewel! Beetje kijken naar groepskamers dus voor het sociale contact :)

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:57

Margoooo schreef:
WillBokkers schreef:
Voor alle backpackers die al weg geweest zijn: zijn jullie alleen geweest? Of met meerdere?
En hoe beviel dat al je bv alleen was? Ontmoette je daar voldoende mensen?


Ik ben alleen gaan reizen door Azië voor 4 maanden, is heerlijk bevallen! Ik ben niet echt alleen geweest, altijd heel makkelijk mensen ontmoet om een stuk(je) samen mee te reizen. Echt aan te raden! Wat ik je wel zou meegeven, kijk wel even of het land geschikt is om te doen. In Thailand is dit perfect, in ik noem maar wat, Iran, zou ik toch liever vooraf een reisgenootje regelen of je erop instellen dat je ook wel eens alleen zult gaan zijn.

Dankjewel! Ik denk dat als ik ga ik toch wel naar Thailand ga. Heb al super mooie dingen voorbij zien komen en plaatsen waar ik dan heen wil! Echt heel erg gaaf :)

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:17

Margoooo schreef:
WillBokkers schreef:
Dankjewel! Ik denk dat als ik ga ik toch wel naar Thailand ga. Heb al super mooie dingen voorbij zien komen en plaatsen waar ik dan heen wil! Echt heel erg gaaf :)


Ja Thailand is echt het perfecte land om in je eentje naar toe te gaan! Als je tip nodig hebt je mag me altijd een berichtje sturen :)

Wat lief!!
Het duurt waarschijnlijk nog wel even voordat ik mag, maar als het zover is en ik zou vragen hebben dan hoor je van mij :)

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:16

Ik heb samen met een vriendin en m'n hond 11 dagen naar de Eifel geboekt. Niet 'echt' Backpacken maar daar wel lekker rondtrekken door de natuur. :)
Thailand staat nog wel op het lijstje voor later!

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 08:14

Ik zou zelf graag nog een keer naar Thailand gaan en wat ik mij dus nog afvroeg is dat:
Als je daar met de bus gaat (stopbus) hoe weet je dan welke lijn je moet hebben? Staat er ook een Engelse vertaling of nummer oid bij? Is het moeilijk om met de bus te gaan of went dat snel? Iemand ervaring daarmee? :)

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:34

Thanks! Maps.me heb ik idd ook al een tijdje en wat een top app is dat! Google maps komt er dan dus ook nog bij :)

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 07:01

Zijn er hier ook backpackers met paarden?
Hoe doen jullie dat als je langere tijd weg gaat?
Ik ga a.s zomer eerst 4 weken naar Ierland voor stage en heb door omstandigheden daarna nog extra tijd over om evt te gaan Backpacken naar Thailand (30 dagen), maar ik heb ook mijn twee paarden in NL staan...
nu ben ik wel vaker 2 weken op vakantie geweest, maar nooit zo lang.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:11

DieL_Zor schreef:
Veel plezier in Bali en Mexico :D

@willbokkers, ik heb inderdaad ook dat dilemma. Eigenlijk ga ik gewoon niet langer dan 4 weken weg om deze reden. 4 weken is nog enigszins schappelijk om stalgenootjes en bijrijders te vragen het over te nemen. Dat gaat meestal ook prima. Ik heb die van mij ook nog een keer tijdelijk verhuisd naar een vriendin. Was voor haar en Mn pony makkelijker. En ben een keer een half jaar weggeweest voor studie, toen heeft hij bij vrienden gestaan waar hij regelmatig meeliep in de lessen. Het blijft wel elke keer even puzzelen.

Bijrijder zat ik ook aan te denken, maar goede bijrijders zijn lastig te vinden haha!
Ik vind zelf 2 maanden ook erg lang. Helemaal omdat ik het zelf kies (met stage/studie moet je gewoon).

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:12

Ik wilde precies dezelfde van de Decathlon nemen. Ook gepast en zat verder lekker! Maar wel weinig recente ervaringen gezien idd. Wel wat dingen van Duitsers die positief waren (in het Duits gezocht).

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:23

Misschien een domme vraag, maar waarom MOET je verzekerd zijn?
Ik ben met het Backpacken nu aan t kijken maar heb alleen zorgverzekering die ook dekt in het buitenland en dan aanspakelijkheid. Verder dacht ik niks. Ik hoef ook geen annuleringsverzekering of voor spullen. Vaak keren ze toch niks uit en ik verwacht geen annulering (dat risico neem ik). Waarom zou ik het dan afsluiten? Zonde van het geld.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:41

Narya schreef:
Anna schreef:
Al heel lang zou ik ook graag naar India gaan! En hoewel het alleen reizen me goed is bevallen durf ik dat naar India nog niet aan. Heeft iemand ervaring met het online zoeken van een reismaatje? En eventueel tips voor waar in India je moet zijn? Idee is om 2-3 maanden weg te zijn, maar daarbij wil ik ook graag nog naar sri lanka en eventueel Nepal of Myanmar gaan.


Je zou bokt.nl kunnen proberen. Narya bijvoorbeeld, die zou ook best nog eens naar India willen, maar die durft ook niet alleen :')

Deze reactie _/-\o_ :')

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:14

Ik heb een duurdere van de Decathlon gekocht.
Nog niet veel gebruikt, maar hij toont wel heel degelijk. Waren ook positieve reacties op van anderen die hem wel veel gebruikten. Zit een goede versterking in voor je rug en heupbanden.
Zit wel behoorlijk veel verschil tussen backpacks van de decathlon, die van mij was nu €90 in de aanbieding.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:04

Voor de mensen hier die naar Thailand zijn geweest: Hebben jullie vaccinaties laten zetten? En zo ja, welke?
Ik ben nog ingeënt tegen Hepatitis A en zit te twijfelen of extra handig is.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:55

Picassox schreef:
Mocht je malarianoodpakketje nodig hebben, heb de mijne nog onaangebroken liggen. Die kun je zo overnemen als je wil en scheelt je dus geld ;)

Bedankt voor het aanbod! Hoe lang kan je zoiets bewaren? Ik ga namelijk pas volgende zomer.

Alle anderen ook alvast bedankt, heb donderdag een afspraak bij de huisarts. En ook al wel ingelezen op internet, maar de aanbevelingen varieerde nog al, vandaar de vraag :)

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:22

Sakura789 schreef:
[ Afbeelding ]

In welke paarse gebieden kom je? Hoe nat is het daar tijdens je reis, wat voor seizoen, lopen er rivieren of zijn er moerassen/meren op die plekken?

Onze huisarts deed helaas geen reizigersvaccinaties, moest naar de GGD en het bleek dat ik zelf iets beter ingelezen was qua plaats en risico.

Oh dat is wel even goed om te weten dan. Ik wil 4 a 5 weken (augustus en begin september) rondtrekken. Ik kom ik de groene en paarse gebieden (ik wil sowieso naar Chang Mai en Bangkok). Ik wil ook graag een jungletour doen. Of ze daar rivieren ed hebben weet ik niet, maar ik verwacht van wel..

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:23

Bedankt voor alle info!
Ik zit in hostels, dus dat scheelt dan misschien iets vergeleken met campings. Die site ga ik even bekijken.
Picasso, dat is top. Ik stuur je anders later even een pb over die set. Lijkt mij handig!

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:36

Darah3 schreef:
Veel tips :D wat wil je gaan doen?
Ik heb nu Bangkok, Chiang Mai, Phuket, Krabi (Ao Nang), Phi Phi islands, Khao Sok en Cheow Lan Lake gedaan. En nog een trip langs wat eilandjes bij Krabi (Hong Island).
Khao Sok is heeeel leuk, ik zat in Khao Sok Riverfront hotel, had een package van 4D3n genomen met overnachting op Cheow Lan Lake <3 Gibbons en hornbills gespot! Super super gaaf! Ook een night safari doen in Khao Sok, krijg je geen spijt van!
In Bangkok is Bang Krachao heel leuk om fietsje te huren (80 baht voor hele dag incl bootje om aan de overkant te komen). Chiang Mai heb ik weinig kunnen doen ivm het slechte weer, maar ben naar een mooi elephant sanctuary geweest (Maerim). Phuket ben ik niet lang gebleven, vind het daar persoonlijk te druk en toeristisch (vorige keer zat ik er 5 dagen).

Hoe lang ben jij in Khao Sok geweest? Ik ga binnenkort en had daar 3 dagen ingepland. Is dat te kort?

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:36

linnnh schreef:
Wij zijn ook 3 dagen geweest in Khao Sok.
1 nacht in een hotel daar, dag 2 opgehaald voor laketour (geboekt via hotel) en dag 3 weer teruggebracht na lake tour en toen door naar Ao Nang met minivan.

Laketour was écht een hoogtepunt van onze reis!! :)

Bedankt! Klinkt allemaal erg goed.


WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:23

Ook ik zit te twijfelen over schoenen... Ik ga van de zomer 3 dagen hiken in de jungle. Wil in de toekomst nog een keer 7 dagen hiken in IJsland. Heb momenteel alleen sneakers. Ik zag bij de mooie Lowa schoenen. Alleen ruim 150 euro. :+

Wat geven jullie uit voor schoenen en hoeveel geld is zoiets waard? Aanraders in maat 42/42,5 die er ook nog normaal uitzien hoor ik graag.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:41

Dreamy schreef:
Waarschijnlijk kan ik begin/halverwege januari al weg van werk, echt heel fijn! :oo Zodra ik akkoord heb wordt het een ticket naar Bangkok zoeken..

Ik ben ook naar Thailand geweest afgelopen zomer. Was de eerste keer alleen buiten Europa. Ontzettend fijn land een heel veel mogen zien. Ik weet niet hoe lang je wilt gaan? Ik heb namelijk ik een maand wel meer uitgegeven dan €1500.- (inclusief ticket) En niet eens extreem duur geleefd (hostels, niet iedere avond, streetfood uit etc)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnniekSolana, Fly_high, kimmetje26, Maera, Manou, Marocje, miisshOrse, Nicje87, VuurVleugels en 61 bezoekers