Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:37

Wat vinden jullie van deze planning? :)
[ img ]


Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:30

Thanks voor jullie antwoorden :) ik had iemand gevonden met wie ik mee zou kunnen gaan, maar vind z'n planning iets te ambitieus en ook niet zo tof (heb het idee dat 'ie leuke plekken overslaat) en inderdaad, ook erg lange afstanden. Hij is totaal niet voorbereid en "wil het allemaal maar op zich aflaten komen" maar dat vind ik te tricky voor zulke geïsoleerde plekken. Omdat hij heel erg twijfeld of hij met mij of toch alleen wilt gaan, heb ik het maar afgezegd.. zie het niet zo zitten om óf met gezeik in de auto te zitten óf ergens in een dorpje gedumpt te worden :+

Ik moet over een paar dagen Zuid-Afrika uit en vlieg dan naar Windhoek en hoop op goed geluk iemand te vinden die me mee wilt nemen op avontuur! Ik ben ook in contact met een werkplek in Tanzania bij de Kilimanjaro / Serengeti ! Safari's vanaf een paardenrug in combinatie met een kleine dierenartsenpraktijk dus alles waar ik van hou gecombineerd in één <3 hoop heel erg dat het wat wordt!

Ondertussen heb ik de Garden route alweer gedaan (en 5 walvissen gezien vanaf de kust :D )

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:46

Iriscope schreef:
Ik zou je heel graag mee nemen op avontuur, maar ik heb de afgelopen tijd iets te veel dagen gereisd en geld uit gegeven ben ik bang! Maar als je hier in de buurt bent en zin hebt om een avondje te komen braaien, of ergens uit eten te gaan dan nemen we je graag een avondje mee op pad!



Snap ik :') Volgens mij heb jij heel veel gekke verhalen dus dat lijkt me zeker leuk! Je woont nu in de omgeving van Windhoek toch?

Sakura: in Zuid-Afrika kan je makkelijk zonder plan op pad gaan, het is hier zo toeristisch. Denk dat mensen zich daarom vergissen in hoe verlaten Namibië is en dat je daar toch wel voor moet plannen. Ik ga contact houden met die jongen en ben benieuwd wanneer hij vast loopt :+

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:32

Is Namibië echt zo "makkelijk" ja? Misschien heb ik dan ook wel de ballen om er alleen op uit te gaan :+ ik dacht dat het door de temperatuur en de verlaten wegen toch wel enige surivalkennis eiste.

Ik moet even m'n frustratie kwijt hoor.. op de valreep een hele gave plek gevonden in Namibië, op de rand van de Kalahari. Westernpaarden trainen op een hele luxe lodge (lees: zwembad, spa, elke dag van het buffet mee eten, verblijven in gastenkamer). In m'n vrije tijd zou ik gratis mee kunnen op safari's etc. Ontzettend gaaf dus en ik had er heel veel zin in! Zegt ze gisteren, 4 dagen voor ik er naar toe zou gaan, af want ze hadden toch al iemand voor die periode.. {:)-:( echt, zoveel valse hoop..
Maargoed, heb er alsnog zin in om zondag naar Windhoek te vliegen en eindelijk meer van Afrika te ontdekken! <3

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:49

Tutti_Frutti schreef:
Wat balen dat ze zo kort op termijn afzeggen zeg! Ga je er nog wel langs voor een safari te paard?
Mag ik vragen hoe jij met hen in contact kwam? Ik ben namelijk rustig aan het orienteren om ergens in 2019 1-2 maanden die kant op te gaan en zoiets te doen.


Hmm nee zit toch een eindje weg en het is heel duur. En ik ben over de zeik dat ze het afzeggen :+
Blijf nu waarschijnlijk maar een week in Namibië, vind ik jammer maar zoals het er nu naar uitziet ga ik naar de plek in Tanzania, waar ik het in een eerdere post over had. (Wel terughoudend nu, voor het geval dat ze afzeggen..)
Iemand nog tips voor een leuk verblijf in Windhoek? Ik denk dat alle goedkope hostels al vol zitten helaas.

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:37

Tutti_frutti : ik zoek voornamelijk via Workaway.info, staan heel wat stallen op! En inderdaad ook gewoon googlen en overal naar toe mailen. Ik zet er altijd maar duidelijk bij dat ik absoluut geen salaris verwacht maar gewoon tegen kost en inwoning. Toen ik dat er eerst niet in had staan kreeg ik zelde reacties terug.

Iriscope, ik ben van zondag tot vrijdag (ongeveer) in Windhoek. Lief, dankjewel!

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:08

Haha ja als in vandaag :))
Ben hier vanochtend aangekomen, wat een mooie natuur al richting de stad vanaf het vliegveld! Zit nu in Yoleili Guesthouse, beetje een kak plek maar wel een taxichauffeur on site dus dat is fijn. Morgen even shoppen voor paardrij spullen voor Tanzania en daarna wil ik een tour gaan doen naar de Sossusvlei voor 3 dagen (wilddog safari's is de enige organisatie die ik gevonden krijg?). Ben zo blij dat ik eindelijk Namibië ga zien! <3

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:29

wauw wat is Namibië prachtig! Of in iedergeval de Sossusvlei en de weg er naar toe :+

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Na een maand langs de garden route was ik echt klaar met alle gebouwen en drukte, heerlijk om weer terug te zijn in de natuur! Bijna overhoop gerend door een groep Wilde beesten op de camping :Y) De temperatuur viel me reuze mee bij Deadvlei, rond de 37 zei de gids.
Nu ben ik in Dar es salaam en waan me echt in India, beetje eencultuurshock. Wat een zooitje ongeregeld hier. Morgen naar Arusha en dan eindelijk weer aan het werk! Blijkt dat ze bijna al het veterinair werk van de omgeving doen, olifanten van snares ontdoen, laatst ook een rhino orphan opgevangen, zó veel zin in! <3

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:32

Klinkt als een mooie route Donna! :)

Heeft er iemand ervaring met een selfdrive in Tanzania / Kenia? M'n ouders willen graag langskomen en het lijkt mij heel gaaf om naar de Sergenti en de Masai te gaan, maar verder nog niet in verdiept. M'n moeder is nogal een schijterd soms dus wil het niet te heftig maken voor ze :+

Moet hier op m'n plekje bij de Kilimanjaro erg wennen, werk alleen maar met locals waarvan de helft geen Engels spreekt en alles gaat op Afriaanse tijd, heeeeel vervelend als je elke dag uren zit te wachten. Maar ben er nu een week en begin m'n draai te vinden, het is wel heel gaaf om over de akkers te crossen <3 heb het rijden zo gemist!


[ img ]

Gekke roommate voor een paar dagen :+
[ img ]

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:16

Het is inderdaad een Genet kat :) als jong alleen gevonden dus opgevangen door de mensen hier. Alleen jammer dat ze in een slaapkamer woont want ze kan denk ik nooit meer terug naar het wild nu. Ben altijd in gevecht met dieren opvangen, aan de ene kant denk ik laat de natuur z'n werk doen, aan de andere kant is het goed om zo de diersoort te beschermen. Maar ze hebben ook een cheetah in een redelijk klein verblijf (heeft iets aan de spieren dus kan niet sprinten) maar die kijkt uit op handje vol impala's, geiten en duikers dus zit daar de hele dag op te azen en te stressen.. :=

Donna, voor de zonsopgang is het leuk om een duin op te klimmen, Dune 45 zit er vlakbij! Is wel een redelijke zware klimtocht dus je kan ook voor een langere duin kiezen misschien. Ik verbleef op de Sesriem Campsite en nog geen 5min er vandaan zit ook een mooie duin met het mooiste uitzicht óóit! Ben de naam vergeten maar kan het opzoeken als je wilt. Is echt de ideale plek voor zonsondergang of -opkomst!

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:16

CK88 schreef:
Poes de endangered species center het moholoholo rehabilitation centre de Jane goodall opvang, volgens mij allemaal waar ze gewonde dieren opvangen ik zou idd niet willen meewerken aan zulk dierenleed!
Kon iemand mij nog helpen met de vaccinaties? Welke heb ik echt nodig?



Ik heb veeeel vaccinaties omdat het toch vergoed werd (DTP, rabiës, hepatitis a en b, gele koorts..) DTP weet ik niet meer precies maar hepatitis B zou ik zelf aan raden. Als je ergens bloed moet laten prikken, voor Malaria bv, ben je in iedergeval save voor hepatitis.
Hoedspruit endangerend species zou ik laten.. ken wat mensen die daar regelmatig naar toe moesten met toeristen en nooit iets positiefs over gehoord. Ze doen online allemaal heel erg mooi, maar de waarheid is daar net iets anders. Moholoholo is de goede kant op aan het gaan, dus wel een bezoekje waard denk ik.

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:21

Over de flight van hierboven heb ik ook goede verhalen gehoord! Zelf niet gedaan, dooodeng in zo'n vliegtuigje.

De Duin is Elim Dune! 360 graden view met onder andere dit.

[ img ]

Vanuit hier de schattigste update ooit <3 sorry voor m'n dikke kop in beeld. Mama is prooi geworden voor leeuwen, dus de kleine woont nu hier. Vraagt erg veel zorg, moet 24/7 iemand bij zijn en om het uur ongeveer de fles maar kijkt dat toetje dan <3

[ img ]
[ img ]

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:56

Vliegen naar Namibië is echt ontzettend duur, of je moet 2x overstappen maar dat zou ik zelf echt niet zien zitten. Beste optie zou denk ik zijn om vanaf Kaapstad te rijden.

Van mij weer een leuke update! Helaas na één maand ipv 3 maanden weggegaan op de farm waar ik werkte, mensen zijn niet altijd even.. normaal := ik vlieg maandag naar 4,5 maand weer naar huis. Wel zin in om weer met m'n paarden aan de slag te kunnen en iedereen weer te zien maar vind het ook ontzettend poedersuiker dat ik Afrika moet verlaten.. Daarom heb ik het goed afgesloten met een safari naar de Sergenti, Nogorngoro, Lake Manyara en Taragine! Ik heb in Zuid-Afrika natuurlijk al heel veel gezien, maar dit was ook echt zó gaaf! En compleet anders kwa natuur natuurlijk. <3


Sergenti staat bekent om de enorme hoeveelheid zebra's en wilde beest. Dit is al een begin van de big and famous migratie in maart.
[ img ]

Masai tribe <3
[ img ]

Lake Manyara en Tarangire staan bekend om de leeuwen die in bomen klimmen
[ img ]


[ img ]


[ img ]

En deze is m'n alltime favoriet, zoveel diersoorten in één <3
[ img ]

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:32

Tanzania is een stuk duurder maar vond ik wel leuker. Het is nog echt wild, nergens zie je hekken. Maar door de vele toeristen zijn de dieren alsnog auto's gewend en eigenlijk "tammer" dan in Zuid-Afrika! In Zuid-Afrika zit alles tussen de hekken, dat vind ik toch een andere beleving. Wil je in totaal 15 dagen gaan? Hoeveel daarvan het liefste safari?

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:54

Emmaa_ schreef:
Zijn er hier mensen die wel echt concreet ervaringen hebben met Tanzania als vakantieland? Mijn vriend en ik zouden eigenlijk naar Colombia gaan maar neigen nu heel sterk naar Tanzania. We zijn verliefd geworden op ZA vorig jaar en willen eigenlijk kijken wat het continent ons nog meer te bieden heeft.

Kan je er een beetje auto huren/zelf rondrijden? Is het ook veilig in dat aspect? Zijn er gebieden die wat meer ingericht zijn op toeristen en waar je dus ook lekker aan het strand kan liggen etc?

We willen een beetje wisselend avontuur en rust. We zijn dol op dieren en safari dus dat willen we erg graag doen, maar omdat we tegen de tijd dat we gaan allebei al bijna twee jaar niet op vakantie zijn geweest is het ook wel belangrijk dat we een beetje bij kunnen slapen aan het strand.


Voor het strand gaan de meeste toch naar Zanzibar, waar je je best een week kan vermaken. In Dar es salaam heb je ook mooie stranden en beachresorts (zelf niet geweest) maar hoorde dat de zee daar erg smerig is en vol ligt met afval.

Zelf rondrijden kan prima, alleen de grote hoofdwegen zijn asfalt en zodra je daar van afwijkt is het zand en erg slecht. Maar over het algemeen zou je zelf prima kunnen rondrijden als je druk en chaotisch verkeer in de steden / dorpen aankan.

Zelf op safari wordt eigenlijk niet gedaan, waarom weet ik niet zo goed.
Er zijn honderden organisaties die een safari organiseren vanuit Arusha en die doen allemaal hetzelfde rondje.
Waar je wel op moet letten is dat Tanzania erg goed is in het uitmelken van blanke toeristen aangezien er veel in handen is van de overheid. Er staat heel veel politie langs de weg die je echt gaan lastig vallen en veel geld willen. Alles wat voor de toeristen is, is dan ook meteen belachelijk duur.
Ik dacht dat ik het "echte" Afrika wel een beetje had gezien in het Kruger gebied in Zuid-Afrika, maar Tanzania kun je absoluut niet vergelijken. Mensen hier zijn veel meer peacefull en lijken gelukkiger en je ziet duidelijk dat het echt nog een ontwikkelingsland is. Ontzettend veel mensen leven nog 100% van het land, niet omdat ze arm zijn maar ze zijn gewoon niks anders gewend zegmaar.
Kwa veiligheid kun je het vergelijken met ZA denk ik, al vond ik de mensen in Tanzania wel meer opdringerig naar blanke toeristen.

Kilimanjaro beklimmen is ook een echte aanrader als je wat fit bent. En natuurlijk de Sergenti en vooral Nogorngoro <3
Als je van het standaard toeristenrondje afwijkt, ga je echt ongelofelijk gave dingen zien maar ik zou twijfelen aan mijn veiligheid in bv het zuiden.

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:47

Met Arusha, Serengeti en Nogorngoro heb je wel het beste rondje! Tarangire NP was ook erg leuk, heeel veel olifanten en je ziet de dieren van dichterbij. In Sergenti zit alles echt ver van de weg af, dus neem een goede verrekijker mee := (je hebt altijd pech of geluk, maar over algemeen hoor ik dezelfde ervaringen). In Arusha NP heb je een mooi uitzicht op Kili, dat is echt heeeeeel vet! Je kan Kilimanjaro dus niet zien vanaf Sergenti, dus al die foto's online zijn fake :+
Wat betreft politie langs de weg, ik zou ze gewoon betalen eigenlijk. Ze kunnen echt moeilijk doen.. alles is daar wel erg goedkoop dus denk dat je met 10.000 shilling (3 euro) wel goed zit.

Dar vond ik wel echt verschrikkelijk, het is daar net India, echt ontzettend vies en druk. Heel erg warm en benauwd ook. Als je toch nog naar Zanzibar gaat en daar je "relaxvakantie" hebt, kan ik je eigenlijk aanraden om snel uit Dar es salaam te vertellen en ergens in de buurt een hotel te boeken voor een paar dagen.
Ik ben amper alleen over straat geweest (wat ik in ZA wel makkelijk deed) maar dat kwam ook omdat het altijd heel erg druk is op straat en ik ben een blanke, jonge vrouw die alleen is. Dat vinden ze wel erg interessant daar := meer roepen en je aankijken dan je lastig vallen hoor, maar als je dat elke hoek van de straat naar je kop krijgt ben je er snel klaar mee. Denk dat het al een heel groot verschil maakt als je met een man loopt.

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:28

Ik heb niet zelf gereden. Alle campings safari's doen hetzelfde rondje en verblijven op dezelfde campings. Ik zat eind Januari op 160 USD per dag voor een 5 daagse safari dus het is echt wel duur ja.. mocht er eentje nou echt een stuk goedkoper zijn dan zou ik het ook niet vertrouwen eigenlijk. Ik geloof dat December ook hun hoogseizoen is dus kan dan nog wel duurder worden :=
Ik zag wel genoeg mensen die zelf bv van Dar naar Arusha zijn gereden, maar een safari wel met een chauffeur doen. Kan alleen niet vertellen waarom niemand zelf de safari's heeft gereden, misschien dat het lastig is om de parken binnen te komen? De dieren krijg je wel gevonden, aangezien er toch 15 auto's bij een sighting staan :')

Ik ben veel te verwend wat betreft de safari's, zat altijd in een private reserve waar er hooguit 3 auto's bij een sighting waren en konden overal offroad dus was gewend om de dieren altijd wel goed te zien . Kon er ook niet enthousiast van worden dat er ergens, 300meter van de weg een luipaard in de bosjes verstopt zat (die je met een verrekijker niet eens kon zien) en de gids was toch o zo blij.. :+

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:47

Wat een heerlijke vooruitzicht supervixen ! <3

Ik had in Namibië ook een simkaart, vooral omdat de wifi bout is in hostels (ook in Windhoek). Onderweg zul je weinig bereik hebben, maar op de camping bij de Sossusvlei kon ik gewoon foto's sturen :')
Volgens mij had ik Vodacom.

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:25

Ah geweldig <3 gaaf zo dichtbij ook.
Zijn wel een van m'n favoriete dieren, altijd in een grote roedel druk met spelen!
Wij hadden 2 packs met pups, soms tot wel 40 in één sighting :D
Probeer een foto ervan bij te voegen, maar lukt niet..

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:09

Wij krijgen binnenkort als het goed is een hond en zit nu na te denken over een leuke naam.. weet iemand iets leuks in het Shangaan of Swahili's? Het wordt dan geen Afrikaans ras maargoed.
Vind Bundu leuk, want dat is m'n favoriete luipaard :+ maar dat spreekt niet zo lekker..

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:54

Ik kan je helaas niet helpen met de route Poes, in die omgeving ben ik niet geweest. Wel nieuwsgierig naar welk reserve je gaat in Hoedspruit? :)

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:17

Poes, netjes! Alle neushoorns in Balule en Klaserie zijn onthoornt afgelopen maand .. er heftig om te zien.

In Moshi is er bar weinig te doen. Misschien leuk om naar Kilimanjaro Animal Crew te gaan? Die hebben allerlei rescue animals. (En dan kun je meteen checken hoe het is met de baby zebra en baby olifant waar ik opgepast heb :D ). Er zit een hotspring en waterval in de buurt, maar de precieze namen ben ik vergeten.
Je kan het beste doorgaan naar Arusha. Hier heb je een leuke Masai market en is uberhaupt veel meer te beleven :) zijn ook veel koffieplantages waar je tour kunt doen!


Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:48

Ik heb al m'n drives gehad op Klaserie maar volgens mij ligt dat naast Balule. In iedergeval mooie omgeving :D de organisatie waar ik bij zat hebben hun drives nu in Balule en zie veel foto's van luipaarden voor bij komen dus fingers crossed!

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:26

Leukste; openbaar vervoer, gegarandeerd dat je wat mee maakt :+
Makkelijkste lijkt me toch met een auto. Er is een FB groep backpackers Afrika of Africa backpacker / traveler waar ik veel nuttige info uit haal. Zie regelmatig Rwanda voorbij komen maar weet niet of je ook makkelijk terug kan zoeken?

Tutti frutti, nog een leuke activiteit gevonden in Moshi? :)

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:13

KDonna schreef:
Heeft iemand hier misschien een tip?

Air Namibia heeft het vluchtschema veranderd, nu vliegen we ipv ‘s avonds ‘s morgens om 08.00u terug. We zoeken dus een (betaalbaar) hotel/guesthouse/appartement voor 2 volwassenen en 3 kinderen dichtbij het vliegveld. Of gewoon in Windhoek met luchthaven transfer.


Je hebt in de buurt van het vliegveld alleen maar dure, luxe lodges volgens mij. Ik was net zo duur uit met een prima appartementje in de stad + duurdere taxi naar het vliegveld dan een lodge dichtbij. Voor gezinskamers heb ik geen tips. (Bijna) alle hosts kunnen je makkelijk helpen met het boeken van een taxi :)

Poes, stom om weer thuis te zijn maar je hebt volgens mij een heerlijke tijd gehad, als we je foto's zo zien :) hoe komt het dat je pas later naar huis ging dan geplant? Toch niet weer iets rottigs gebeurd? (Dat met die brandende auto was van jou toch?)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Luna2013, moOby, veerledec en 73 bezoekers