Waarheen: natuur/wandelvakantie met baby

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vaxa
Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Waarheen: natuur/wandelvakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 15:28

Dag allemaal,
Wij willen in juli gaan kamperen met ons dochtertje die op dat moment 9 maanden oud zal zijn. Een goeie camping vinden wordt stap 2, maar eerst even stap 1: de bestemming! We raken er niet uit.
Reizen doen we met de auto, kamperen in een tent. We houden van mooi weer en natuur. Die natuur zijn bij voorkeur bergen en bergriviertjes. Al komen we voor zover ik weet dan al meteen uit aan de Alpen. Zeker een optie, maar wel ver rijden met een baby. We kunnen zeker tussenstops maken, maar we zouden maar voor 1 week, max. 10 dagen weggaan. Dan vind ik verre afstanden afleggen zonde van de tijd...

Dus zijn we op zoek naar tips! Vorige jaren genoten van Noord-Italië, het westen van Slovenië, de Azoren...
Wie o wie kan ons helpen? :)


Vaxa
Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Re: Waarheen: natuur/wandelvakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 16:03

Dat lijken me fantastische bestemmingen, maar te lang onderweg. Ik dacht aan max. 800km van Antwerpen.

Vaxa
Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 20:59

Oh, wat leuk dat iedereen zo meedenkt!
Mijn vriend ziet 900-1000km wel zitten, ik iets minder :o

Ik heb wat foto's opzoek van de Eifel, maar krijg het er eerlijk gezegd niet zo warm van..
Luxemburg is een plek waar we ook voor een weekend wel eens naartoe zouden gaan, ik zoek het voor 7-10 dagen liever iets verder richting het goede weer.

Het Zwarte Woud lijkt me erg mooi, de Vogezen ook. Iemand bekend met het weer daar en dan vooral de regen? We houden wel van de zon, maar met een baby in een tent moet het natuurlijk ook geen 35° zijn.

We overwegen nu ook de regio Ardèche in Frankrijk, maar het schijnt wel super toeristisch te zijn. Heeft er iemand daar ervaringen met de kleinere, rustigere camping met toch voldoende faciliteiten (vooral het sanitair, eventueel een peuterzwembadje)?

@Balli, wij zijn absoluut geen fietsers :D


Vaxa
Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 05:46

DiantaM schreef:
De Ardèche is verder dan de Alpen he :D

Haha ja, het scheelt een goeie 50km :j
Daarom dat ik nog twijfel..

Vaxa
Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 15:14

Sorry voor de latere reacties, we hebben intussen een familietent en ander deftig kampeergerief aangeschaft. Onze locatie ligt nog steeds niet vast. Ik heb me voorgenomen om een lijst te maken met campings die ons aanspreken. We zouden dan enkele dagen voor vertrek kijken naar de weersvoorspellingen en op basis daarvan camping bellen om te horen of ze nog plek hebben.
Dus nu ben ik eigenlijk op zoek naar fijne campings, alle tips zijn welkom!
- Geen mega camping, animatie hoeft voor ons niet
- Een peuterbadje is leuk
- Standplaats in de schaduw is quasi een must
- Fijn sanitair dat ook goed toegankelijk is met baby
- Moesten er wandelingen meteen vanaf de camping vertrekken, is dat mooi meegenomen!
- Regio's: Zwarte Woud, Vogezen, Midden-Frankrijk (zolang het wat bergachtig is en er riviertjes zijn :o )

Jes schreef:
Qua afstand te ver voor jullie nu, maar wellicht over een paar jaar: Corsica!
Echt prachtige natuur, burg riviertjes en ook meertjes middenin de bergen waarin je kunt zwemmen.

Dat is inderdaad een top idee voor over enkele jaren! Ziet er super mooi uit.

Rianne1979 schreef:
Camping le paradis in de dordogne. Geweldige camping met heel netjes (verwarmd) sanitair, vooral voor kleine kinderen. De camping ligt aan een riviertje. Mooie omgeving, lekker veel wandelopties.

Ik heb deze toegevoegd aan mijn lijstje, ziet er een erg leuke camping uit!

Vaxa
Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-19 12:24

Intussen ligt de camping vast, het is Camping du Mettey in de Vogezen geworden!

Maarr, behalve kleertjes, luiers enz., wat zijn eigenlijk de baby spullen die je zeker moet meenemen bij het kamperen?
Ik heb een babyzwembadje aangeschaft, een UV-tentje. We hebben een reisbedje.. Zijn er nog dingen die ik absoluut niet mag vergeten?


Oh ja, tips of ervaringen in de omgeving van Vagney zijn zeker welkom :o

Vaxa
Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-19 08:11

Oké, top. Dat zijn allemaal dingen die ik heb klaarliggen :)
We nemen zowel buggy als draagzak mee. Afhankelijk vh wandelterrein


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit__, C_estmoi, lotte_dl, Maera, Nicje87, Thrive en 61 bezoekers