Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 18:18

Dichtbij of ver weg, ik hou van reizen. Het is zo'n beetje mijn hobby om vakanties te plannen, bekijken en bij weg te dromen. Ik ben bang dat ik zelfs al teveel reizen op mijn bucketlist heb om allemaal waar te maken in verband met de kosten en hoe kort het leven is. Als er een vakantie voorbij is, ga ik vast aan de slag met de volgende.

Het lijkt me ook echt een leuke baan om bij een reisbureau te werken of eigenlijk het liefst zelf reizen naar wensen van mensen samen te stellen. Ik kan er elk weekend wel mee bezig zijn, kijk graag naar reisprogramma's of foto's en filmjes van mooie plekken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 20:52

Anoniem schreef:
Wat houdt je tegen om (zelfstandig) reisadviseur te worden dan?
Geloof me, het is ook echt ontzettend leuk!


Dat zou ik super graag willen, maar ik weet niet hoe te beginnen in de zin van dan moet je toch ook zelf wel een beetje een website kunnen onderhouden :o

Ik heb trouwens juist het idee dat het plannen en uitzoeken ervoor zorgt dat je de mooiere plekjes niet mist. Er zijn tegenwoordig zoveel websites via waar je juist mooie 'verborgen' plekken vindt. Ik google dan zo lang op dingen dat je vanzelf wat verassende dingen tegen komt. Ik zorg wel dat een reis ontspannen blijft, zo plan ik inderdaad ook dagen met niks.

Als ik soms reisschema's zie van reisbureaus denk ik dat je vermoeid terugkomt, elke dag zoveel km rijden en dan 1 nacht op een bestemming.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 21:12

Haha ook de volledig volplanners zijn uiteraard hartstikke welkom om mee te kletsen, met wat voor reis ben je bezig poes?

Helaas heb ik het financieel niet heel breed, maar er zijn ook prachtige bestemmingen met de auto en de tent te bereiken gelukkig :D maar ik net nu bezig met twee maanden Australië O:)
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 02-05-19 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 21:48

Leuke blog travelme!

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 05:54

Tierania_ schreef:
Hier ook! Onze Amerika en Canada reizen boek ik helemaal zelf en stippel ik helemaal uit elk jaar :D


Nog tips voor Canada? En dan in de richting van Banff/Jesper.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 12:50

Reunion in combinatie met Mauritius staat ook op m'n lijst, hoe ziet je planning er uit? En laat je weten hoe het was

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 13:34

En ik heb het net gelezen :D gaaf! Ik ga je tekst opslaan voor als ik het ooit nodig heb

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-19 07:22

Zo Marije wat een hoop! Ik probeer een grote reis per 2/3 jaar qua financiën en vrij krijgen op het werk :') lijkt me geweldig als meer keer zou lukken. Wat vond je tot nu toe je mooiste reis?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-19 18:27

Ik kan me goed voorstellen dat de tickets naar Canada meestal goedkoper zijn in die periode, ik ga zelf namelijk liever ook wanneer het aangenaam is buiten :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-19 19:44

Wat gaaf lies! Borneo en Maleisië staan hier ook nog op de lijst, wil je er wat meer over vertellen?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 20:04

Ik ga 1 of twee keer per jaar, dat kan ver en lang maar het kan ook zijn met de tent binnen Europa.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 16:57

Soms denk ik ook om mijn baan op te zeggen en te emigreren, maar misschien gebeurd dat pas als ik met pensioen ben want mijn werk is ook wel leuk,maar ik vindt het wel erg jammer dat ik niet zo makkelijk kan zeggen ik ga een maandje weg. Of ik zou mezelf om moeten laten scholen tot iets wat je kunt doen op afstand. Of waarmee je makkelijker een tijdje weg kunt. Misschien ben ik ook teveel een doem denker, wat als je ooit terug moet of wilt maar zoals nu in deze periode kun je niet aan een huis komen, wat dan?

Ik kijk net outsiders en dan denk ik waarom zou ik het niet kunnen? Maar ja er moet toch ook iets van inkomen zijn.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 07-05-19 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 17:27

Heel veel plezier, ik kijk uit naar je foto's

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 17:29

liesJ schreef:
Moonsparkle: Ja tuurlijk, vind het wel lastig om een korte versie te geven dus Mocht je vragen hebben mag je pb sturen.. Wij zijn Borneo een week in kuching gebleven. Dat is een mooie basisplaats voor bako nationaal park ( wij deden de 1/2 dag tour met gids), semi wilde orang oetans gezien, we zijn bij een stam wezen eten (met onze grap driver) sarawak cultural village en natuurlijk de waterfront. Het is heel gemoedelijk en lieve, gezellige mensen.

Tip: maak er een rondreis. Wij bleven in kuching maar wij willen echt terug om meer van maleisisch borneo te zien.

Maleisie: we hebben een auto gehuurd en zijn vanuit kuala lumpur,cameron highlands, taiping, penang, pankor, ipoh, kuala lumpur.
we wilde ook naar de perhentian maar die was gesloten ivm regen seizoen.

Kuala lumpur heb ik niet meer dan ziekenhuis en hotelkamer gezien door een val. Daardoor ook helaas geen hele spannende activiteiten meer gedaan ( hiken, door jungle klimmen)in de rest van maleisie en kuching

Ook kan je kijken op ons you tube kanaal: sijtsjesopreis. Dit zijn nog de dagfilmpjes ( maken er nog goede vlogs van) maar heb je al weel een beeld.


Nadir: mijn kids zijn 5 & 2 jaar


Zijn de wegen daar een beetje begaanbaar? Ik ga de plaatsen die je noemt even bekijken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-19 06:03

Dit jaar een weekend dusseldorf en een week Duitsland (heerlijk de natuur in in Harz en Saskische Schweiz). In de winter een of twee weken naar de zon en hoe verleidelijk ik het ook vindt mijn man mag iets gaan boeken (leek me wel leuk voor de verandering :'))

Dan staat Australië op het programma en daarna Canada. Australië is min of meer al helemaal uitgezocht qua route.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 17:30

liesJ schreef:
Egypte. Marsa alam of sharm el sheik (niet in centrum). Lekker weer en mooier snorkelen dan Caribisch gebied


klopt wij zijn vorig jaar in marsa alam geweest. Heerlijk voor een weekje inderdaad en mooi snorkelgebied.[/quote]

Kan je daar ook in restaurants in de omgeving eten? Ik ben zelf niet van het all inclusive :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 20:55

Turkije ben ik geweest maar ik heb niet zo de behoefte om daar nogmaals naartoe te gaan :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 21:45

Nadir schreef:
Moonsparkle, dat kan, ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom?


Ik kan het niet zo goed plaatsen het is deels een gevoel denk ik, maar ook de natuur in de nabije omgeving daar voor wat ik met excursies heb gezien, de mensen waren opdringerig (een straat durfden we gewoon niet meer door te lopen) en ik vond het te toeristisch. Maar ja er is wellicht een heel ander Turkije in andere plaatsen ;) maar hierdoor heb ik het gevoel gekregen dat ik daar niet meer echt naartoe hoef. Terwijl een vriendin er elk jaar met veel plezier naartoe gaat.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 11:52

Haha wat een mazzel :D

Ik ben aan het kijken om in de winter nog even een weekje zon te pakken, wil alles los boeken omdat het best wel veel geld scheelt.Ik heb wel wat leuke opties gezien voor Fuerteventura.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 07:46

Ik heb gisteren heel airbnb voor Tenerife bekeken. Ik wou in de winter goedkoop weg en het scheelt wel echt veel om zelf tickets te boeken + via air bnb iets uit te zoeken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 11:46

MarijeR schreef:
Hier is de planning en route voor de Botswana trip van volgend jaar sept/okt ook rond. Lekker vroeg gepland maar ik ga met een andere fotograaf en allebei hadden we al een aardig volle reis agenda :D

Kun je daar nu al vliegtickets voor kopen of bedoel je echt de planning zelf?

Ik ben nog aan het kijken om met de tent weg te gaan, ik heb twee weken de tijd. Ik dacht zelf aan Nederland
weet ik niet(tips welkom) lichtensteinklam(Oostenrijk)
Graz (Oostenrijk)
Trente (Italië)
Ligure (Italië)
Matterhorn(Zwitserland)
Oeschinensee(Zwitserland)
En dan zsm terug met eventueel een tussennacht nog ergens want we rijden liever niet meer dan 9 uur.

Eventueel alternatieve tips voor bijvoorbeeld Frankrijk zijn ook welkom.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 12:27

SplashIsLief schreef:
Nederland heeft heel veel mooie plekken, wat voor tips zoek je? (Natuur? Steden? Cultureel?)

Geen Nederland, vooral natuur

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-19 18:42

Piekosjj schreef:
Wij willen van de zomer ook weer gaan kamperen, iemand aanraders voor Tsjechie en/of Zuid Duitsland? :)

Triberg watervallen, Saskische Schweiz?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-19 18:44

Tot nu toe zijn qua reizen mijn mooiste bestemmingen Zwitserland, La palma en Hawaii. Zo zie je maar weer dat mooi niet altijd ver hoeft te zijn. Hoewel ik ondertussen druk bezig ben met de reis naar Australië :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-19 22:15

<3 geweldig, kun je daar ook alleen op pad buiten je resort?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Ann, CharleyT, Damon26, Katootje7791, nathe, Paloma_Janet, Travel_me, turtlelito en 76 bezoekers