Ierland 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:14

Ailill schreef:
Evelien_vp schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de tol wegen in Ierland? Ik las ergens dat er soms camera's staan die je auto lezen en dan moet je een bedrag betalen ten laatste de dag erna? Iemand enig advies hierover voor Ierland leeks?
Noord Ierland heeft geen tolwegen, in de Republiek Ierland wel. Vaak werken ze met hefbomen, daar moet je dan direct bij het tolhuisje betalen. Uitzondering: M50 (ringweg rondom Dublin), daar werken ze inderdaad met een foto-systeem. Belangrijk is dat je de tol, uiterlijk, de volgende dag voor 20:00 uur betaald. Dit kan bij de aangegeven Payzone-punten, via LoCall (1890 501050) of online (https://www.eflow.ie/).

Ook is het niet heel slim om met een Nederlands kenteken door Noord Ierland te gaan rijden, bewoners willen nog weleens denken dat het om Britse auto's gaat en kunnen je auto bekogelen, al komt dit niet vaak voor, toch hoor ik (zeker de laatste tijd) meer verhalen (Brexit).


Toch heeft mijn vriend zich rot gezocht op internet hoe hij in hemelsnaam dit bedrag kon betalen en waar dat ergens moest. Uiteindelijk heeft hij het gevonden en het is gelukt. De site vloog er een paar keer uit en het ging best lastig. Ik zag ons al een boete krijgen.... Op zich wel een handig systeem voor de Ieren zelf lijkt me.

Vorig jaar in september met Nederlands kenteken geen problemen gehad in Noord Ierland. Wellicht speelt het op dit moment meer door die Brexit? Wat een schoffies zeg.....



Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:49

Bedoel je de ferry naar Ierland toe? Wij zijn zelf gegaan via Cherbourg naar Rosslare Harbour.

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:01

lideli schreef:
Even een schopje :Y)

Heeft er iemand tips mbt huurauto’s?
Ik wil dit voorjaar weer naar Ierland (alleen) en niet afhankelijk zijn van een vriendinnetje dat daar woont en/of het OV.


Eigen auto geen optie?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lalidan, Sure_lee en 114 bezoekers

cron