Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:42

Ik kom mij hier ook even melden. Na jaren van tentkamperen hopen wij vrijdag (en anders beetje later) onze nieuwe tweedehands caravan te krijgen! Tent is fijn, maar de luxe lonkte ook en vooral omdat op en afbouwen met onze tent en spullen best veel gedoe is leek ons een caravan veel fijner omdat je dan makkelijker kunt rondtrekken. Tot zover de theorie, aankomende tijd maar eens zien hoe het in de praktijk bevalt :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3


Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:56

Melia schreef:
Leuk! Ons bevalt het prima, alleen wel wat meer poetswerk na die tijd, maarja dat weet je van tevoren.
Net wat meer comfort dan met een tent en wij vinden dat i.c.m. kids toch wel erg prettig.


Wat voor poetswerk doel je op? De buitenkant?

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:06

Melia schreef:
Nouja eigenlijk beide. Binnen moet uitgesopt, gestofzuigd en gedweild worden (nouja moet niks, maar wij doen dat wel). De buitenkant gewassen. Mijn vader is zelfs zo dat hij de caravan zo af en toe zelfs nog eens in de wax zet, dat gaat me dan net weer iets te ver :+.
Buitenkant doet mijn man en ik dan de binnenkant.

Op de camping zelf proberen we de tent al schoon mee te krijgen, tot nu toe altijd nog gelukt. Hoeven we die thuis niet weer op te zetten en schoon te maken.


Oh zo, nouja wij gaan hem waarschijnlijk wat langer achter elkaar gebruiken dus ga er ook vanuit dat we de binnenkant ook gewoon bijhouden dan, dus verwacht niet veel poetswerk achteraf, maar de praktijk zal het leren :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:18

Sinds vrijdag met de caravan onderweg! Nu nog 'heel saai' in Nederland aan de Duitse grens, wel een prima stekkie hier dus wachten hier de komst van beter weer af! Caravan en het bed beginnen wat te wennen inmiddels :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:20

We zitten in Denekamp ;) Enne foto, k zal eens kijken of ik die morgen kan maken want die heb ik nog niet gemaakt behalve van héél ver weg en daar word je niet wijzer van haha.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:26


<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:16

Melia schreef:
Mooie omgeving daar in Denekamp. Hebben wij vorig jaar met Pinksteren ook gezeten, of nouja Lattrop was het.
Dierentuin in Nordhorn is ook een aanrader en Ootmarsum is leuk om te bezoeken.

Zo'n kastje is idd ideaal, wij hebben een grotere versie.


Daar heb je zeker gelijk in van dw Dierentuin. Maar we wonen er normaal ook maar iets meer dan een uur vanaf en hadden daarom een jaarabo genomen die echt net afgelopen is hihi. Maar t is absoluut een heerlijk park!



Mooi servies hierboven maar uh wat is de functie van die badeend in het servies precies? :')

@Siersma ja daarom zei ik laatst al dat doe je niet voor even een paar dagen helaas. Maar inderdaad heerlijk ruim

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:14

Avelienvd schreef:
Die badeend is de afwasborstel :P


Ahaaaa je zou bijna met plezier gaan afwassen hihi. :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:13

We moesten ons plekje op de camping afstaan en zijn daarom vandaag verkast naar een camping bij Winterswijk. Kunnen we mooi van de week ff bij Obelink gaan snuffelen <3

[ img ]

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:24

Oeh die airco lijkt me daar inderdaad wel lekker als ik die achtergrond zo zie haha.

Wij hebben vandaag de voortent uitgeprobeerd, hoop gedoe want er was een tamelijk ongeorganiseerd zooitje stokken en doeken bij van zowel de voortent als de voortentluifel. Tja, kwamen ook nog onderdelen tekort om te bevestigen aan de caravan dus die vandaag gehaald. De voortent staat nu!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:57

Na enig gediscussieer bij het proefkamperen (we zijn weer even thuis voor nu), partner wilde luifel mee want snel, ik wilde voortent want ook fijn bij slechter weer, vandaag tot aanschaf van een "luifel die ook een voorten is" overgegaan. Zat paar dagen levertijd op dus hij komt na het weekeind, maar dat is prima. Gaan we vast veel plezier van hebben :D

[ img ]

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:44

Ik heb een matje van 8cm dik en 60 cm breed, nu niet natuurlijk in de caravan, maar eerder toen we tentkampeerden, en die vind ik echt zalig liggen! Maar wat mij betreft moeten ze echt meer dan 5cm zijn om lekker te liggen.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:33

Wij willen over een paar dagen ook weer gaan vertrekken, via Duitsland naar Frankrijk is het plan, maar er is geen vastomlijnd plan dus we zien het wel. Zat vanavond even in de caravan tijdens een flinke regenbui, wat een heerlijk geluid toch <3

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:59

Naath86 schreef:
Helaas loopt het hier allemaal wat anders.. Vroeg ik jullie laatst nog ervaring naar een oppomptent omdat misschien wat beter in onze auto paste.. Afgelopen vrijdag is onze auto total loss gereden en nu zitten we dus helemaal zonder auto. We hebben nog anderhalve week om een andere auto te vinden en anders kunnen we met onze kleinere auto maar dan doen we een huurtent waarschijnlijk. Gaan eerst richting de jura en dan naar Annecy.

Wij hebben trouwens ook vrij luxe stoelen wat direct al veel ruimte in beslag neemt. Al vind ik die opvouwbare van de Waard ook wel iets, die ga ik voor volgend jaar onthouden!



Oh jeetje wat vervelend zeg, iedereen wel nog heel?

Hier ook niet zoals gepland, hoewel de caravan prima bevalt op zich blijkt het ledig gewicht heel erg niet te kloppen, dusdanig dat we dankzij de mover nog ongeveer 75 kg laadvermogen overhouden. Compleet onacceptabel. Hele domme fout en had netjes geweest als de verkoper ons erop had gewezen dat bij caravans van deze leeftijd het gewicht nogal vaak (een stuk) hoger ligt dan op papier, dan hadden we hem nooit gekocht. Maargoed, nu dus weer van voor af aan aan het oriënteren op een andere met wél voldoende laadvermogen en dan niet alleen op papier. -O-

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:57

@Ikke iedereen die we spraken in het caravanvak heeft inmiddels bevestigd dat het indertijd vaak niet klopte. En nee ik sloop niet mijn net nieuw eronder gebouwde mover eruit want dan heb ik niets meer aan de caravan.
Deels klopt wat je zegt dat er veel bij zit qua gewicht maar dat zijn geen losse accessoires maar ze wogen de caravan destijds voor de goedkeuring in een zo leeg en kaal mogelijke versie. Ik ben inderdaad naïef genoeg geweest om te denken dat het ledig gewicht van deze caravan het gewicht was zoals dit op papier van deze caravan staat. Weet ik veel dat hij zomaar 120 kilo zwaarder kan zijn (ex. mover) dan daar staat.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:28

Imre schreef:
Wij staan met autopech in Noorwegen. -O- Gistermiddag net een uur van de nachtboot naar Bergen af, gestopt bij een waterval en toen liep er ineens een waterval aan koelvloeistof uit de auto. ANWB gebeld, drie uur gewacht op een sleepdienst - wel met mooi uitzicht, maar ook hier ruim 30 graden - en teruggesleept naar een voorstadje van Bergen. Staan we daar, gaan de garages pas maandag weer open. -O- Na overleg met een onderdelenwinkel de auto provisorisch in elkaar gemacgyverd en rond gaan bellen voor campings. Was inmiddels al half 9 en alles vol. Hotel in de buurt ook vol... We hebben wat gegeten bij een superbehulpzame Turk, waar we tips kregen voor wildkamperen. Een klein stukje durfden we wel te rijden. Helaas geen geschikte plek, dus met samengeknepen billen, de verwarming op standje tropisch om de motor te koelen en alle ramen open naar Bergen gereden en daar om 23.45 aangeklopt bij een hostel. Gelukkig was daar nog ruimte op de slaapzaal. We waren echt totaal kapot. Vriend slaapt nog, als hij straks wakker is gaan we bedenken of we hier blijven of toch naar een van de campings rijden om te zien of er plek is. En dan hopen dat ze maandag een nieuw koelvloeistofreservoir kunnen plaatsen.




Jeetje wat poedersuiker! Heb ook eens een vakantie in Duitsland gehad in 1 week tijd 2x de oldtimer stuk. Gelukkig hadden wij gewoon een hotel daar om naar terug te kunnen. Jullie situatie lijkt me helemaal vreselijk!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:23

Hier ook de airfryer mee hoor!

Met ANWB mindere ervaring. En dat heeft alles te maken met dat je in het buitenland pas recht hebt op vervangend vervoer als de auto niet binnen 48 uur gemaakt kan worden. Kan dat wel of zoals bij ons kan de garage dat pas de volgende dag bepalen heb je dus vette pech. We konden gelukkig een auto huren maar geen idee hoe we anders weer bij het hotel en later terug bij de garage hadden moeten komen. Ik vind het nog steeds een heel raar en naar gevoel dat je ergens waar je het niet kent bij de garage gedumpt wordt en het dus verder uit mag zoeken. Overigens had de tweede keer stranden in die vakantie voorkomen kunnen worden als een wegenwacht een paar weken eerder wat enthousiaster zijn werk had gedaan. Stonden op dat moment stil door een ander probleem. (Hij heeft dit uiteindelijk 'opgelost' reed door en na 100 meter stonden we weer en meneer reed met ons nog zichtbaar in zijn achteruitkijkspiegel gewoon door. Uiteindelijk zelf het probleem ontdekt gelukkig. )
Gaven toen bij hem aan dat we al een uur stilstonden maar de accu nog steeds erg heet aanvoelde en we dat raar vonden. Hij weigerde zelfs maar te voelen en zei dat dat gewoon zo mocht zijn. Alles in deze man straalde ook geen zin uit. Een paar weken later in Duitsland bleek dat het wel degelijk niet normaal was. Uiteindelijk bleken we rond te rijden met een kokende accu ten gevolge van een kapotte spanningsregelaar. Levensgevaarlijk, mogen blij zijn dat het goed is afgelopen want toen we er uiteindelijk achter waren mochten we er ook geen meter meer mee rijden.

Die 2 ervaringen kort na elkaar hebben mijn geloof in de wegenwacht helaas getemperd. Vroeger wel vaak goede ervaringen gehad hoor maar dit was echt zwaar teleurstellend.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:07

Zitten hier ook mensen die aan winterkamperen doen? Wij overwegen om ergens deze maand de caravan op een wintercamping neer te zetten om het eens uit te proberen :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:19

Met de tent zou ik er inderdaad sowieso niet aan moeten denken, caravan kun je het toch wat makkelijker behaaglijk houden lijkt me :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:22

Veriye schreef:
Wij hebben hem gekocht!!! *\o/*
Zomer 2020 gaan we dus kamperen!


Gefeliciteerd met je aanwinst, laat de voorpret maar beginnen *\o/*

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:53

Veriye schreef:
Dankje! Ben nu al een lijstje aan het maken wat wij nog moeten kopen, wat uit de keuken mee gaat etc...zo leuk dit!


Toen we de caravan kochten dacht ik best veel al te hebben, we kampeerden immers al met tent. Uhm ja 1 middagje Kampeerhal Roden was echt superleuk hoor, maar mijn portemonnee was niet blij zeg maar :+

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:36

Ik heb in de tent op die self inflatables altijd heerlijk geslapen maar dan wel 8 tot 10cm dikke variant en niet zo'n 3cm geval.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:55

Op zich hebben wij in de caravan echt ruimte zat, alleen is dat best wel vern**keratief omdat die ruimte bepaald niet overeenkomt met het gewicht wat we mee mogen nemen. :=

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:34

Ik vind zelf Kampeerhal Roden bijna mooier nog dan Obelink. Is zo opgeknapt nu het geen Vrijbuiter meer is, is onwijs veel zorg aan besteed voor mijn gevoel!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:34

lenaa_tje schreef:
Alwiene schreef:
Ik vind zelf Kampeerhal Roden bijna mooier nog dan Obelink. Is zo opgeknapt nu het geen Vrijbuiter meer is, is onwijs veel zorg aan besteed voor mijn gevoel!

Dat vind ik juist niet, veel goedkopere merken als het gaat om spullen voor kamperen met een tent.


Dat klopt wel. Ik vind juist een ruim betaalbaar assortiment echt heel fijn ipv alleen maar het dure spul. Zelfde ervaring maar andere wens dus :)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmberG, callychanel, CharleyT, juval, sietske83, Soepkipje en 60 bezoekers