Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:17

Meelezer meldt zich :) .

Wij kamperen al jaren, we hadden een kleine tunneltent waarin we ons net met stoeltjes in de voortent konden wringen met slecht weer. Omdat deze echt op is en we ondertussen een dochter van 9 maanden hebben, hebben we ondertussen een wat grotere tunneltent gekocht. Vandaag even opgezet, goed dat we even geoefend hebben maar uiteindelijk stond hij keurig :+ .

Wij houden van basic met enige luxe, dus wel goede stoelen mee, maar het hoeft allemaal niet te gek. Meestal staan we 4 tot 7 nachten op een camping en trekken dan verder, afhankelijk van de omgeving.

Omdat dit onze eerste keer kamperen met een klein kind erbij wordt, moeten we wel, buiten de grotere tent, het een en ander aanpassen. Ten eerste gaan we electra gebruiken, omdat we iig een koelbox op stroom willen ipv koelelementen, en ook zekerheid willen hebben dat we altijd een goed opgeladen telefoon bij de hand hebben. Ik zag het een en ander over kabel voorbij komen, maar we twijfelen vooral nog over de lengte, wat is reëel?

Verder ben ik erg benieuwd naar tips en tricks met zo'n kleintje erbij. Wat moeten we vooral niet vergeten? Is er een reden waarom ik geen luiers zou moeten kopen in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk? Kan ik kraanwater in die landen gewoon gebruiken voor haar flesjes, deels ongekookt?
Is het nog handig om haar slaapgedeelte meer te verduisteren? We willen in juni weg, dus dan is het zeker nog licht als ze gaat slapen. En hoe kan ik haar het beste warm houden met koudere nachten?


Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:58

Thanks! Zelf ben ik niet zo moeilijk, maar voor haar ben ik wel wat voorzichtiger.

We zitten in het voorseizoen, dus een rustig plekje moet wel lukken, vinden we zelf ook wel zo prettig. Ook mocht ze s nachts toch wakker worden.

Overigens is ze begin juni tien maanden, maar loopt ze motorisch flink achter doordat ze nu in een gipsbroek zit en vanaf twee tot zes maanden een ander spreidbroekje had. Het gaat er eind van de maand af en dan mag ze bij het begin beginnen, rollen, zitten. Ze schijnen het snel in te halen, maar ik verwacht niet dat ze binnen een maand al kruipt, moet toch ook sterker worden.

En verder zien we het ook wel. Van tevoren goed lijstje maken met haar zonnebrand enzo, en verder hebben ze idd ook gewoon winkels. Ben alleen een beetje een controlefreak :o . Tent is geregeld, nog zo'n tentbedje voor haar ipv een groot campingbedje, fleecetrui en pyama aanschaffen en dan komt het wel goed, zin in!

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:57

Ik wil zo'n bedje: https://www.baby-dump.nl/producten/camp ... luxe/1564/

Lekker compact, ook voor in de auto, want dat is nog wel een dingetje, we kregen de Outlander samen ook al vol :+ .
Zo'n badje is een goed idee, daar ga ik even naar kijken! Had van iemand wel de tip gekregen voor op stal, maar even niet doorgetrokken naar de camping...

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:48

Ik ga kijken of ik daar van de week nog even langs kan!

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:56

Onze dochter was vorig jaar ruim 10 maanden toen we gingen kamperen, de Elzas en Luxemburg, met ook die hele warme dagen in juni, met een tent. Dat ging goed, maar was soms wel een praktische uitdaging, zeker met de koude nachten die volgden op de warmte, je legt ze weg zodra de tent uit de zon komt en afkoelt en s nachts is het amper tien graden... Ze sliep thuis s nachts door, maar werd daar elke nacht wakker, wij laten dr dan gewoon tussen ons in weer slapen maar waren wel blij dat die camping niet bomvol was.
overdag slapen met warm weer is ook moeilijker, wij planden dan bewust een autoritje in.

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 19:32

Ondertussen zit onze kampeervakantie er ook weer aan te komen. Wij kampeerden altijd zonder stroom, met koelbox met koelelementen die we op de campings invroren. Vorig jaar voor het eerst met stroom, toen hadden we een grote koelbox geleend.
Nu willen we er zelf eentje aanschaffen, maar twijfelen wat de beste optie is. Die enorme joekel was fijn, en die zijn ook stiller, maar neemt toch wel veel ruimte in in de auto (en die is met peuter mee echt sneller vol). Een kleiner model heeft dus het voordeel dat hij compacter is, maar er kan dus ook minder in en zoals wij begrijpen zijn ze wat luidruchtiger. Heeft iemand de ultieme tip voor ons?

En dus op pad met een kleine dame van 22 maanden, iemand daar nog fijne tips voor? Bestemming ligt ook aan het weer. Wat is echt onmisbaar?

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:49

Maar dat huren kan niet op elke camping, wij beslissen gerust pas onderweg waar we precies heen gaan. Daar waar het mooi weer is .
Ik hou het allemaal even in gedachten!

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:17

Maakt die niet veel herrie? Daar is mijn vriend bang voor...

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:57

Wij kwamen ergens een recensie tegen dat iemand zelfs bang was dat de buren last van het geluid hadden gehad :+ .
Ergens twijfel ik over gewoon onze oude koelbox mee, die past goed in de auto en is altijd goed bevallen. En dan thermosfles om eventueel s nachts nog flesje te kunnen maken voor ons meisje, telefoon kan op zonnecellader of in auto, hebben we helemaal geen stroom nodig. Ga het nog eens overleggen hier.
Zoveel gebruikten we hem vroeger ook niet, gewoon goed nadenken bij boodschappen. Bier of wijn koelen kan ook prima in een emmer koud water bijv.


Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:10

Hier beginnen we langzaam ook weer uit te kijken naar onze vakantie. Het idee is nu Vorarlberg, maar wij beslissen pas definitief vlak van tevoren met de weersvoorspelling erbij, buiten het hoogseizoen dus we boeken niet.
Heeft iemand een tip voor een leuke camping daar? We hebben de tent mee, hoeven geen luxe maar wel netjes sanitair en broodjesservice is fijn, hebben een peuter, hoeven geen animatie maar wat te spelen voor haar is wel fijn. En liefst in een gebied waar het niet te ruig is om toch wat te wandelen en nog het een en ander te doen is verder. Normaal zijn wij fanatieke wandelaars maar ze is nu te zwaar voor de rugzak en zelf lopen komt ze nog niet ver. Liftje omhoog en dan rondje lopen oid zou fijn zijn!

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:59

xxxMarleen schreef:
Heeft iemand hier al eens gekampeerd bij camping Bakkum of camping Greversduin?
Zo ja, wat vonden jullie er van?


Nog geen ervaring, wel geboekt bij Geversduin. Om de ongeving en omdat het erg leuk lijkt voor onze kleuter, de natuurspeeltuin en belevenispad trokken ons. Normaal beslissen wij anders, ook altijd buiten hoogseizoen en buiten Nl de echte vakantie gekampeerd. Nu willen we echter alleen de camping af voor wat fietsen en wandelen, niet voor vermaak in de drukte zeg maar.

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:16

Wij zijn nu ook aan het kijken wat we willen, dochter is 4 dus kunnen nog voor de vakantie (en drukte dus) uit. Ws Texel of Limburg, Nederland uit zal nog niet lukken ben ik bang...

Overigens herken ik dat van die kinderen op je stukje wel, we waren in augustus nog een paar dagen op een camping met veel kinderen en daar kwamen ze tussen tent en tafel door rennen, we moesten met koken niet alleen onze dochter in de gaten houden zeg maar. Ik snap dat echt niet... Maar ook volwassenen s nachts naar het toilet vol langs je tent ipv de kleine omweg over het pad te nemen.

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:42

Wij hebben simpel plastic zeil onder de tent, voor mij is het ook nieuw dat dat onder een dicht zeil van een tent niet zou mogen, ik ken dat alleen voor in voortenten van caravans. We waren deze keer het plastic vergeten, maar het ziet er dan echt niet beter uit als je na een week de tent weg haalt dan met plastic. De onderkant van de tent ook niet.
Wij slaan de hoeken onder de tent als een soort dijk om te voorkomen dat er water tussen komt.

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 21:12

jeetje77 schreef:
Dat is precies waarom ik een tent wil met een opstaande binnentent rand, van het onderdoek. Niks zo vervelend als water in de tent.


Dat dus, door ervaring wijs geworden.

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 21:40

Zo’n rand had onze eerste tent ook niet, daar hebben we wel een paar keer water in gehad. En je kan je spullen dus niet hoog zetten, dus dat wil je echt niet….

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:03

Wij hebben een koelbox mee, op veel campings kun je de elementen nog wel invriezen. Een elektrische neemt ons teveel ruimte in de auto in.
Groenten als sperziebonen blijven best even goed ongekoeld, tomaten enzo ook, houdbare pakjes melk, het lukt ons altijd wel. Ik eet zelf geen vlees, maar mijn vriend eet dan vlees als we gaan uit eten of lunchen, of bijv gedroogde worst ofzo. Of halen net voor het eten. Verder verpakkingen kopen die meteen op gaan.
Wijn/bier etc koelen we in een emmer koud water

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 20:30

Wij hebben een paar jaar geleden op een camping op loopafstand van centrum Saarburg gestaan, heerlijk stadje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rox87 en 67 bezoekers