USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:03

Pfew, Gowlan! Da's niet niks.

Ik had eerder dit jaar mijn reisverzekering afgesloten voor UK + Europa, omdat ik het niet zag gebeuren dat ik het komende jaar naar de USA zou gaan. Nou, mis natuurlijk. Heb een directe vlucht naar Austin (vanaf Londen) geboekt voor mei, en blijf daar twee weken bij een vriendin. :D


Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:45

Ik vlieg in mei met British Airways, en neem alleen handbagage mee. Gelukkig is Texas dan zo warm dat ik alleen zomerspul mee hoef te nemen, en ik ben twee weken bij een vriendin die een wasmachine heeft, dus mag geen probleem zijn. :)

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:52

shilady schreef:
Annash schreef:
Ik vlieg in mei met British Airways, en neem alleen handbagage mee. Gelukkig is Texas dan zo warm dat ik alleen zomerspul mee hoef te nemen, en ik ben twee weken bij een vriendin die een wasmachine heeft, dus mag geen probleem zijn. :)



Gewoon zoon kleine trolly en grote handtas heb ik ook gedaan


Precies! Ik moet even kijken of mijn rugzak is toegestaan met de afmetingen, dat zou wel ideaal zijn omdat die een apart vak heeft voor mijn laptop.

En ik ben een handiger pakker. Er past véél in mijn carry on. :D

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:31

Yasmine schreef:
Zou ook wel wat warme spullen meenemen. Die airco die permanent op -10 staat is a bitch :))


Haha! Ik heb sowieso altijd een lange broek en een sweater bij me, voor het geval dat. :)

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:05

Is iemand naar Austin geweest? Tips voor de stad en omgeving? :)
Het enige wat ik in dit topic kan vinden is mijn eigen post dat ik mijn vlucht geboekt heb. Ik zal even speuren in het oude topic.

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:11

11 t/m 26 mei. :)

San Antonio staat op het lijstje om evt. heen te gaan. Ik blijf twee weken bij een vriendin, dus het ligt eraan hoe alles uitpakt. Zij woont in het noorden van Austin.

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 14:52

Yasmine schreef:
Ik vond Austin een beetje saai en meh, maar heb dan weer van anderen gehoord dat het net heel tof en hip is. Volgens mij is het een love it or hate it stad.


Haha! Ik kom er vanzelf achter. Hoofddoel is natuurlijk tijd doorbrengen met Katie, aangezien ik haar bezoek. :)

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:36

Ceetje_bokt schreef:
Ik heb met de meeste Amerikaanse maatschappijen gevlogen, allemaal prima. Laatste keer met British airlines, afgezien van allerlei stress, vluchten missen en ongeboekt worden heb de meest waardeloze vlucht met hen gehad. Supernieuw toestel met hypermodern entertainmentsysteem, maar geen beenruimte, dan is vliegen van Londen naar Dallas erg lang. Terug ook een drama met extra overnachting in Londen. Één voordeel: klacht ingediend wegens vertragingen en €600 pp teruggekregen voor de heenreis en nog eens €200 pp voor de terugreis. Kortom gratis gevlogen, maar wel ervan geleerd dat ik BA in de toekomst ga vermijden.


Oei, ik vlieg met BA naar Austin in mei... Maargoed, daar kan ik nu niks meer aan veranderen.

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:40

Ceetje_bokt schreef:
Annash schreef:
Oei, ik vlieg met BA naar Austin in mei... Maargoed, daar kan ik nu niks meer aan veranderen.

Hopelijk heb je een ander toestel en ik ben 1.80m, dat helpt ook niet in een vliegtuig.


Ik ben 1.48 dus ruimte is gelukkig nooit een probleem voor mij. :)

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:05

Heeft iemand al eens een auto via Turo gehuurd en zo ja, hoe beviel dat?

In mijn tweede week wil ik een aantal dagen een auto huren om vanuit Austin San Antonio en Corpus Christi te bezoeken.

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:01

En voor degene die bij Alamo gehuurd hebben (daar zag ik goede ervaringen mee in dit topic), welke extra's boeken jullie erbij? Personal accident en roadside plus?

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:57

Fitzroy schreef:
Als je vanuit Europa huurt zit dit er standaard bij.
Wij boeken geen extra’s verder. Alamo geeft standaard al goede service en als ANWB lid schijn je ook gebruik te mogen maken van de AAA - service.


Ik zit in Engeland dus geen ANWB voor mij. :D
Zal even kijken wat mijn eigen verzekering dekt.

Bedankt voor de snelle antwoorden, lijkt erop dat ik gewoon standaard kan boeken. :)


Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:40

Needje schreef:
Wanneer ga je? Zomer is wel heet nl.
Ik ben er (20 jaar terug) rond feb/maart geweest. Dat was perfect.
Was er rodeo in Austin. Super leuk.
En bij San Antonio in de regio heb je nog enchanted rock.
We hebben zelf toen n korte roadtrip gemaakt naar New orleans. En terug via Calveston. (Ofzo. Haha)
Mijn oom woonde in San Antonio.


Ik zal dit ook eens opzoeken dan... Gisteren mijn hotels geboekt in San Antonio en Corpus Christi. Twee nachten in beide. Daarvoor ben ik 1.5 week bij een vriendin in Austin, en we maken nog een tripje richting Houston en Galveston.

Nu alleen nog een auto boeken en dan heb ik alles geregeld.


Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:38

Ik ben inmiddels in mijn hotel bij Heathrow, en vlieg morgen. Was een lange reis vandaag vanaf het noorden van Engeland, even douchen en dan mijn bed in.

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:27

Dankjewel! Nog 1.5 uur tot mijn vlucht. Security ging echt super snel, had ik niet verwacht op Heathrow.

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:33

Goede vlucht gehad, supersnel door security in Austin, lang opgebleven en nu op normale tijd wakker. Goed begin. :D

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 05:24

UV10 is a b*tch.

Doorlopend ingesmeerd en in de schaduw gebleven, maar alsnog verbrand.

Wel bijzonder naar mijn zin tot zover! O.a. downtown Austin & botanische tuinen gezien.

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:43

Needje schreef:
Ik denk dat ze zonnesterkte bedoeld :)



Zonnesterkte inderdaad! Zo hoog heb ik het nog nooit gezien. Goed ingesmeerd en in de schaduw gebleven, dus in dat opzicht Nederlands verstand gebruikt... Maar helaas!

Fitzroy, ik heb inderdaad hier zonnebrandcrème gekocht. Wat mag dat die naar jouw ervaring minder goed werken! Wel handig om te weten. Ik heb gisteren constant ingesmeerd, denk mijn schouders bijna ieder uur, dus ben echt wel verstandig geweest. Beetje jammer dit haha.

Vandaag een dagje binnen aan mijn boek werken met gezelschap van de honden dan maar.

Morgen gaan we richting Houston en zaterdag naar Moody Gardens in Galveston, dus vandaag even geen zon voor mij!

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 06:04

Ik heb een tof weekend in Houston en Galveston achter de rug. Heb helaas wel een cadeautje, een spinnenbeet blijkbaar, maar geen giftige dus met tijd trekt het wel erg.


[ img ]


Nu weer terug in Austin. Dinsdag tegen de middag vertrek ik naar San Antonio.

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:40

Nadir schreef:
Gaaf Michelle!!

Au, dat is niet leuk Annash! Misschien een heftige reactie op de spinnenbeet? Mijn moeder krijgt dit soort reacties op muggenbeten...

En Disney en goedkoop hoort niet echt in 1 zin :D


Zou kunnen! Ik heb niks gezien, werd ermee wakker. Heb ook wat muggenbulten maar die zijn klein zoals ik gewend ben, dus het is wel duidelijk dat dit wat anders is.

Het is nu nog even groot, maar de huid is niet meer zo heet.

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 03:00

Ik ben op het vliegveld, de twee weken zijn echt om gevlogen! Wel vier uur vertraging... Hopelijk is het nog 3+ als we uiteindelijk landen, zou fijn zijn voor de compensatie.

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:12

Nadir schreef:
Hoe heb je het gehad Annash? Balen van de vertraging..


Ik ben nog in Texas... mijn vlucht is uiteindelijk geannuleerd.
Ik vlieg nu 4.30 (lokale tijd) naar Dallas, en heb dan een uur en een kwartier om naar mijn vlucht van Dallas naar London te raken. BA heeft me op een American Airlines vlucht geboekt.

Doordat het Memorial Day Weekend is, konden ze geen accomodatie boeken. Alles is vol. Veel passagiers gestrand op het vliegveld. Ik heb enorm veel geluk gehad, mijn vriendin in Austin (waar ik 1,5 week heb verbleven voor ik naar San Antonio en Corpus Christi ging) heeft me opgepikt en ik heb daar geslapen. We zijn nu nog aan het relaxen voordat ze me straks weer bij het vliegveld afzet.

En dan maar hopen dat alles wel vliegt.

En thuis mijn compensatie aanvragen. ~~}>

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:53

Ik kom uiteindelijk 24(,5) uur later aan dan gepland, dus lijkt me wel dat ik hier de compensatie krijg. :')
Denk dat ik van mijn reisverzekering ook nog wat krijg. Niet zoveel, volgens mij £20, maar ik klaag niet. Als ik geluk heb £40 haha.

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:37

Nimber schreef:
Shanna das zuur! Ik heb 1 keer 22 uur vertraging gehad. Wat een hel is dat. Was de vlucht van 22 uur. Uiteindelijk iets voor middernacht te horen gekregen dat hij geannuleerd werdt. Toen nog een hotel gezocht alles vol. We zijn in een creepy deel van Brooklyn beland. Echt een rotnacht gehad in iets dat meer leek op kraakpand dan hotel


Bah zeg! Dat is niks waard.

Ik ben inmiddels terug in Engeland. Moest wel een nieuw treinkaartje van £110 kopen, omdat die van mij voor gisteren was... Ik betwijfel of British Airways dat ook compenseert.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers