Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Remember
Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:49

Lielle schreef:
hier nog tips voor wild kamperen (in Kyrgyzstan)? We zijn ervaren reizigers en kampeerders, vliegen naar de hoofdstad en nemen de meeste uitrusting mee zelf, ter plekke is vrijwel niets meer te regelen (huren/kopen). Reis zelf is met huurauto, en iedere paar dagen zitten we wel even in de min of meer bewoonde wereld. Ter indicatie van het soort land, ik doe voor de zekerheid een spoedcursus EHBO.

Dus wat is echt handig om bij je te hebben? Ik heb al een aardig uitgebreide lijst, maar altijd interessant om tips te horen van anderen. Ik heb geen koelbox oid, het is 's nachts wel vrij koud.


Oh wat gaaf zeg! Ik ga er half juni heen, een trektocht te paard door de bergen van 18 dagen, moet zelf ook wat spullen meenemen maar tenten e.d. is geregeld. Neem me elke keer voor eens te beginnen aan een goed lijstje en alvast te beginnen met inkopen zodat niet alles in 1x betaald hoeft te worden :')


Remember
Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:25

Wij doen deze;

https://www.inthesaddle.com/wp-content/ ... 20Trek.pdf

Als het land bevalt wil ik nog een keer terug met mijn vriend om dan met de auto rond te trekken (zoals jullie dus), ik krijg hem echt niet op een paard hahaha, dus nu gaat er een vriendin mee. De route is dus semi vast gezet maar kan afhankelijk van het weer en de begaanbaarheid aangepast worden, overnachten in tenten/yurts. Wel extra stoer dat jullie echt alles zelf gaan doen!


Remember
Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:38

Lielle schreef:
trek ziet er gaaf uit! Ik zag al wat bekende namen maar ga vanavond eens op de kaart kijken.


mijn man is nu een spoedcursus paardrijden aan het doen (bij mij, op onze Raimaer), dan vond ik wel een must. Hoe zijn jullie op dit plan gekomen?

(we hijacken wel een beetje het topic), mss maak ik wel een Centraal Azie topic aan.


Ik had een paar keer wat dingen van Kirgiziƫ voorbij zien komen in reisprogramma's en toen zag ik foto's van mensen die daar gingen paardrijden dus vond ik het heel gaaf maar verder niet uitgezocht ofzo. En vorig jaar kwam dit topic voorbij en dat wakkerde het weer aan, toen heb ik de knoop door gehakt :D

[ITP] Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgiziƫ!

Ik zou eerst alleen gaan, mijn vriend gaat echt niet dagen met een paard op pad :+ , maar inmiddels sluit een vriendin aan.

SusanH schreef:
Ik deed dat vroeger ook, wildkamperen. Moet er nu toch niet meer aan denken. Ga binnenkort weer op een matje slapen, in een tent. Dat heb ik al zeker 15 jaar niet gedaan. Zal wel even afzien worden na al die luxe die ik gewend ben. Op zich vind ik het slapen nog niet het grootste probleem. Maar geen wc binnen handbereik. En niet lekker kunnen douchen als je daar behoefte aan hebt na een dag lopen met bepakking. Ben een beetje verwend geraakt :o


Ja, dat zal een beetje behelpen worden haha, maar is denk ik ook wel stukje mindset. Zo basic als wat jij hebt gedaan heb ik niet eerder gedaan, dus dat gaat wel een uitdaging worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celiien, fohadie, janneke584, janneke_S, Jorex, mvdende, purny, Spaansepony, Unicorn79 en 76 bezoekers