Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:53

Ik zou zeggen hartworm. Als ik naar het zuiden ga, komt niet vaak voor, ontworm ik als ik terug kom met een middel wat ook hartworm aanpakt. Ik ontworm nooit, en al helemaal niet preventief, maar hartworm is wel een dingetje in Italië.


black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:26

En dit is dus waarom ik alleen nog maar wil wildkamperen _O-

Hier zijn plannen opgevat om in 2022 een stuk Kungsleden (Zweeds Lapland) te gaan lopen, ongeveer een week met de tent op de rug. Nu al zin in *\%/*

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:58

SusanH schreef:
Heb ik vroeger met scouting veel gedaan. Maar ben nu toch wel erg gesteld op de luxe van mijn caravan met vaste bed <3

Dat is ook heerlijk, maar kan voor mij niet tippen aan de plekken waar je te voet kunt komen. Er komt nog wel een keer een camperbusje, ooit, als mijn krakkemikkige lijf echt niet meer wil, maar tot die tijd...


[ img ]

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:54

mvdende schreef:
Er bestaat gelukkig wél een coolpad, speciaal voor op de borst bij de Ruffwear Approach pack. Ik wacht deze week de voorspellingen nog even af, en anders ga ik snel zn ding bestellen als blijkt dat de 2 middelste weken van juni erg warm gaan worden.

Aah dank je! Deze kende ik niet *\o/* Ik zat al te bedenken hoe ik dat ging doen met de Swamp Cooler onder de rugzak...

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:10

Ik heb een oud model Approach Pack maar als ik het zo bekijk past hij er wel op :j

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:21

Ja precies, ik was ook al aan het shoppen :')

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:06

Van mij hoeft het niet :+ Ook ik loop straks met een 55 liter rugzak en dan heb ik het toch liever niet zó warm. Droog zou wel fijn zijn.

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 00:44

Morgen coronatest en daarna hopelijk onderweg naar Zweeds Lapland! *\o/*

We gaan in een paar dagen naar Abisko rijden, dan met het openbaar vervoer naar Nikkaluokta en dan lopen we in een week ca. 105 kilometer terug naar de auto over de Dag Hammarskjöldsleden, die voor een deel de Kungsleden volgt. Met de tent op de rug, ik verheug me op heel erg mooie kampeerplekjes :D

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 13:23

Onze coronatests zijn negatief dus we kunnen weg *\o/*

Barramundi schreef:
Wauw wat een avontuur BK!! Ben benieuwd naar foto’s!!
Vooral ook van jullie set up aangezien dat heel minimaal zal zijn als je alles met je mee draagt. Hoe doe je dat met eten enzo? Neem je dat ook mee in die rugzak? Zoveel vragen :')

Foto's worden zeker gemaakt dus dat komt goed :D

De spullen die we meenemen zijn redelijk minimaal, maar zou allemaal nog lichter kunnen. Al die spullen aanschaffen is knetterduur, hoe lichter hoe duurder, dus we gebruiken ook een aantal dingen die wat zwaarder zijn die we al hadden.

Mijn hond gaat ook mee, voor haar moeten ook spullen mee die je anders natuurlijk niet mee zou nemen. Daarom hebben we bijvoorbeeld ook geen ultralichte matjes, haar nagels maken daar probleemloos gaten in :+
Haar gevriesdroogde voer neemt ze zelf mee in haar rugzak.

Eten nemen we indaad mee, dat is ook het leeuwendeel van het gewicht. Er zijn onderweg een paar hutten waar je eten en bijvoorbeeld gasblikjes kunt kopen, maar dat moet daar allemaal per helikopter ingevlogen worden en is dus ontzettend duur. Dat doen we alleen als we niet genoeg blijken te hebben. We nemen gevriesdroogde maaltijden mee waar je alleen gekookt water aan toe hoeft te voegen. We nemen broodvervangers mee, een soort kleine crackers met hoge voedingswaarde. Verder proteïnerepen, noten, chocolade, pindakaas, kaas (gevacumeerd in kleine stukken mee uit Nederland, die Zweden kunnen geen kaas maken :Y) )... als het maar flink calorieën heeft :D

Gelukkig wordt de rugzak elke dag lichter omdat je behoorlijk wat eet :')

Balen dat je eerst in lockdown moet weer -O-


culaccino schreef:
Gaaf, black_kelpie! Ik ben ook benieuwd naar jullie tent en hoe je dit doet met water en eten. Ooit ga ik ook zoiets doen. Heel gaaf plan! Goeie reis en heel veel plezier!

Dank je :D Wij wilden dit ook al heel lang. Een paar jaar geleden hebben we 3 dagen op de Hardangervidda in Noorwegen gelopen met tent, toen wisten we wel zeker dat we deze tocht een keer wilden gaan doen. Het jaar daarna kampte ik met rugproblemen en vorig jaar was het sowieso geen optie (en ook nog steeds die rug). Maar nu is het dan eindelijk zover *\o/*

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 16:02

Bedankt allemaal, ik heb er echt zoveel zin in :D :D

Barramundi schreef:
Ik zou geloof ik op de eerste dag alles opeten :')

Dit zeiden wij ook al tegen elkaar ja _O-

Wordt nog wel een uitdaging dan, er gaat meer dan 30.000 kcal aan eten mee :')

Oh ja, wat betreft het drinkwater. In principe kun je stromend water in die contreien gewoon zo drinken, dat is brandschoon. We hebben voor de zekerheid wel een waterfilter mee, en voor het eten/thee/koffie wordt het natuurlijk gewoon gekookt. We hebben beide een literfles mee.

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 17:38

ikke schreef:
Toen je nog naar GB kon en wij er vaak kampeerden, hadden we altijd een paar van die "instantmaaltijden" bij ons.
Die eet je geen twee achter elkaar weg, echt niet! Dat je anderhalf redt na een dag vol inspanning, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar heel veel verder kom je niet. Dat spul vult als een malle :j

De avondmaaltijden zijn 600 kcal per stuk, veel meer dan 1 zal er inderdaad niet in gaan :+

Vandaag nog een laatste testritje gemaakt met volledige bepakking, ik had er al wel een paar keer mee gelopen maar mijn vriend nog niet.

[ img ]

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 17:42

Ik heb een 50/65 en mijn vriend een 65/85. We kunnen het allemaal aardig in de 50 en 65 liter krijgen, de extra ruimte gebruiken we bijna niet.

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:02

Ons eerste plekje gisteravond na 1100 km rijden, een hut zonder elektra of andere voorzieningen, maar dan hoefden we in ieder geval de tent niet op te zetten na die lange rit :+


[ img ]


Vandaag weer 600 kilometer voor de boeg.

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:03

Vanmorgen wakker worden

[ img ]


En ons nieuwe plekje voor vanavond <3

[ img ]

Nog een paar dagen voordat we gaan lopen *\o/*

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:37

Met wildkamperen hebben we geen douche, maar een bad kan natuurlijk prima

[ img ]

Onweer en regen vandaag, we hebben een plekje gevonden waar we droog konden koken...

[ img ]

Helemaal prima weer, op de bizarre hoeveelheid muggen na dan. Zo erg hebben we het nog niet eerder gehad :=

[ img ]

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 09:52

Ik moet zeggen dat dit echt de eerste keer is in jaren Scandinavië dat ik vanwege de muggen in de tent ben gaan liggen lezen. Over het algemeen vind ik het goed te doen!

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:46

Zonnebloem92 schreef:
Ja geen idee, het is wel dik.

[ [url=m/DrgqwV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw #)

Mijn vriend zit inmiddels ook onder de bulten, ik heb er veel minder last van.

Gisteravond hadden we een huisje met een verhaal, die komt nog wel een keer.

[ img ]

Nu in de bus naar Nikkaluokta, dus ik ga een week van de radar. Tot dan! :D

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:17

Wij zijn weer boven water! Foto's coming soon!

[ img ]

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:53

Noeps schreef:
[ [url=m/sZeGXn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hardop om gelachen :D

_O- _O- _O-


Wij zijn vanwege het weer ook eerder naar huis gereden, gisteravond waren we weer thuis na 2 dagen rijden. Gelukkig zaten we hoog een droog in een huisje toen dit gebeurde;


[ img ]

[ img ]

[ img ]

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:49

Wirobelgje schreef:
Wij vertrekken morgen met onze camperbus naar Zweden :D
Heb er veel zin in en ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn.

Wij zijn nog nooit in Zweden geweest en hebben dan ook geen idee wat te verwachten, behalve van "horen zeggen".
Van horen zeggen:
prachtig land, veel bos, muggen kan een dingetje zijn.

Veel plezier! Mocht je hem nog niet hebben, de app Park4Night is handig om een wildkampeer-plekje te vinden met de camper.

Muggen valt nu alweer reuze mee, wij hebben de afgelopen weken 1 plek gehad waar het echt erg was, maar verder echt niet idioot. Eind augustus zijn ze voor een groot deel alweer weg.

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:58

Eindelijk tijd gehad om wat foto's uit te zoeken van de Kungsleden, mijn telefoon stond het grootste deel van de tijd uit dus ik moest ze van de telefoon van mijn vriend vissen.

Het was er echt adembenemend mooi, dat is niet op foto's te vangen en zeker niet met een telefoon. We hebben best aardig weer gehad, op de 2e dag na, toen zaten we in een dikke storm. Een bijna-van-je-benen-waaien/vliegeren-met-de-tent storm. Dat was echt niet grappig :+

Anyway, foto's :Y)

Not so very lightweight :=

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:07

culaccino schreef:
Wat een fantastische foto's, black_kelpie! Je hond is ook leuk <3 En wat tof dat je zo'n grote kudde hebt gezien! Zo'n reis hoop ik ook ergens komend jaar te maken. Hoeveel kilometer liepen jullie ongeveer op een dag?

Rendieren zijn we meer tegengekomen, ze worden daar door de Sami gehouden. Af en toe kom je ook een hek of een kraal tegen, en van de route af hebben we ook een dorpje gezien waar je alleen per helikopter, boot of te voet kunt komen.

We hebben ongeveer 15 km per dag gemiddeld gelopen, het eerste stuk ging vrij moeizaam door de enorme hoeveelheid stenen op de paden en het laatste stuk ging vrij makkelijk, daar hebben we weer wat ingehaald. We hebben het in 6,5 dag gedaan, het kan echt wel sneller maar wij hoefden niet persé supersnel weer weg :D Daarbij is mijn hond al 10 en moet het voor haar ook goed te doen blijven.

De eerste dagen hadden we niet gedacht dat we het binnen de gestelde 7 dagen gingen halen, maar dus toch :D


Barramundi schreef:
Prachtige foto’s BK! Leuk om een impressie te krijgen zo. Ik vind het super stoer om zo’n end te gaan wandelen met alles op je rug.
En de hond mee ook! Echt gaaf dat jullie dit gedaan hebben.

Thanks :D Ik vind mezelf ook best stoer, haha. 10 jaar geleden kon ik geen 200 meter lopen zonder te moeten gaan zitten, dus dit is wel even wat.

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:43

Als het gaat sneeuwen wil ik eigenlijk wel gaan kamperen, voor de lol een nachtje. Ik ben een kleum en heel benieuwd of dat leuk zou zijn :')

Voor volgend jaar het plan opgevat om de Fjällräven Classic in Duitsland te gaan lopen, in de Allgäu. Qua afstand goed te doen, weekendje hiken en weer terug :D

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:29

Dat wil ik nou ook <3 Heerlijk in de sneeuw.

Liever de eerste etappe zwaar dan de laatste :+ Bij de Classic in Zweden (niet officieel gelopen, wel dezelfde route, een paar dagen voordat de Classic begon) vond ik het begin ook zwaar, meer richting Abisko werd het gelukkig makkelijker want mijn benen hadden er geen zin meer in :Y)

black_kelpie
Berichten: 7814
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:39

Wij hebben een Bergans tent, de Romsdal 3. Niet met 2 ingangen, wel een behoorlijk groot voorportaal wat met slecht weer echt een uitkomst is gebleken.


[ img ]


Ik wil zelf nog eens een Zpacks Triplex tent, dat weegt echt helemaal niks.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brigitte_D, janneke584, Mitch_Beauty en 140 bezoekers