Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:35

Ik moet zeggen, ik heb op alle campings dit jaar geen last gehad van snurkende mensen of andere nachtelijke geluiden. Ja, ochtends werden de kinderen van andere gezinnen wat vroeg wakker (die van mij bleven aardig rustig, normaal zijn dat de herrieschoppers om 7 uur, maar wij zijn er vrij streng op) en de laatste camping waren de kinderen tot 23 uur aan het rennen en gillen (gelukkig slapen die van mij daar door heen)

Maar op alle campings was het sanitair prima geregeld. Geen douches naast de toiletten en allemaal ook erg netjes.

Ons grootste ergernis waren rokers. Zit je lekker voor je tent komt die gore rookwalm voorbij. Gelukkig op alle campings net de laatste dag voordat we vertrokken, anders waren we wel eerder gegaan, want dat vinden wij dus echt verschrikkelijk.




Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:25

Iemand dit weekend lekker gekampeerd? Wij "historisch" op een vroege middeleeuwen markt. Maar het doet me wel uitkijken naar Oostenrijk van de zomer!

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:29

Wij doen aan reenactment, dus zitten dan een weekend in 10e eeuwse stijl en kamperen dan 90% historisch correct. Elk jaar word het wat correcter, een work in progress; slapen in tenten (die meer of minder historisch zijn, want er is geen echt bewijs voor), eten (grotendeels) historisch correct en slapen wel op een klapmatras, maar wel onder wollen dekens en vachten. (de kinderen hebben hun kinderslaapzakjes erbij)

Voor de kinderen gaan we tenten, alleen dan in viking stijl.

Wij hebben juist bijna te warm weer gehad, met nauwelijks tot geen wind tot gister. Toen was het met een beetje wind heerlijk uit te houden.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:28

Het is gewoon leuk om te doen en om uit te leggen aan bezoekers. Ik weet dat er ook viking hiking tochten ed worden gedaan. Geheel in stijl. Maar ik hou het bij kamperen in stijl ;)

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:22

Ik zit te twijfelen om dit jaar naar Polen te gaan ipv Oostenrijk. Iemand ervaring en leuke (vooral avontuurlijke) tips?

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:30

Mijn plan voor Polen begint iets meer vorm te krijgen, al vind ik het wel spannend, vind het toch een stap verder weg dan oostenrijk of denenmarken. Ben nu aan het kijken naar een wandeltour in Białowieża National Park.

Verder ben ik nu aan het kijken om verder te touren naar Bieszcody mountains en Pieniny mountains en daarna richting huis (misschien ook in stappen) maar het worden waarschijnlijk minimaal 3 campings in maximaal 3 weken.

Dus we zullen goed moeten kijken wat we meenemen. Maar in Denemarken stonden we ook maximaal 5 dagen op een camping. Dus ik denk dat we op zich al flexible genoeg zijn. Maar je kijkt soms wel jaloers naar campers :P

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:18

We zijn naar de Wit gegaan omdat we nog een koelkast moesten hebben. We zijn naar buiten gelopen met de koelkast en... een bardani prestige 460 :') :o Mijn man vond het altijd te duur en ik had natuurlijk gepland dat we ook even langs de tenten gingen... hij was gelijk om... *\o/*

[ img ]

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:45

Hij is echt lekker ruim, ook natuurlijk grondzijl en tenttapijt gekocht.

Ook het opzetten is prima, al vinden wij de handleiding omslachtig. De volgende keer doen we het praktische op onze eigen manier.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:55

Wij staan nu ook in Luxemburg, vind de omgeving super al lijkt het weer minder te worden komende week...

We hebben wel geen beekje of zwemgelegenheid maar het weer wordt er toch niet Maar.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:14

WiFi is echt een ramp op alle campings die ik heb gehad, Denemarken, Duitsland, België en Luxemburg. Maar meestal staan we ok vrij achteraan en dan is het bereik minimaal... Maar volgens zeggen hebben ze op de hele camping dekking. Gelukkig heb ik onbeperkte bundel.

Het was in Luxemburg echt een aanrader. Waren in consdorf (klein Zwitserland).

Camping en onze buren waren erg gezellig. Ik ben niet zo'n buurter, maar we hadden de vuurplaats voor de deur en daar menig avond met verschillende buren gezeten.

Het enige wat ik jammer vond was de 5 euro voor de wasmachine en droger.

Ze hadden gewoon een instelbare douchekop (van regen tot massage straal) En ook qua temperatuur en hardheid helemaal in te stellen. Heerlijk.

En kostte ook nog eens weinig. Grote leuke speelplaats voor de kids.

De laatste 2 dagen hadden we nogal aparte buren. Die pakken de houten picknicktafel en zette die bij hun tent. En een wandel gezin op doortocht mocht die wel lenen, maar naderhand wel weer terug zetten. Terwijl die juist was voor mensen die boven het vuur hun eten maakten.

Ik zoek trouwens mijn campings op formaat, niet te groot/ veel standplaatsen, foto's en recensies. En uiteraard locatie. Liefst dat je vandaag de camping gelijk in de natuur zit.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:55

Dat ligt wel aan de prijs voor het wassen. 5 euro per was... dan doe ik het wel lekker thuis.

Ik gebruik WiFi vooral voor het bepalen van de volgende wandeling/ activiteit die we gaan doen. En evt communicatie met thuis. Foto's versturen en zo.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:15

Mijn tip voor lampje: https://www.spacsport.nl/uitrusting/verlichting/kampeerlampen/bo-camp-hanglamp-kuma-200-lumen_n-v-t_31807.html

Echt geweldig. We stonden bij bovenstaande winkel en vroegen wat fijn was, want ik heb een andere, die verblind je of je hebt er niks aan... Dus moest ik iets anders hebben. Deze heeft 3 standen, is waterdicht, makkelijk op te laden, klein, heeft haakje en is magnetisch. verblind niet, maar geeft wel voldoende licht... (staat ook allemaal in de beschrijving zie ik...)

De andere lamp gebruik ik alleen nog voor sfeer verlichting; hoog zodat hij niet verblind.

Ik wil voor komend jaar elektrisch gaan koken... iemand een tip? Aangezien we toch altijd stroom hebben voor de koelkast en laptop, hoeven we niet meer moeilijk te doen op een 1 pits gastoestelletje. Liefst iets op poten zodat ik eronder kisten oid kan zetten...

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:37

ikke schreef:
De Wit in Schijndel, met stip en een sterretje. Zij gaan door waar de meeste shops ophouden. Ik ben bezig met het ontwerp van het livinkje in de vrachtwagen en als ik iets zoek is het meestal de Wit in Schijndel die heeft wat ik zoek.


Riddershow schreef:
Ik wil voor komend jaar elektrisch gaan koken... iemand een tip? Aangezien we toch altijd stroom hebben voor de koelkast en laptop, hoeven we niet meer moeilijk te doen op een 1 pits gastoestelletje. Liefst iets op poten zodat ik eronder kisten oid kan zetten...

Je aandachtspunt is vermogen. Inductie is de beste keuze, maar je zit dan echt vast aan een 10A aansluiting.

En dat is veel? Wat is standaard?

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:10

Hey dames,

Ik ben een tijdje stil geweest, Maar ik vroeg me af. Maakt iemand gebruik van vouwbare campingkasten oid? En zo ja welke?

Nu hebben we alles in kisten maar dat is niet altijd even fijn. Ophangen kunnen we niet.

Wij gaan weer naar oostenrijk... heb er zo'n zin in!

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:57

Zo eentje hebben wij voor het koken ook. Maar dacht aan iets simpelere voor kleding oid.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:49

Josien_ schreef:
Wij willen als alle maatregelen het toelaten begin augustus nog een paar dagen kamperen met tent en hond in Luxemburg. We zoeken een rustige camping, met ruime plaatsen en waar onze hond uiteraard welkom is :D .
Hebben jullie toevallig nog aanraders qua camping? Sowieso tips voor de hond in de tent mogen ook :D !



Wij waren hier (zonder hond, maar deze zijn wel welkom) Hele fijne camping, erg vriendelijk en je kunt zo het bos in lopen! https://www.visitconsdorf.lu/nl/camping ... a-pinede-2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, GrapeshotBot, Miiej, moonsparkle, Nathalie18x, purny en 83 bezoekers