Ervaringen escape room?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:48

Ook klaar, wij hebben hem wel echt geëlimineerd! Waren ook pas na 8 uur begonnen... Kwamen op dezelfde uit als jullie.


Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:41

Uiteindelijk maar 1 over gehouden op basis van de vingerafdruk. Jullie niet dan?

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:34

Inderdaad, Ramkraak en Drukkerij! Die in Elst is ook leuk.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 08:38

Ja, wij ook! :) Benieuwd wanneer we kunnen boeken.
Voor die tijd staan eerst The Vault en Erzsébet nog gepland, die stonden ook hoog op ons lijstje.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 13:22

Je zou denken dat iedereen met dit mooie weer naar buiten gaat, maar wij laten ons allemaal vrijwillig opsluiten :D

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:24

Sanet schreef:
Misschien dat ze aanpassingen gedaan hebben na een aantal groepen. Maar ik vond het zwaar een aanfluiting. Puzzels die niet af waren of niet op te lossen waren. Puzzels die je eindelijk opgelost had, dan de volgende ging doen, die had je fout, moest je de vorige puzzel weer doen... zo hebben we soms 4-5x dat zelfde rijtje moeten doen. Met lange (30 sec) introductie filmpjes vooraf voordat je dan puzzel 1 weer kon doen...


Ze gaven bij ons toen aan dat dat expres was, dat zo'n heel riedeltje weer van voor af aan moest, omdat zij die tijd nodig hadden voor het resetten van de puzzel... Dat vond ik inderdaad een zware afknapper. Wij zaten ook aan het begin, dus inderdaad ook puzzels die niet goed werkten en we soms wel 5x moesten doen voor het goed gekeurd werd. Dat was jammer, want in potentie was het een mooie kamer! Ik miste alleen wel de samenhang, elke ruimte was zo ongeveer een thema op zich.

Wij durven the End wel aan, heb ook al ticket gekocht. Hun andere kamers zijn gewoon zo goed, dat we deze echt heel graag willen spelen!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:59

Wij hebben net The Vault gedaan van Sherlocked in Amsterdam. Echt nèt er gehaald. Laatste puzzel hadden we de oplossing, maar het lukte ons met 6 pogingen gewoon nog steeds niet... Wel een heel erg toffe kamer, echt super mooi en groots opgezet.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 09:46

Ja echt wel!


Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:32

Wij hebben alleen The Vault gedaan inderdaad. Doen eigenlijk nooit meerdere kamers achter elkaar.
Bloody Mary is inderdaad ook leuk. Wij gaan over 3 en Erzsébet in België doen. Erg benieuwd naar!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:26

Voor degenen die ingeschreven hebben voor The End, hebben jullie al iets gehoord?
Wij hebben dus nu betaald en een voucher gekregen, waarmee we zouden moeten kunnen boeken in de presale. Daarvan zou je nog bericht krijgen. Nu zie ik op de site wel een teller staan, dat ze over 42 dagen open gaan, maar heb nog niets gehoord :?

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:48

Inmiddels met ze gechat, we moeten gewoon afwachten en krijgen mail...

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:49

Is Delft te doen? The Freak Show is geweldig! Niet super moeilijk, maar wel 1 van de mooiste kamers en ervaringen.
Meeste kamers zijn wel het beste te doen met 4 of meer (dan wordt de prijs p.p. ook automatisch lager).

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:44

Gaby schreef:
Deborah2 schreef:
Is Delft te doen? The Freak Show is geweldig! Niet super moeilijk, maar wel 1 van de mooiste kamers en ervaringen.
Meeste kamers zijn wel het beste te doen met 4 of meer (dan wordt de prijs p.p. ook automatisch lager).

Heel erg bedankt voor je reactie! Klinkt goed.

Helaas zijn er geen mensen die meekunnen, maar ik zal de mensen achter De Freakshow contacteren om te vragen of ze denken dat het ook leuk is om met zijn tweeen te doen.
Andere tips hoor ik ook graag!

Edit: Ai, De Freakshow zal hem helaas niet worden... Zo te lezen is die problematisch met knieproblemen.
Ik ga hem wel onthouden voor over een jaar ofzo :) Maar bedankt voor de tip :) .


Hm, ik weet niet hoe ernstig die knieproblemen zijn, maar ik heb hem met een aardig versleten knie gewoon kunnen doen.
Anders hebben zij ook nog The Orphanage en in Rijswijk zit Jason's Curse. Ook allebei topkamers. Alleen kom je met 2 personen wel ruim boven jouw budget uit, als het al te doen is met maar 2.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:04

Dat wordt inderdaad lastig dan helaas, helemaal met 2. Met meer kun je de taken soms nog wat verdelen, maar met 2 gaat dat niet :(

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:06

Leuk idee, maar ik sla over :o Meerdere op 1 dag is sowieso een uitdaging met paarden en honden thuis, dus wij houden het meestal bij eentje!

Gisteren Erzsébet in België (net over de grens bij Eindhoven) gedaan. Gave kamer! Heel mooi aangekleed, toffe puzzels en heel enthousiaste host. En gehaald, met nog 17 seconden over :D

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:39

KarinW86 schreef:
Ik heb ook nog mijn ticket voor The End hihi maar zijn pas met zijn 3en, niemand wil mee hihihihi


Dat is jammer zeg... Wij hebben geboekt! Wel pas voor 8 juni, maar hij staat geboekt :)

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:10

Welke locatie in Best? Wij zijn bij de Conductor geweest en bij Machu Picchu, allebei een andere locatie.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:38

Machu Picchu en The Conductor gedaan, allebei andere locatie en andere eigenaar volgens mij. Beide kamers gehaald :) Wel allebei leuke kamers, maar onvergelijkbaar met elkaar.
Machu Picchu was geinig, anders dan veel andere kamers, best lowtech, maar toch verrassend. Conductor erg mooi qua decor en ook echt wel leuk om te spelen.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Captain Kidd was er toen nog niet, willen we ook nog doen.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:14

KarinW86 schreef:
Ik ben even een to do list aan het maken ;)


Deze zou ik nog willen doen iig:
- the Experiment (zijn de andere kamers daar ook goed?)
- Catch me ik you can (zijn de andere kamers daar ook goed?)
- Flight 815
- The End

Wat zijn nog echte aanraders!


Bij the Experiment heb je ook nog de Mail Room geloof in. Ze raadden ons toen aan die niet te doen, als je er al veel had gedaan, want was niet vergelijkbaar met the Experiment. Ze waren hem wel aan het ombouwen en dat is inmiddels klaar, dus ben toch wel benieuwd.

Bij Catch me if you can hebben ze ook nog The Suspicious Farmhouse. Ook daarvan gaven ze al zelf aan dat die niet zo geweldig was als Catch me. Maar ik dacht dat ze ook die gingen aanpassen.

Flight is ook een top kamer en The End gaan wij in juni heen!

Ik vond inderdaad The Vault heel erg leuk en ook Erzsébet in België.

En de Drukkerij en Ramkraak in Nijmegen. Misschien niet zo "next level", maar wel echt leuke kamers.

En in mei gaan we in Wageningen de nieuwe VR escape room spelen, ben ik ook wel erg benieuwd naar. De Crazy Farmer (traditionele escape room) zit op dezelfde locatie en vonden wij ook erg leuk.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:15

iirrssjjee schreef:
KarinW86. Ik kan je ook de escape rooms in Dordrecht zeker aanbevelen! Die van Real escape room. Tofste die ik ooit heb gedaan!


O ja, de Precious Room hebben wij daar gedaan, niet gehaald, maar wel heel tof! Daar moesten we nog eens naar terug om de andere te spelen, was ik al weer vergeten... :o

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:18

Ga nu Escape from wonderland en Verdieping 13 en The Artefact ook maar op het lijstje zetten, thanks! We begonnen een beetje door ons lijstje heen te raken :o

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:24

iirrssjjee schreef:
Deborah2 schreef:

O ja, de Precious Room hebben wij daar gedaan, niet gehaald, maar wel heel tof! Daar moesten we nog eens naar terug om de andere te spelen, was ik al weer vergeten... :o


Wij hebben the classroom gedaan. Wel gehaald (op 10 seconden ofzo), maar die was echt heel erg tof!


Dat was inderdaad degene die wij nog wilden doen. Precious Room zou een slagingspercentage van 16% hebben hoorden wij en we waren met met ons gebruikelijke team, dat hielp ook niet echt...

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:09

KarinW86 schreef:
Hoe zijn de acteurs eigenlijk bij de experiment. Voor de bangere mensen?


Ehm tja... Laat ik zeggen dat het geen horror is, maar eerder inspelen op en versterken van gevoel /atmosfeer. Hoe je dat op pakt verschilt per persoon natuurlijk.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:26

fokfanaat schreef:
Deborah2 schreef:
Bij the Experiment heb je ook nog de Mail Room geloof ik


The courtroom hebben ze ook, echt heel gaaf.


Ook als je The Experiment al hebt gedaan?

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:59

Nou, dan moeten we die ook maar op het lijstje zetten! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, aman2002, eva1969, fohadie, Knuffeldier, lillylover, Ruai, TamaraFloor, Travel_me en 62 bezoekers