USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:21

Het is nog wel de moeite waard om reviews voor de verhuurlocatie te vergelijken voor je boekt. Wij kwamen nog iets goedkoper uit bij Budget maar daar waren de reviews zoveel slechter met name ook hele lange wachttijden met ophalen.


Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:43

Oh heerlijk een cabrio. We zijn nu met z'n vieren dus het is echt geen optie helaas maar ik heb dierbare herinneringen aan de Mustangs die we gehuurd hebben. Al hield nummer twee er halverwege de week mee op dat was wel een beetje verdrietig toen kregen we een hele suffe middenklasser ervoor in de plaats.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:24

Je kunt beter je auto online boeken. Dat ben je als Europeaan gewoon verzekerd voor alles wat je nodig hebt.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:54

Dat heb ik inderdaad heel vaak gehoord dat zij het beste pakket voor U25 aanbieden.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:57

USA reisen heeft alleen de USA en geen Canada op de site.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:15

Katja schreef:
Wij boeken het liefst Alamo. Heb nu Alamo geboekt via https://www.rentalcars.com dat scheelde €300 met Alamo dus dan maar even in de rij staan bij de balie.
Als je vanaf de meeste sites huurt zitten alle verzekeringen die je nodig hebt er al bij. Dan heb je niets meer nodig.

Na een tip van Fitzroy is het wel gelukt om in te checken en skip the counter te doen dus we kunnen gewoon lekker doorlopen als we de auto gaan ophalen. Dat lukte met de reserveringscode die ik van TUI had niet destijds.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:28

Heerlijk vooruitzicht!!
Memorial day en het weekend ervoor zijn altijd erg druk overal.

Wanneer gaat de reis plaatsvinden Aulaantje?

Wij vertrekken over 5 dagen. Helaas heeft Eem ongelukje ervoor gezorgd dat ik een beetje met mixed feelings vertrek. Ik ben nog extreem snel moe, heb veel moeite met concentreren en veel last van mijn gebit. En mijn gezicht mag niet teveel in de zon komen wat nog niet zo best combineert met een bezoek aan Florida.
Aan de andere kant verheug ik me al maanden op deze reis dus het wordt vast leuk.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:31

Zijn jullie beiden boven de 25?
Ik kwam voor onze reis verreweg het goedkoopst uit bij Rentalcars.com.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:13

Het is ongeveer 10 uur vliegen zonder overstap.
Persoonlijk zou ik in juli en augustus heel ver weg blijven van Florida. Te warm, benauwd en ook nog orkaanseizoen.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:03

In september kun je ook voor het noordoosten gaan. Minder ver vliegen en prachtig met de herfstkleuren en nog lekker weer.


Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:15

Als je echt pech krijgt zit dat gewoon bij je huur in. Been there, done that...
Roadside is voor lekke band, je sleutels in de auto opsluiten, dat soort dingen.
Eigen risico heb je ook niet desondanks kun je dat op veel sites afkopen maar echt niet nodig.
Inzittenden zijn normaal via je reisverzekering gedekt.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:43

Bij de meeste maatschappijen sta je stand-by als je een partnerticket hebt. NY is vaak enorm druk dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:40

Vaak checken ze dan je bagage en als wij met paarden het land in kwamen werden onze schoenen soms gereinigd.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:51

Prachtige foto's Titanic!!

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:34

Volgens mij is bij het park online kopen goedkoper dan aan de kassa. En daarbij zou ik zo snel mogelijk kaartjes kopen zodat je je fastpasses kunt reserveren. De beste zijn al weg maar je hebt nu in ieder geval meer keuze dan op de dag zelf.

Ziet er naar uit Annash. Hopelijk knapt het snel een beetje op.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:34

Ik zou met 2 dagen kiezen voor of universal of Disney en Epcot vind ik leuk maar staat wel onderaan mijn lijst van parken in Orlando.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:22

Meer dan 50% deet is niet effectiever maar geeft wel risico op vergiftiging.
Neemt niet weg dat ik wel adviseer om het in de VS te kopen alleen een iets lager percentage.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:00

Ceetje_bokt schreef:
DEET moet je proberen om niet binnen te krijgen, maar het is een beetje kiezen uit twee kwaden: of een goed antimuggenspul of eventueel ziekten oplopen door muggenbeten. Ik gebruik het heel weinig en leef nog steeds. In Nederland mag er niet meer dan 50% DEET in een product zitten, in de VS veel meer. Due OFF gaat dus mee naar huis.
Je krijgt het altijd binnen want het wordt door je huid opgenomen.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:00

Wij hebben las Vegas toen ook via priceline geboekt en zaten voor een hele goede prijs in The Venetian. Waanzinnige mooie kamer.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:09

Ik zou beginnen met bedenken welke parken je wilt bezoeken en aan de hand daarvan een locatie voor je villa uitkiezen. De afstanden zijn behoorlijk groot in Orlando en het verkeer kan echt dramatisch zijn.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:54

elnienjo schreef:
Ik zou juist in Orlando lekker met de gratis hotel shuttle naar de parken gaan. Anders betaal je dik 25 dollar per dag aan parkeergeld.
Wij hadden de laatste keer een appartement dichtbij universal en gingen voor rond de $5 met een Uber.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:43

Ik zou zelf altijd voor minder gaan maar dichter bij de parken die je wilt bezoeken. Wij vonden het juist heerlijk om op 5 minuten van het park te zitten en daardoor tussendoor even een break te kunnen doen of nog even snel in de avond voor een uurtje erheen te gaan. Dat zou ik nooit gedaan hebben als ik een uur in de auto had moeten zitten.
Daarbij zijn er vaak veel files richting de parken. Wij hadden voor het geld waarvoor we een appartement huurden in Davenport inderdaad een huis met zwembad kunnen huren maar dat hebben we niet gemist.

Belangrijkste is om te kijken welke parken je wilt bezoeken. Van Universal naar Disney is al iets van 20 minuten rijden buiten de spits. Dus de plek waar je wilt overnachten is een beetje afhankelijk van welke parken je gaat bezoeken, je wensen en je budget.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:29

Ik vind dit altijd een fijne site om een inschatting te maken van een goede reisperiode: https://www.klimaatinfo.nl/verenigde-st ... rlando.htm
Zelf zou ik niet zo snel in september gaan. Ik heb twee keer ergens gezeten tijdens een orkaan en het kan je reis aardig overhoop gooien.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:52

Gewoon prijzen van vliegtickets online vergelijken en dan prijzen van huurauto's vergelijken.
Huurauto hebben we de afgelopen jaren via rentalcars.com de beste deal gehad. Tickets wisselt heel erg maar via Google Flights of Skyscanner kun je mooi vergelijken.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:44

Savannah vond ik prachtig maar de weg erheen.... Daar heb ik echt een trauma van we kwamen vanuit Atlanta en het was voor mijn gevoel gewoon 4 uur rechtuit rijden met hetzelfde uitzicht. Maar dat kan heel goed aan mij gelegen hebben, mijn man vond het allemaal wel meevallen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joy_Mennings, lizy29, SennaS, shoeffie, Telpeva en 97 bezoekers