USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:23

Ik zie dit topic nu pas, wat leuk! Ik ga van januari t/m maart 2019 voor werk (PhD onderzoek) naar Baltimore en plak er nog een paar weken vakantie aan vast, dus ik lees hier graag mee :)


Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:52

Superleuk om jullie reisplannen te lezen!

Ik vertrek a.s. donderdag naar de VS voor mijn onderzoek. Ik zal 3 maanden lang in de regio Baltimore/Washington zijn en ga daarna nog 3 weken vakantie vieren (en tussendoor zal ik ook wel wat weekend-trips ondernemen). Jullie reisjes brengen me al op veel leuke ideeën voor dingen om te doen en zien aan de oostkust!

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 04:09

Wat een gave reis Yasmine!

Ik ben inmiddels ruim een week in Baltimore (of eigenlijk meer in Towson, waar ik de komende tijd werk) en begin al een beetje te wennen aan het Amerikaanse leven :D vandaag ben ik maar eens richting downtown gegaan. Het American Visionary Art Museum vond ik erg leuk! Geen klassiek museum, meer wat apartere/hippere kunst, veel grappige dingen ook. Misschien een leuke tip voor andere Baltimore-gangers!

Ik ben trouwens met Iceland Air gevlogen, beviel prima en was niet duur.

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:54

Lastig hè die keuzes Leo! Prachtig gebied waar je heen gaat.

Margooo, wat leuk dat jij ook in Baltimore zat (en misschien nog een keer gaat)! Ook voor studie/werk? Ik heb een Fulbright beurs gekregen om 3 maanden lang onderzoek in de VS te doen. Het programma voor basisscholen dat ik in Nederland onderzoek komt oorspronkelijk uit Baltimore, dus ik loop nu mee op het hoofdkantoor :D (onderdeel van de Johns Hopkins universiteit). Superleuk! In februari ga ik een aantal weken meedraaien op een basisschool in Alexandria. In maart hoop ik nog een andere school te kunnen bezoeken voor observaties / interviews en daarna kom ik nog even terug naar Baltimore om af te sluiten met de onderzoekers hier. En dan komt mijn man ook deze kant op voor 3 weken vakantie *\o/* de plannen daarvoor liggen nog niet vast, ik krijg vast genoeg tips de komende tijd!

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:55

Margoooo schreef:
Jettie schreef:
Lastig hè die keuzes Leo! Prachtig gebied waar je heen gaat.

Margooo, wat leuk dat jij ook in Baltimore zat (en misschien nog een keer gaat)! Ook voor studie/werk? Ik heb een Fulbright beurs gekregen om 3 maanden lang onderzoek in de VS te doen. Het programma voor basisscholen dat ik in Nederland onderzoek komt oorspronkelijk uit Baltimore, dus ik loop nu mee op het hoofdkantoor :D (onderdeel van de Johns Hopkins universiteit). Superleuk! In februari ga ik een aantal weken meedraaien op een basisschool in Alexandria. In maart hoop ik nog een andere school te kunnen bezoeken voor observaties / interviews en daarna kom ik nog even terug naar Baltimore om af te sluiten met de onderzoekers hier. En dan komt mijn man ook deze kant op voor 3 weken vakantie *\o/* de plannen daarvoor liggen nog niet vast, ik krijg vast genoeg tips de komende tijd!


Wat gaaf! Ben je in Nederland een PhD aan het doen? Klinkt heel goed! Ik kan je sowieso echt aanrader om naar Annapolis te gaan, dat vond ik zelf een erg leuke plek voor een weekend trip. Sowieso DC en New York. Philadelphia schijnt ook vet te zijn maar kwam er niet aan toe, zelfde voor Ocean City. Ik ben ook naar Hershey Park geweest, erg gaaf! En dan onderweg even langs de Amish. Shenadoah NP stond ook op mijn lijstje maar helaas niet aan toegekomen.
In Baltimore zelf, ga vooral naar Fort McHenry! En naar een baseball wedstrijd, Camden Jards is een prachtig stadium. Oh en ga naar een CAPS wedstrijd (ijshockey), zelf niet aan toegekomen en eeuwig spijt ghehe. Het aquarium is ook een aanrader. Qua eten kan ik Little Havana aanrader, Bond Street Social, en crab eten bij Captain James!

Ik zat er zelf voor mijn master stage, deed onderzoek op het National Institute of Drug Abuse (NIDA), onderdeel van NIH. Het zit op de John's Hopkins Bayview campus. Ik heb toen een PhD beurs aangevraagd met een lab in NL maar wel met de intentie om 1 van de 4 jaar weer terug te gaan naar het lab in de USA. Er zit zoveel meer geld in onderzoek daar, echt bizar om mee te maken.


Wat leuk, hoop dingen die ik nog niet op mijn lijstje had. Dankjewel! Heb jij ook alles wandelend/met OV/met Uber gedaan? Ik merk dat ik dat zelf nog wel lastig vind, Amerikanen zijn zo ingesteld op autorijden en Baltimore heeft niet de beste reputatie qua veiligheid op straat :\ Al verschilt het enorm per wijk, heb ik al gemerkt. Voor onze vakantie gaan we wel een auto huren trouwens.

Ik doe inderdaad een PhD in Nederland. Jij hebt ook een interessant onderzoeksonderwerp zeg! Ik hoop voor je dat het gaat lukken om nog een keer deze kant op te gaan!

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 03:57

Over de buurten die je noemt heb ik inderdaad meer positieve verhalen gehoord/gelezen, dus die ga ik de komende weekenden maar eens verkennen. Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben zonder auto :P ik vraag inderdaad veel rond en luister verder goed naar m'n gevoel. Ik moest vanavond terug vanaf yogales en ook al is het maar een kwartiertje lopen, ik heb toch maar brutaal gevraagd of iemand me thuis af wilde zetten. Anders had ik een Uber genomen denk ik. Maar is toch wel even wennen als Nederlander haha, ik wandel/fiets toch liever.

Succes met je meeting! :)

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:47

Hawaï lijkt me ook prachtig!

Ik zit nu ook in een Airbnb (is toch het handigst als je voor langere tijd iets gemeubileerds zoekt) en het bevalt echt top! Ik heb wel echt geselecteerd op goede reviews en wilde minimaal een eigen slaapkamer + badkamer. Ik denk dat we voor onze vakantie een mix gaan doen van airbnb's en overnachtingen via booking.

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 03:59

Voor de mensen met een huurauto: waar hebben jullie deze geboekt? Ik vind het nog best lastig wat je moet kiezen qua verzekering en van bijna elk bedrijf zijn zulke gemixte reviews te vinden..

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 04:54

Wow dat zijn veel reacties al, dankjulliewel! Fijn dat jullie ervaringen over het algemeen positief zijn.

Bedoelen jullie met "extra's" ook de optionele verzekeringen? Ik heb van de week geïnformeerd bij Enterprise (verhuurlocatie zit toevallig vlakbij waar ik nu verblijf) en de kale huurprijs viel me mee, maar de verzekeringen vond ik behoorlijk duur... $26 per dag voor een basisverzekering (alleen schade aan de auto vergoed) en $46 per dag voor een all-risk verzekering (ook letselschade vergoed). Nu hoop je het natuurlijk niet nodig te hebben, maar je moet er toch niet aan denken dat je een ongeluk krijgt en mag opdraaien voor tonnen aan medische kosten van de tegenpartij... dit wordt ook niet gedekt door de reisverzekering (Interpolis). Of ben ik nu te doemdenkerig? Ik wil ook niet onnodig honderden euro's extra spenderen namelijk :\ Wat hebben jullie gedaan?

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 03:02

Hier worden de plannen voor de vakantie in april (als mijn man ook deze kant op komt) steeds wat concreter! De auto is geboekt en de eerste paar nachten ook. We blijven eerst 2 dagen in Washington DC/Alexandria en rijden daarna naar Roanoke, Virginia. Daar heb ik voor mijn onderzoek net een week gespendeerd en ik vond het heerlijk <3 mooie natuur en heel gastvrije mensen, dus ik had al vrij snel besloten dat ik sowieso nog een keertje terug wil :D We willen daar ook graag hiken, in ieder geval naar McAfee Knob.

Heb die regio hier nog niet zo veel voorbij zien komen in dit topic, dus meer Virginia/Shenandoah/Appalachen-tips zijn van harte welkom! We hebben nog veel flexibiliteit in ons reisschema, zo lang we eind april maar weer in Washington eindigen.


Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:07

Grit schreef:
Jettie, wij gaan in mei naar Shenandoah, dus voor jou te laat. Dus als jij tegen die tijd nog tips hebt :D
We verblijven in Staunton. We willen Roanoke wel bezoeken, ook McAfee Knob staat op het lijstje.
Verder een dag in Shenandoah zelf (toch best prijzig anders, 60 dollar entree), onder andere de skyline afrijden.
De andere twee dagen meer zuidelijk van Shenandoah, over de Blue Ridge Parkway en dan zijn er genoeg leuke watervalletjes en wandelroutes onderweg te bezoeken.
Wellicht had je ze al gevonden, maar deze sites geven veel info;
https://www.blueridgeparkway.org
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... ndoah.html


Ah wat leuk! Ik wil inderdaad ook graag de mooie routes rijden :D en veel tussenstops maken haha. Zal t.z.t. hier een foto-/film verslagje delen!

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:14

Ik kan het inmiddels ook bevestigen :P wij hadden hem wel braaf mee maar inderdaad geen één keer naar gevraagd.

Ik ben vrijdag weer thuis gekomen! Ik heb 3 maanden onderzoek gedaan in Baltimore voor m'n PhD en daarna 3 weken vakantie gehad. Vanuit Washington hebben we een rondje gemaakt, dit was onze route:
[ img ]

En mijn man is van de filmpjes, dus voor de liefhebber:


:D

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:19

Grit schreef:
Dat is zeker vlot! Mijn vader stond vorige week in Boston in een monsterrij. En wij twee jaar geleden ook op dezelfde dag. Zullen ook wel bepaalde spitsuren/dagen zijn. Veel plezier nog!

Wij vliegen 1 mei *\o/*
De planning is nog steeds Boston, Staunton, Virginia Beach en New York.


Leuk! Wij zijn ook 1 nachtje in Staunton geweest en kan ik Réunion zeer aanraden voor koffie/ontbijt <3 Boston vonden wij een beetje tegenvallen, maar dat kan ook komen doordat we er op een koude, gure dag waren en in een hotel sliepen met chagrijnig personeel :P

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:26

Dank voor de leuke reacties! En fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben in Boston Daphne!

Titanic, heel gave foto's <3

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:44

Leuk Fitzroy & mooie foto Grit!

BlueMilk schreef:
Leuk filmpje Jettie. Sommige stukken zijn met een drone gefilmd ? Mag ik vragen welke drone ? En hoe heb je deze meegenomen op het vliegtuig ? Als handbagage ?


Klopt inderdaad. Wij hadden een DJI Mavic Pro 1 mee in de handbagage. De accu's mogen niet in de drone zelf zitten tijdens de vlucht, maar verder geen eisen. Wij vlogen met Icelandair trouwens. Bij het filmen gelden er natuurlijk wel een aantal regels (zoals in elk land), bijv. niet te hoog vliegen, niet vliegen vlakbij een vliegveld of boven een stadscentrum, niet bij bepaalde toeristische attracties of national parks, enz. Maar dat is online goed te vinden en is ook verwerkt in de app die hoort bij de DJI drone. Er bleef genoeg over waar we wel mochten filmen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amyyy en 63 bezoekers