USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:18

@Danique07; precies de reden waarom wij voor huurauto/hotels hebben gekozen. Iets makkelijker in grote steden en in hotels altijd airco/verwarming. Daarnaast zijn sommige wegen gesloten voor campers en niet voor auto’s. Wij zijn achteraf heel blij met deze keuze. Moet er wel bij zeggen dat wij sowieso niet echt kampeerders zijn.
We hebben alles geboekt via Tioga. Heel tevreden over, goede service en hulp toen onze heenvlucht werd geannuleerd.

Wij waren vorig jaar ongeveer half juni in Yellowstone. Het was vrij koud (net boven vriespunt) en af en toe een bui. Er lag geen sneeuw meer. Alles was open. Een ranger vertelde ons dat het in de dagen daarvoor stralend weer geweest was, het weer werd slechter precies op de dag dat wij aankwamen :+

Wij gaan dit jaar mei weer naar Amerika trouwens, maar dan niet het vasteland maar Hawaii! Iemand van jullie ervaringen of tips? :D
Laatst bijgewerkt door Suusoi op 19-01-19 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt


Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:06

Nadir schreef:
Suusoi, naar welk eiland ga je? Wij zijn op Maui geweest, dat was supergaaf. Katja is volgens mij op meerdere eilanden geweest.


Big Island, Maui, Kauai en Oahu :)

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:59

3 dagen Oahu, 4 dagen Kauai, 3 dagen Maui en 5 dagen Big Island.

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:48

Katja schreef:
Heb je alles al geboekt? Wij hadden twee weken en dat was voor beide eilanden al best krap om alles te zien wat we wilde zien. Je bent ook een hoop tijd kwijt met reizen van het ene naar het andere eiland, auto halen, inchecken enz.


We hebben het geboekt via Tioga en begrepen dat dit wel te doen was om echt alle highlights te zien. Juist het vliegen tussen de eilanden daar gaat veel sneller omdat het kleine luchthavens zijn (Oahu en Big Island zullen wel iets grotere luchthavens zijn omdat vanaf daar ook naar het vasteland gevlogen wordt maar de andere 2 luchthavens is alleen met eiland-hop-vluchten) met een vlotte doorstroom. We zijn ons er wel van bewust dat we niet álles kunnen zien maar we vonden het ook erg lastig om een keuze te maken tussen alle eilanden omdat ze zo verschillend zijn en overal vanalles moois te zien is.. We kunnen helaas niet nog langer op vakantie dus hebben we besloten dat we vier eilanden allemaal wat korter doen :)

Wat hebben jullie allemaal gezien op Oahu en Big Island?

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:26

Nadir schreef:
Gaaf hoor! Het klopt niet helemaal wat je zegt, wij vlogen vanaf LA rechtstreeks naar Maui. Dat is verder geen grote luchthaven, we waren er zo weer weg.

Aanraders op Maui: Road to Hana en snorkelen bij Honolua Bay. Het is daar echt onwijs mooi, wij hebben daar tussen de zeeschildpadden gezwommen. <3


Oh excuus :D dan heb ik dat niet helemaal goed begrepen. Begreep wel dat je heel vlot weer weg bent op de luchthavens.

Wij hebben Road to Hana op de to do lijst staan en ik probeer mijn vriend nog steeds over te halen om te snorkelen, maar hij is bang dat ie wordt opgevreten door een haai :+
Voor Kauai idd de Napali Coast en Waimea Canyon regio. Oahu met name Honolulu/Waikiki/Diamond Head en Pearl Harbor.
Big Island willen we vooral de Hawaii Volcanoes National Park bezoeken, Mauna Kea en Akaka Falls state park.

Verder zijn overal wel meer bezienswaardigheden op de route, maar dit zijn iig de highlights die we niet over willen slaan :)

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:00

@Danique07 Vorig jaar Angels Landing gelopen. Kan het alleen niet voor je vergelijken met de Narrows. Ik vond AL echt heel tof! Het is heel goed te doen. Het werd die dag vrij warm maar we zijn met de eerste shuttle die kant op gegaan. Ik vond het eerste stuk pittiger dan bij de kettingen. Daar ga je iets geleidelijker omhoog en moet je wat meer nadenken over waar je je voeten neerzet, maar ik ben geen enkel moment bang geweest om naar beneden te vallen. Ik zou het echt aanraden!


Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:05

Misschien moet je het ook laten afhangen van het weer op dat moment. Is het echt bloedheet dan is the Narrows wrs beter, maar je hebt zomers ook weer meer kans op flash flooding en dan kun je dat beter niet doen. AL vond ik echt niet eng terwijl ik van te voren ook filmpjes heb gezien waardoor ik dacht; waar begin ik in godsnaam aan. Maar je bent na Scouts Lookout op het stuk met de kettingen vooral bezig met hoe je het beste naar boven kunt. Ik heb me daardoor eigenlijk geen moment bang gevoeld om naar beneden te vallen. Je moet gewoon rustig aan doen en goed nadenken, dan komt het echt wel goed :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Ann, c_alsemgeest, dollyspikkel, ellen05, Eskimo, Fly_high, MayoNeighs, mvdende, Nathalie18x, thequeensmum en 73 bezoekers