Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:25

Hoi allemaal,

Ik meld me ook even voor wat reisadvies!

Medio Juni wil ik met een vriendin 2 weken gaan backpacken, maar we hebben geen idee waarheen.
We hebben een budget van ongeveer €1000 met een max uitloop naar €1500.
Zelf ben ik recent in Thailand en Cambodja geweest dus die landen vallen af.

Zowel buiten als binnen Europa is een optie, OV of auto ook (mits de huur binnen het budget valt) en ook het klimaat maakt weinig uit, mits het geen regenseizoen is.

Wie heeft er een fantastisch idee? :D

She believed
She could
So she did


Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:43

sMieke schreef:
@eefske wij zijn 2 weken met een interrail Door eu gegaan. Kroatië (en slovenie) was echt wel ons hoogtepunt. Wat is het daar geweldig. Wij waren ongeveer 700/1000 kwijt voor de vakantie.

@casperzazou ik zou eens contact opnemen met kilroy. Ik ben onwijs tevreden over hun en mijn schoonzus is ook met hun op wereldreis geweest. Wat een onwijs gave trip heb je voor de boeg!


Interrailen door Oost europa heb ik al gedaan :o
Maar wel een hele goede suggesties dus haha

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:01

Ik heb de knoop gehakt: in juni ga ik 2,5 week naar Peru :D

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:14

Ik ben net terug uit Peru voor 3 weken. Echt een aanrader! Supermooi land, goedkoop, variërend landschap en hele gastvrije mensen. :D

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:13

Phylos schreef:
Eefske schreef:
Ik ben net terug uit Peru voor 3 weken. Echt een aanrader! Supermooi land, goedkoop, variërend landschap en hele gastvrije mensen. :D

Wat leuk! Welke route heb je afgelegd? Ik ben 2 jaar geleden 3 weken met een vriendin door Peru getrokken.


Lima-Paracas-Ica/Huacachina-Arequipa-Colca Canyon-Cusco-Machu Picchu-Lima :) Volgens mij was dat het haha

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:04

moOby schreef:
Ik ben net terug van 2 weken groepsreis backpacken in thailand. Nu lijkt het me erg leuk om volgend jaar alleen of met 1 vriendin te gaan. Nu vroeg ik me af welk een goede / veilige bestemming is hiervoor. Ik ben dan nog maar 19 jaar en veel reiservaring heb ik niet. Goed weer vind ik belangrijk en gezellige hostels waar ik veel nieuwe mensen kan ontmoeten ook.


Dan zou ik toch voor zuidoost-azië gaan. Heb me daar geen seconde onveilig gevoeld :) verder zijn er zoooooveel backpackers dat je nooit alleen bent

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:42

xemmafalcon schreef:
*blaast hopelijk weer wat leven in dit leuke topic*

Zelf vlieg ik 31 mei naar Bangkok om vervolgens door Cambodja en het zuiden van Thailand te reizen. Ik zit zelf nog te twijfelen over de malariapillen en zou graag jullie ervaring willen horen over het wel/niet nemen. Ik ga ongeveer 5 weken weg. Een afspraak bij de GGD staat al gepland, maar ook als de GGD ze wel aanraad(waar ik van uit ga) twijfel ik nog omdat er veel bijwerkingen kunnen ontstaan.

Daarnaast wil ik graag mijn duikbrevet halen, iemand nog aanraders?


Als je Malaronetabletten hebt, hoef je pas een dag van tevoren te starten dus kan je vrij ad hoc bepalen of je ze wel of niet gaat slikken. Daarnaast hoef je ze alleen te gebruiken als je meer dan 3 dagen in 'malariagebied' verblijft. Zo niet, kan je het met DEET af. Bij mij werd het dan ook niet geadviseerd door de GGD toen ik naar Thailand en Cambodja ging omdat ik wist dat ik niet meer dan 3 dagen in dergelijke gebieden zou zijn.

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:01

Gracezellaa schreef:
Deze bijwerkingen die je nu noemt horen volgens mij bij lariam, de malaria profylaxe die je slechts 1 keer per week hoeft te slikken. Volgens mij heeft malarone weinig bijwerkingen, behalve het gat in je portemonee :=. Ik heb toen ik voor 3 maanden in kenia zat doxycycline geslikt, zolang je dat niet op een lege maag slikt geeft dat ook geen problemen (iig niet bij mij).
Nu zit ik in Zuid Afrika voor 5 maanden, maar niks bij me qua profylaxe. Ik was namelijk niet van plan om naar malaria gebied te gaan; maar de plannen zijn veranderd en nu ga ik toch. Even kijken hoe ik dat ga oplossen. Misschien idd opzoek naar een noodkuur, mocht dat nodig zijn.


Anti-malariamiddelen zijn vaak in het buitenland veel moeilijker verkrijgbaar. Hopelijk kan je wat vinden :j
Nadeel van Doxycycline is dat je de zon zo veel mogelijk moet mijden omdat je veel sneller verbrand. Niet handig met tropische bestemmingen :P Malarone geeft niet zulke enge bijwerkingen inderdaad, hooguit wat maag-darmtoestanden.

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:07

Ik heb een 4-daagse trekking door de Colca Canyon gedaan in Peru. Vond ik ook veel indrukwekkender dan Machu Picchu :j

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:18

Hoi guys,
Ik ben weer druk aan het nadenken over m'n volgende trip en dacht, misschien heeft er hier iemand ideeën. Ik wil aankomende voorjaar april/mei 2-3 weken gaan backpacken. Bij voorkeur één land buiten Europa waar ik dan rond kan trekken (in m'n eentje, vrouw) met het openbaar vervoer. Ik ben recent geweest in Thailand, Cambodja, Vietnam en Peru.


Jullie ideeën waar ik in die periode een beetje betaalbaar heen kan met mooi weer? Mochten er geweldige ideeën binnen Europa zijn, zijn die ook welkom. :)

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:15

nova_zodiax schreef:
Eefske, ik ben zelf afgelopen april in Mn eentje naar Colombia geweest. Goed te betalen en echt wel veilig!


Ik lees je berichtje nu pas. Waar ben je allemaal geweest? De reisadvieskaart kleurt angstvallig veel rood ;) En sprak jij Spaans?

Andere suggesties zijn ook nog welkom trouwens mochten er nog mensen met ideeën zijn :j

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:46

Ik ga naar aanleiding van de tips van nova_zodiac naar Colombia over een maand :D

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 07:53

Picassox schreef:
Ik zit momenteel trouwens in Colombia (al bijna twee maanden) als onderdeel van m’n wereldreis. Colombia is ook echt fantastisch, een zekere eervolle nummer twee bestemming op mijn lijstje ‘beste bestemmingen ooit’, dus als je een beetje tijd hebt en zin in avontuur; Colombia heeft echt alles! :)


Leuk om te horen :j Ben wel heel benieuwd wat er dan op nummer één staat?!

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:19

Ik zit as we speak in Colombia en het is echt fan-tas-tisch. Ga hier heen allemaal ;)

@nova_zodiac duizend maal dank voor je geweldige tip!

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:32

Colombia is suuuuuper divers qua ecosystemen. Van bergen tot jungle tot woestijn tot zandstranden. Verder vind ik alles hier supergoed geregeld, met name als je een klein woordje Spaans spreekt kom je makkelijk rond :j De bevolking is ook super vriendelijk en geduldig!

Qua veiligheid is follow the crowds het beste advies denk ik. Persoonlijk zou ik niet snel off the beaten track gaan in Colombia. Vraag verder in je hostel waar je vooral niet moet komen, ga niet in het donker alleen de straat op (liefst in een groepje) en voelt iets niet safe maak rechtsomkeert :)
Ik heb me tot nu toe iig nog niet onveilig gevoeld :)

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 02:48

nova_zodiax schreef:
Eefske schreef:
Ik zit as we speak in Colombia en het is echt fan-tas-tisch. Ga hier heen allemaal ;)

@nova_zodiac duizend maal dank voor je geweldige tip!


*\o/*
Graag gedaan! Blij dat het je zo bevalt! Waar hang je inmiddels uit ?


Santa Marta na een dagje Tayrona national park. Morgen naar Costeño Beach, lekker de Carabische kust langs :)

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:09

Aangezien ik alweer meer dan een maand terug ben uit Colombia moeten er weer plannen gemaakt.. :P

Ik wil eind van het jaar voor 3-5 maanden naar Australië danwel Australië en Nieuw Zeeland om te backpacken. Afhankelijk van budget hoe lang ik kan blijven. Daar wordt nog aan gewerkt haha.
Iemand die zoiets al heeft gedaan? En zo ja, waar ben je geweest? Wat heeft het gekost? Wat was het leukst? ;)

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:55

Bedankt voor alle (snelle) reacties! Ik ga me er eens verder in verdiepen. Ik reis altijd erg low budget: hostels, niet elke dag uit eten, etc.

Nog een vraagje: adviseren jullie echt om een auto te huren/kopen of is het ook met openbaar vervoer goed te doen?

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:52

Ik heb dit van niemand gehoord in Peru en ook zelf niet ervaren dus ik zou me niet al te druk maken.
Wat hierboven wordt gezegd. Wek in ieder geval de indruk dat je weet wat je doet ;)

She believed
She could
So she did


Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:25

NoLimit_93 schreef:
Zijn er hier mensen die naar Colombia zijn geweest?

Ik en mijn vriend gaan in juli 3 weken. We zijn nu druk bezig met de planning en willen uiterlijk volgende week boeken. Als ik juni weer voor 2 weekjes in Nederland ben moet ik even vakantieinkopen gaan doen. Hebben jullie nog tips? We gaan ook 4 dagen de Amazone in.

Ook wil ik graag mijn camera meenemen maar omdat het erg vochtig kan zijn in Colombia weet ik niet of dat verstandig is. Hoe hebben jullie dat gedaan ?


Wat voor een tips ben je naar op zoek?

Wat betreft je camera: lekker meenemen! Juist voor dit soort prachtige bestemmingen heb je die camera ;) ik heb de 650D en die neem ik al 5 jaar mee op reis. Zon, regen, stof, hoge luchtvochtigheid dat ding overleeft het prima.:)

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 02:53

Ik gebruik zelf altijd een 50-60L backpack, zowel voor 3 weken als 3 maanden. Ik loop er niet veel mee, eigenlijk alleen van bus naar hostel, maar desondanks wil ik dat hij niet meer dan 15 kg weegt (liefst 10-11). En dan idd (op je buik als je beiden draagt) een daypack welke ik dagelijks gebruik.ik vind het fijn als hier iig een grote fles water, trui en camera in passen dus niet te klein.

Op internet zijn verder heel veel paklijst en tevinden, ook specifiek per bestemming.

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 09:33

Inspiratie nodig! :D

Ik heb in december 2 weken (excl vliegtijd) te besteden. Ik twijfel tussen Nicaragua en Guatemala (en mgl terug vanuit Belize bij de laatste). Iemand met ervaring? Ik weet dat ik wrs keuzes moet maken in wat wel en wat niet te zien. Maar misschien kunnen jullie me helpen. Is er verschil qua wat haalbaar is in 2 weken? En hoe vonden jullie het überhaupt? :D

Alvast bedankt!

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:10

Picassox schreef:
Zijn er hier mensen toevallig naar Kirgizië geweest? Mijn vriend en ik hebben plannen om daar aanstaande zomer te backpacken. :)


Ik ga in juni naar aanleiding van ene topic hier op bokt.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1951054&hilit=Kyrgizie

Deze geloof ik :)

Een vriendin van mij is afgelopen jaar op eigen houtje met 2 vriensinnen geweest: was fantastisch mooi maar wel echt back to basic me bij vlagen spannend maar wel echt een aanrader vond zij! Ik ben heel benieuwd :D

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:12

Zijn er al meer mensen weer op reis?

Ik ben momenteel aan het eilandhoppen op de Azoren.
Echt prachtig hier <3

She believed
She could
So she did

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:43

Zira1994 schreef:
Eefske schreef:
Zijn er al meer mensen weer op reis?

Ik ben momenteel aan het eilandhoppen op de Azoren.
Echt prachtig hier <3



Hey wat leuk!! Wij gaan zaterdag naar de Azoren ! Welke eilanden ga je heen?


Wij zijn naar Sao Miguel, Terceira en Pico geweest. :)


nova_zodiax schreef:
Nu we weer mogen en kunnen, zijn hier bokkers die zowel in Dublin als in Boedapest zijn geweest? Zoja wat had jullie voorkeur ?


Ik zou voor Boedapest gaan: wat mij betreft inderdaad ook meer te beleven in en rondom de stad en ook nog goedkoper :)

She believed
She could
So she did


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, CharleyT, craiester, F_inley, Jorex, moonsparkle, RanjaRietje en 80 bezoekers