Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:47

Pebblestone, volgens mij zijn wij daar ook geweest! Waterberg ook, maar dan op de camping, daar zaten echt heel veel hele mooie vogels kan ik me nog herinneren :D (en apen)



Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 16:24

Wij klommen Waterberg op voor zonsondergang, dus bij de afdaling schemer en een hele groep apen tegen gekomen. Heel stil gehouden en voorbij laten gaan, was niet echt leuk. Voor de rest in heel Namibie (gelukkig) geen aap gezien.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:38

Olifantsrus *\o/* *\o/* Daar hoop ik nog echt een keer naar toe te gaan.

Baal wel een beetje van mezelf, we zouden eigenlijk einde van het jaar richting Australie, ontzettend tof natuurlijk, maar.... ik betrap mezelf erop dat ik de hele tijd denk van eigenlijk ga ik liever naar Afrika.

Dus de kaarten weer op tafel, google maps aan en een beetje met de route aan de gang. We hebben drie weken, dus even puzzelen, wellicht dat we eindigen met een paar stranddagen op Mauritius.

[ img ]

De route linksom, dus eerst door het zuidelijke gedeelte van Kalahari. Alleen moet ik thuis nog wel iemand gaan overtuigen, het noordelijke gedeelte is wat toegankelijker, maar ik zou het juist zo tof vinden om vanuit het zuiden te gaan.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 07:07

Hoeveel dagen heb je? Voor ons wordt het denk ik volgend jaar april/mei. Dat is wel de beste reistijd. Een andere optie voor ons is ook naar Maun te gaan en dan allen het noordelijke gedeelte te pakken van de Kalhari en daarna de delta, maar die laatste hebben we al gedaan. Mijn wens is toch om vanaf beneden naar boven te rijden.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:07

Helaas bij mij ook het geval, dit rondje is in twee weken te doen, met versnelling en alleen het noorden zou het een optie zijn om CKGR in een ruime week te doen en Moremi in twee weken.

Alleen ik twijfel of ik niet ontzettend spijt ga krijgen als ik alleen het noorden van de Kalahari pak, ik denk het namelijk wel... Kalahari kan in 5/6 dagen als het goed is.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:02

Het is een relatief kleine ronde (wij zijn 4.000km gewend), we hebben zelfs de luxe om ergens nog een extra nacht in te plannen, of via Pilanesberg te gaan. Het stuk weg van Maun naar beneden waar wij erop komen is gelukkig ook heel goed te rijden. Een aantal stukken in Botswana zou ik niet voor mn lol weer over gaan doen.

Lekker inhalen over de linkerberm :+

[ img ]

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:12

Regenseizoen start ergens in november/december toch? Alhoewel in delen van Namibië al jaren geen drup meer is gevallen.

Ik ben nu rondje Kalahari aan het plannen, erg leuk en spannend!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:17

MarijeR schreef:
Wat wordt de planning van de route?
Staat bij mij ook nog op het lijstje voor ooit maar heb al een stukje Kalahari gehad en heb nu andere plannen in Botswana.


Voor de Kalahari als volgt:

1 nacht Khutse
1 nacht Bape
1 nacht Xaxa
1 nacht Piper Pan
2 nachten Tau Pan Lodge
1 nacht Matswere


Moet af en toe wel lachen om de afstanden en reistijd. 100km rijden en er dan gerust 5/6/7 uur over doen :Y) :+ We trekken dus vanuit zuid naar noord.

Ik heb er nog over nagedacht om Moremi dan ook direct mee te nemen, maar we gaan in april en dan vind ik voor Moremi niet de leukste reistijd. Dus we gaan dit iets rustiger aan doen en dan het vervolg maar ergens in de komende jaren doen :D

Veel plezier met de verhuizing iriscope! Klinkt als een leuke plek!

Ik denk dat we vliegen met KLM op Johannesburg, we zijn vrij vroeg dus het valt nog mee qua tickets. Ooit eerder naar Brazilie met een budget maatschappij gevlogen die daar failliet gingen, nooit meer -O-

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:38

Voor dit soort type reizen, neem ik het risico echt niet meer. We moeten nu voor volgend jaar al de auto en campsites plannen, dan wil ik geen risico lopen. Meestal hou ik ook nog wat marge qua dagen voor en na vertrek.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:09

Margoooo schreef:
Hoi! Ik meld me hier even! Ik ben aan het kijken om volgend jaar met een vriendinnetje naar Namibië te gaan, en we willen dan ook de Victoria Falls meepakken. Nu twijfel ik toch wel om het te combineren met Zuid-Afrika, maar ben bang dat het te veel word.. (Helaas) gaan we met een georganiseerde groepsreis, ik heb daar persoonlijk echt niets mee maar ivm haar werk bij een reisbureau krijgt ze 70% korting dus kunnen we eigenlijk geen nee zeggen...


Hoe lang heb je? Je bent wel even onderweg van Namibie naar de Vic Falls én nog ZA. Zelf wilde ik ook een complete ronde, maar als je dat goed wilt doen, dan mag je er minimaal vijf weken voor uit trekken. Wij zijn in drie weken van Kaapstad naar Windhoek (met een boog) gereden.


Pffff nou de Kalahari camps zijn geboekt, nog even fingers crossed want nog niet betaald. Mén wat een gedoe zeg, nu hebben we een haalbare route door de Kalahari, nog even wachten op de aanbetalingen. Als die de deur uit zijn, dan ga ik echt dromen over de reis :D :D

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:07

Via een bedrijf, maar die beheren alles daar, dus de gunfactor speelt naar mijn gevoel ook wel mee. Wij hadden helaas ook een campsite niet beschikbaar die cruciaal was, maar gelukkig aardig nog omheen kunnen boeken.

Moremi wil ik ook graag nov eens in, dat schijn je ook goed van te voren te moeten boeken. Alleen dat is voor een volgende reis. De beste reistijd Kalahari en Moremi verschillen, dus er blijft wat te wensen over :D

Kenia is ook gaaf! En Namibie ook!

Ik wil naar Afrika!!!!!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:49

Hoorde vandaag iemand die op de bonnefooi nog terecht kon in de Kalahari, zal dan ook wel op plekken zijn waar niemand uiteindelijk voor komt. Maar goed, we hebben alles bij ons, dus als de nood hoog is, zetten we ter plekke alles op. Twee dagen van ruim 9 uur rijden, dus dat zijn de dagen om heel vroeg op te gaan staan. Kalahari is de campsite rond €100 per nacht voor auto en twee personen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:43

Lange rij dagen en dan maar 150 km op de teller :') Schiet niet echt op daar, maar heb er waanzinnig veel zin in :Y)

Namibië is ook heel erg goedkoop voor kamperen! Kenia vond ik trouwens ook erg duur in de parken.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:06

Ziet er prachtig uit Iris! Wat een uitzicht zeg, echt een droomplek!

@Margoooo; er zitten wel hele lange afstanden tussen, vooral de eerste dagen en na Etosha. Gehaast zal het niet zijn als je met zo'n grote truck gaat, maar wel als je dit samen gaat doen. Zelf rijden is veel intensiever, omdat de afstanden lang zijn en de wegen niet altijd even comfortabel. Tel erbij op dat je met gemak een lekke band kunt rijden en dus daar ook flink wat tijd mee zoek kunt zijn (plus weer reserveband regelen ed). Ook kun je de pech hebben dat je reispartner wat kan gaan makeren (hadden wij last van), waardoor je alleen kunt rijden en dan 5/6 uur prima kunt doen, maar dagen achter elkaar wat lastiger gaat worden. Wil je dan zelf kamperen? Dat is ook nog wat intensiever, ook moet je goed letten op de afstanden en de brandstof, vooral in het zuiden van Namibie kun je lang niet overal tanken en is de benzine/diesel soms gewoon op.

Een georganiseerde reis zou ik wel aandurven van Kaapstad naar Vic falls, maar in m'n uppie zou ik toch wat meer tijd ervoor uittrekken en niet helemaal door rijden naar de Vic falls. Etosha raad ik altijd aan om via het westen in te rijden, veel rustiger en imo ook mooier.

Nogmaals naar de route gekeken, ik zou voor Botswana ook veeeeel meer tijd uittrekken. Het is zo mooi daar. Wat wij zelfs doen is volgend jaar apart naar de Kalahari, in de jaren daarop een keer apart naar Moremi. Maun, Chobe is wel heel kort voor maar 1/2 dagen. Of je moet op verkenning gaan deze reis en dan de volgende keer wat langer blijven :Y) :Y)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:08

Met zoveel korting kun je toch lekker op pad gaan. Groepsreizen trekken me nu niet zo erg meer, maar ik heb op een aantal reizen veel lol gehad en leuke contacten aan over gehouden. Ga je later gewoon nog een keer :D Haha het is wel verslavend, een collega van mij is op aanraden naar Namibie geweest en gaat nu boeken voor Botswana, helemaal verslaafd.

Ik zou een overland truck voor de lange afstanden op zich wel prettig vinden, ik kan boek lezen, muziek luisteren en overal slapen. Dat doe ik minder snel als ik zelf achter het stuur zit, of mijn partner aan het rijden is.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:26

Met ZAR kun je ook overal betalen!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:31

Ja altijd tanken! Wij stonden ooit bij een tankstation dat geen diesel meer had. Gelukkig konden we een stuk terug rijden naar een grotere plaats, maar was heel blij dat we niet hoognodig moesten tanken!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:16

Ooooh heerlijk! Ik wil de hike ooit nog maken van Fish River naar Ai Ais <3

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:24

Heerlijk ritje!

Springbokkies houden van droogte, vooral in Etosha zijn ze veel te zien. Heerlijke dieren, heb ze in Botswana gemist. Hopelijk zijn er veel in de Kalahari!

Caprivi tip: Magango, kun je zelf doorheen! Op de route naar de strip, of ga je vanuit Namibie? Weg vanuit Botswana os erg slecht, maar ik vond het een prachtig park!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:16

Dune 45 :D

Er komt nog steeds rood zand uit een wandelschoen van mij zetten.

Heerlijk om de foto’s te zien, het is een fantastisch land.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:22

Haha daar leek ie wel ook. Bij Deadvlei was ook zo’n enorme duin. Wel echt heel gaaf, maar vreselijk zwaar. Blijft een prachtige omgeving daar.

Echt gaaf om daar met zonsopkomst heen te gaan, waanzinnig hoe die schaduwen zijn bij die duinen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 06:36

Als je op tijd bent, is Dune 45 ook niet zo druk. Wij waren er toen als enigen. Alleen bij Deadvlei was het beklimmen druk. Mensen die kris kras overal de duin opklommen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:09

Asciugamano schreef:
Als het zo druk is, is het dan nog wel zo leuk?
Als ik naar Afrika ga, wil ik de ongereptheid zien! ;)


Ga je mee naar de Kalahari april 2020, hoef je nergens in de rij te staan :+

Orynx en Springbok zijn erg lekker idd.

Wij zijn net op tijd geweest daar, zelfs de camping stond torn niet vol.
Laatst bijgewerkt door Sakura789 op 01-08-19 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:01

Supervixen schreef:
Volgende spaardoel wordt de Victoriawatervallen/Botswana. Hopelijk over twee jaar, want volgend jaar al gaat dat niet lukken. Ik ben al even bezig geweest met mijn foto's, maar het zijn er zóveel :+



Haha dat is exact hoe wij het ook gedaan hebben. Namibie, twee jaar later Botswana en volgend jaar de rimboe van de Kalahari in *\o/* *\o/* *\o/*

Ik kijk er onwijs naar uit om weer echt in the middle of knowhere te zijn.

Hoe is het trouwens in Kenia, komt daar het toerisme weer wat los? Wij waren daar een vijftal jaar geleden en we waren toen de enigen in de lodge, die tot een paar jaar geleden bomvol zat. Ik hoor tegenwoordig wel steeds meer mensen weer over Kenia.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 06:49

Heb je hulp nodig voor Zimbabwe? Ik ken iemand die daar wel alles kan regelen. Heb ik ook gebruik van gemaakt voor de Kalahari, was ook een drama om alles goed vast te leggen.

‘Jammer’ dat Kenia weer hot is. Vond het waanzinnig om bijna als enigen daar rond te rijden. We stonden ook alleen bij bijv. een luipaard en dan hoorde je, ja 15 jaar geleden stonden er dan 50 autos met toeristen. Dat leek me echt vreselijk -O-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dammie, mvdende, Plus_en_Min, purny, xrobbiee, xSabineW en 70 bezoekers